Magyar employer branding esettanulmány a világ élvonalában

Magyar employer branding esettanulmány a világ élvonalában
2021. 12. 03., 10:42

Minden munkáltatónak újításokra, innovációkra van szüksége. Ilyen úttörő megoldásokat mutat be a nemrég megjelent Employer Brand Excellence-A Case Study Approach ötödik kiadása, Brett Minchington, employer branding szakértő és az Employer Branding College alapítójának kiadványa. A Thermo Fisher Scientific 2020-as évi stratégiája egyedüli magyar tanulmányként került beválogatásra, és mindössze a harmadik hazai benchmark, ami megjelenhetett az eddigi kiadásokban.

Hogyan szólítsuk meg a jövendőbeli kollégákat a „bevonzási szakaszban”? Hogyan kötelezzük el az új belépőket az onboarding folyamatban? Hogyan tartsuk meg a kulcsembereket? Ezek a kérdések minden munkáltatót foglalkoztatják, különösen manapság, mikor nehéz kitűnni a versenytársak tömegéből.

„A pandémia ismét rávilágított a munkáltatói márka fontosságára. Rengeteg nagyszerű munkáltatói márka történet született az elmúlt 20 hónapban, amik bizonyosan inspirálják majd a vezetőket.” – írta Brett Minchington LinkedIn bejegyzésében.
A világ legjobb esettanulmányai közé olyan neves vállalatok kerültek be, mint az Unilever, a Red Bull, a Western Union és a Coca-Cola Hellenic. Magyarországot ezúttal a Thermo Fisher Scientific budapesti csapata képviseli 2020-as évi stratégiájával a Brandfizz Employer Branding ügynökség gondozásában. A vállalat stratégiája egyedüli magyar tanulmányként került beválogatásra, és mindössze a harmadik hazai benchmark, ami megjelenhetett az eddigi kiadásokban.

Három tipp hogy milyen best practice-eket érdemes ellesni a vállalattól:

Építsük be az employer brandinget a stratégiába!

A Thermo Fisher Scientific budapesti irodája az employer brandingre nemcsak kampányként, hanem stratégiai prioritásként tekint. „A Senior Leadership csapat egyként áll az employer branding mögött” – nyilatkozta Nacsa Éva, Senior Talent Acquisition Manager; hozzátéve, hogy csak hasonló vezetői támogatással valósítható meg egy olyan integrált employer branding stratégia, mint az övék.

Innováljunk, és mérjük az eredményeket!

A vállalatnál az olyan innovatív megoldásokat keresik, amelyek a munkavállalói élményciklus minden pontjába integrálhatóak, és amelyekkel kitűnhetnek a versenytársak tömegéből. A 2020-as évi stratégia egyik központi elemét képezi a cég employer branding podcastja, a “Career Stories Behind The Science”. Ez valószínűleg az első vállalati employer branding csatorna, ami rendszeres tartalmakkal jelentkezik Magyarországon. Az újszerűség mellett a siker másik kulcsa a mérhetőség. A mai digitális megoldások lehetővé teszik, hogy folyamatosan figyelhessük és kontroll alatt tarthassuk az online tevékenységünket.

Vonjuk be a kollégákat az aktivitásainkba!

A siker nem valósulhatott volna meg a budapesti iroda kollégái nélkül, akik a teljes folyamat alatt támogatták a vállalat törekvéseit. A szervezet több mint 10 százaléka aktív márkanagykövet, aki rendszeresen részt vesz az olyan különböző employer branding aktivitásokban, mint például a korábban már említett “Career Stories Behind The Science” podcast.

Szörcsök Szilvia, a Brandfizz employer branding szakértője szerint “azok a munkáltatók lesznek sikeresek, akik a stratégiai tervezésen túl képesek a piaci innovációkat gyorsan megvalósítani és implementálni”.
A Thermo Fisher Scientific Inc. globálisan vezető vállalat a tudományos szolgáltatások területén, bevétele eléri az évi 30 milliárd dollárt. Küldetése, hogy támogassa ügyfeleit a világ egészségesebbé, tisztábbá és biztonságosabbá tételében. Kutatásokban, komplex analitikai problémák megoldásában és a páciens diagnosztika, illetve terápia fejlesztésében támogatja ügyfeleit.

(A fotón: Nacsa Éva, Jakus Tamás, Juhász Réka és Koczor Miklós)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-19 06:30:00
A bankok azonnal ki akarják használni az állami támogatással jövőre induló új kölcsönöket: a munkáshitel már a januári nyitáskor igényelhető lesz, és falusi lakásfelújítási hitelt is több pénzintézet kínálja majd – derül ki a Bank360.hu felméréséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS