Magyar employer branding esettanulmány a világ élvonalában

Magyar employer branding esettanulmány a világ élvonalában
2021. 12. 03., 10:42

Minden munkáltatónak újításokra, innovációkra van szüksége. Ilyen úttörő megoldásokat mutat be a nemrég megjelent Employer Brand Excellence-A Case Study Approach ötödik kiadása, Brett Minchington, employer branding szakértő és az Employer Branding College alapítójának kiadványa. A Thermo Fisher Scientific 2020-as évi stratégiája egyedüli magyar tanulmányként került beválogatásra, és mindössze a harmadik hazai benchmark, ami megjelenhetett az eddigi kiadásokban.

Hogyan szólítsuk meg a jövendőbeli kollégákat a „bevonzási szakaszban”? Hogyan kötelezzük el az új belépőket az onboarding folyamatban? Hogyan tartsuk meg a kulcsembereket? Ezek a kérdések minden munkáltatót foglalkoztatják, különösen manapság, mikor nehéz kitűnni a versenytársak tömegéből.

„A pandémia ismét rávilágított a munkáltatói márka fontosságára. Rengeteg nagyszerű munkáltatói márka történet született az elmúlt 20 hónapban, amik bizonyosan inspirálják majd a vezetőket.” – írta Brett Minchington LinkedIn bejegyzésében.
A világ legjobb esettanulmányai közé olyan neves vállalatok kerültek be, mint az Unilever, a Red Bull, a Western Union és a Coca-Cola Hellenic. Magyarországot ezúttal a Thermo Fisher Scientific budapesti csapata képviseli 2020-as évi stratégiájával a Brandfizz Employer Branding ügynökség gondozásában. A vállalat stratégiája egyedüli magyar tanulmányként került beválogatásra, és mindössze a harmadik hazai benchmark, ami megjelenhetett az eddigi kiadásokban.

Három tipp hogy milyen best practice-eket érdemes ellesni a vállalattól:

Építsük be az employer brandinget a stratégiába!

A Thermo Fisher Scientific budapesti irodája az employer brandingre nemcsak kampányként, hanem stratégiai prioritásként tekint. „A Senior Leadership csapat egyként áll az employer branding mögött” – nyilatkozta Nacsa Éva, Senior Talent Acquisition Manager; hozzátéve, hogy csak hasonló vezetői támogatással valósítható meg egy olyan integrált employer branding stratégia, mint az övék.

Innováljunk, és mérjük az eredményeket!

A vállalatnál az olyan innovatív megoldásokat keresik, amelyek a munkavállalói élményciklus minden pontjába integrálhatóak, és amelyekkel kitűnhetnek a versenytársak tömegéből. A 2020-as évi stratégia egyik központi elemét képezi a cég employer branding podcastja, a “Career Stories Behind The Science”. Ez valószínűleg az első vállalati employer branding csatorna, ami rendszeres tartalmakkal jelentkezik Magyarországon. Az újszerűség mellett a siker másik kulcsa a mérhetőség. A mai digitális megoldások lehetővé teszik, hogy folyamatosan figyelhessük és kontroll alatt tarthassuk az online tevékenységünket.

Vonjuk be a kollégákat az aktivitásainkba!

A siker nem valósulhatott volna meg a budapesti iroda kollégái nélkül, akik a teljes folyamat alatt támogatták a vállalat törekvéseit. A szervezet több mint 10 százaléka aktív márkanagykövet, aki rendszeresen részt vesz az olyan különböző employer branding aktivitásokban, mint például a korábban már említett “Career Stories Behind The Science” podcast.

Szörcsök Szilvia, a Brandfizz employer branding szakértője szerint “azok a munkáltatók lesznek sikeresek, akik a stratégiai tervezésen túl képesek a piaci innovációkat gyorsan megvalósítani és implementálni”.
A Thermo Fisher Scientific Inc. globálisan vezető vállalat a tudományos szolgáltatások területén, bevétele eléri az évi 30 milliárd dollárt. Küldetése, hogy támogassa ügyfeleit a világ egészségesebbé, tisztábbá és biztonságosabbá tételében. Kutatásokban, komplex analitikai problémák megoldásában és a páciens diagnosztika, illetve terápia fejlesztésében támogatja ügyfeleit.

(A fotón: Nacsa Éva, Jakus Tamás, Juhász Réka és Koczor Miklós)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 04. 16., 09:10
Kötelezővé teheti a munkáltató a túlórát? Van beleszólása a munkavállalónak a kötelező túlóra elrendelésébe? Megtagadhatja a munkavállaló a túlórázást vagy minden esetben köteles eleget tenni a munkáltató ilyen irányú utasításának? A kérdésekre dr. Kocsis Gergely ügyvéd válaszol.
2024-04-19 20:10:18
A 2023-2027. közötti időszakra vonatkozó, magyar Közös Agrárpolitika Stratégiai Tervvel összefüggő információk megújult formában új honlapon, a kap.gov.hu oldalon érhetőek el.
2024-04-19 17:10:00
A kutatás-fejlesztés nyomán létrejövő szellemi alkotások hatékony védelmének és hasznosításának elősegítése a célja a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala és a HUN-REN Magyar Kutatási Hálózat megújított együttműködésének.
2024-04-19 16:10:00
Az Országos Atomenergia Hivatal elindította Instagram oldalát, amelynek célja az ismeretterjesztés: rövid, szórakoztató posztok formájában mutatja be az atomenergia és annak békés célú alkalmazásához kapcsolódó érdekességeket elsősorban a diákoknak, illetve mindenkinek, aki az atomenergia iránt érdeklődik.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

Az Országos Atomenergia Hivatal elindította Instagram oldalát, amelynek célja az ismeretterjesztés: rövid, szórakoztató posztok formájában mutatja be az atomenergia és annak békés célú alkalmazásához kapcsolódó érdekességeket elsősorban a diákoknak, illetve mindenkinek, aki az atomenergia iránt érdeklődik.