Magyar employer branding esettanulmány a világ élvonalában

Magyar employer branding esettanulmány a világ élvonalában
2021. 12. 03., 10:42

Minden munkáltatónak újításokra, innovációkra van szüksége. Ilyen úttörő megoldásokat mutat be a nemrég megjelent Employer Brand Excellence-A Case Study Approach ötödik kiadása, Brett Minchington, employer branding szakértő és az Employer Branding College alapítójának kiadványa. A Thermo Fisher Scientific 2020-as évi stratégiája egyedüli magyar tanulmányként került beválogatásra, és mindössze a harmadik hazai benchmark, ami megjelenhetett az eddigi kiadásokban.

Hogyan szólítsuk meg a jövendőbeli kollégákat a „bevonzási szakaszban”? Hogyan kötelezzük el az új belépőket az onboarding folyamatban? Hogyan tartsuk meg a kulcsembereket? Ezek a kérdések minden munkáltatót foglalkoztatják, különösen manapság, mikor nehéz kitűnni a versenytársak tömegéből.

„A pandémia ismét rávilágított a munkáltatói márka fontosságára. Rengeteg nagyszerű munkáltatói márka történet született az elmúlt 20 hónapban, amik bizonyosan inspirálják majd a vezetőket.” – írta Brett Minchington LinkedIn bejegyzésében.
A világ legjobb esettanulmányai közé olyan neves vállalatok kerültek be, mint az Unilever, a Red Bull, a Western Union és a Coca-Cola Hellenic. Magyarországot ezúttal a Thermo Fisher Scientific budapesti csapata képviseli 2020-as évi stratégiájával a Brandfizz Employer Branding ügynökség gondozásában. A vállalat stratégiája egyedüli magyar tanulmányként került beválogatásra, és mindössze a harmadik hazai benchmark, ami megjelenhetett az eddigi kiadásokban.

Három tipp hogy milyen best practice-eket érdemes ellesni a vállalattól:

Építsük be az employer brandinget a stratégiába!

A Thermo Fisher Scientific budapesti irodája az employer brandingre nemcsak kampányként, hanem stratégiai prioritásként tekint. „A Senior Leadership csapat egyként áll az employer branding mögött” – nyilatkozta Nacsa Éva, Senior Talent Acquisition Manager; hozzátéve, hogy csak hasonló vezetői támogatással valósítható meg egy olyan integrált employer branding stratégia, mint az övék.

Innováljunk, és mérjük az eredményeket!

A vállalatnál az olyan innovatív megoldásokat keresik, amelyek a munkavállalói élményciklus minden pontjába integrálhatóak, és amelyekkel kitűnhetnek a versenytársak tömegéből. A 2020-as évi stratégia egyik központi elemét képezi a cég employer branding podcastja, a “Career Stories Behind The Science”. Ez valószínűleg az első vállalati employer branding csatorna, ami rendszeres tartalmakkal jelentkezik Magyarországon. Az újszerűség mellett a siker másik kulcsa a mérhetőség. A mai digitális megoldások lehetővé teszik, hogy folyamatosan figyelhessük és kontroll alatt tarthassuk az online tevékenységünket.

Vonjuk be a kollégákat az aktivitásainkba!

A siker nem valósulhatott volna meg a budapesti iroda kollégái nélkül, akik a teljes folyamat alatt támogatták a vállalat törekvéseit. A szervezet több mint 10 százaléka aktív márkanagykövet, aki rendszeresen részt vesz az olyan különböző employer branding aktivitásokban, mint például a korábban már említett “Career Stories Behind The Science” podcast.

Szörcsök Szilvia, a Brandfizz employer branding szakértője szerint “azok a munkáltatók lesznek sikeresek, akik a stratégiai tervezésen túl képesek a piaci innovációkat gyorsan megvalósítani és implementálni”.
A Thermo Fisher Scientific Inc. globálisan vezető vállalat a tudományos szolgáltatások területén, bevétele eléri az évi 30 milliárd dollárt. Küldetése, hogy támogassa ügyfeleit a világ egészségesebbé, tisztábbá és biztonságosabbá tételében. Kutatásokban, komplex analitikai problémák megoldásában és a páciens diagnosztika, illetve terápia fejlesztésében támogatja ügyfeleit.

(A fotón: Nacsa Éva, Jakus Tamás, Juhász Réka és Koczor Miklós)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022-01-26 15:42:16
Az utóbbi időszakban a korábbiakhoz képest sokkal nagyobb fókuszt kapott a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozás elleni fellépés az Európai Unióban. Bár az EU-s jogszabályban rögzített átvilágítási folyamat alapjaiban nem változott, a most elkészült tényleges tulajdonosi adatbázissal minden könyvelési szolgáltató cégnek komoly feladata lesz, ha el akarják kerülni a bírságot.
2022-01-26 14:39:20
Az idei első félévben a belső fogyasztás húzza felfelé a gazdasági növekedést, ezt követően az ellátási láncok helyreállásával a külső kereslet is kedvezően befolyásolhatja az adatokat, így a növekedés idén 4,5 százalékon, jövőre 3,8 százalékon alakulhat – mondta Varga Zoltán, az Equilor Befektetési Zrt. senior elemzője.
2022-01-26 12:22:00
A 2016-ban alakult, és a Magyar Marketing Szövetség exkluzív szakmai közösségeként működő Marketing Döntéshozók Klubja idén immár hatodik éve foglalja össze azt, hogy mi várható a marketingkommunikáció területén az előttünk álló esztendőben.

  Rovathírek: GUSTO

A Griffé egy olyan egyedülálló mandula rocher, amelyben a mandulapálcikák frissen pörkölt fekete szezámmaggal és granolával találkoznak magas kakaótartalmú tejcsokoládéban.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS