Magyar filmesek indítják útjára a forgatási helyszínek Airbnb-jét

2019. 11. 13., 13:15

Idén novemberben először Budapesti bázissal indul útjára a különleges forgatási helyszíneket és a hazai, vagy ide látogató filmes stábokat összekötő sharing economy weboldal, a spotager.com. A száz százalékban magyar fejlesztésű rendszerrel az ötletgazdák alternatívát szeretnének nyújtani a rövidtávú ingatlankiadással foglalkozók számára, egyúttal szeretnék bemutatni az ország sokszínűségét a filmes és fotós szakmának. Az alapítók Budapest ezerarcát bemutató kisfilmmel készülnek a főváros vasárnapi születésnapja alkalmából.

A kiemelkedően jó adózási és támogatási feltételek, a sokszor nemzetközi szinten is jegyzett szakemberek, a profin felszerelt filmstúdiók és a különleges forgatási helyszínek az utóbbi 15 évben a filmesek megkerülhetetlen célpontjává tették Magyarországot, közvetett és közvetlen sikerekhez hozzásegítve a magyar filmipart. Ehhez jön hozzá az egyre több piaci szereplő által érzékelt, az Uber példáján már megfigyelhető trendforduló a sharing economy területén, ami sok rövidtávú ingatlanhasznosítással foglalkozó vállalkozót késztet arra, hogy alternatív bevételi forrás után nézzen. 

Ezt ismerte fel nem rég egy magyar csapat, akik filmes és szoftvermérnöki kompetenciáikat felhasználva hozták létre a forgatási helyszínek Airbnb-jeként aposztrofált spotager.com oldalt. Európában elsőként és mindeddig egyedüliként hoztak létre olyan platformot, amely összeköti az ingatlan- és járműtulajdonosokat a filmes szakmából érkező potenciális bérlőkkel, hogy aztán a bérbeadók mozivásznon láthassák viszont konyhájukat, garázsukat, kertjüket vagy akármilyen rendelkezésre álló helyszínüket.   

Az ötletet és a motivációt saját munkájukból nyerték az alapítók: reklámforgatáshoz ideális, vidéki hangulatú konyhát kerestek sokáig hiába, míg egy ismerősük nem sietett segítségükre. Kovács József Attila, reklámfilmes és Kakócz Károly, szoftverfejlesztő az iparág ezen részének digitalizálásával szerették volna könnyebbé tenni a hasonló kihívással küzdő stábok életét.  

Az oldal viszont nem csak filmeseknek szól. A telítődő rövidtávú lakáskiadási piacon egyre alacsonyabb áron lehet csak lakásokat kiadni, itt ajánl alternatívát az oldal. Emellett az eddig inkább rendezvényekre kiadott helyszínek is megtalálhatják a számításukat, ha forgatásra vagy fotózásra szeretnék bérbe adni a különleges helyeket. A minimális napi kiadási díj 15 ezer forint a Spotageren, ehhez profi fotókkal ellátott, egységes adatlapok és ellenőrzött feltételek párosulnak, így ideális alternatív bevételi forrásként szolgálhat az ingatlankiadók számára. Az alapítók első körben a budapesti és egyéb hazai helyszínek bérbeadóit várják, ehhez szeretnék megragadni az apropót, amit Budapest 146. születésnapja kínál, és kisfilmmel inspirálni az érdeklődőket, hogy meglássák a lehetőséget a helyszínekben. 

Második körben várják majd az ötletgazdák a helyszínek iránt érdeklődő stábokat és fotósokat a világ minden pontjáról. Nem titkolt céljuk, hogy a közeljövőben több európai nagyvárosban is elérhető legyen a szolgáltatás.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 09:11:00
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-10 18:10:00
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS