Magyar bonbont választottak világelsőnek Londonban

2019. 08. 05., 09:30

A világ elsőrangú, legnagyobb elismeréssel járó londoni székhelyű gasztronómiai világversenyén, a GREAT TASTE AWARDS 2019-en egy magyar kézműves csokoládé manufaktúrában készült praliné nyerte el a Great taste három aranycsillagát. A díjazott bonbont előállító Sweetic Csokoládé Manufaktúra ezzel az elismeréssel a világ élvonalbeli csokoládékészítői közé került be.

Különleges elismerésben részesült nemrég a szigetszentmiklósi Sweetic csokoládé manufaktúra pralinéja. A pirosgyümölcs-ibolya-pisztácia kombinációt Zala Judit csokoládémester egy gyümölcsös ízvilágú, venezuelai étcsokoládéburokba álmodta meg. A gasztronómiai Oscar-díjaként számon tartott GREAT TASTE AWARDS 2019-en három aranycsillagot nyert bonbon világelső lett Londonban. Magyar praliné ilyen elismerésben korábban még soha nem részesült.

„Egy álmunk vált valóra ezzel a díjjal. Az elmúlt 5 évben, 3 különféle világversenyről összesen 23 díjjal tértünk haza, de soha nem sikerült még a dobogó felső fokára állni eddig. Nagyon büszkék vagyunk és boldogok, különösképpen azért, mert egy olyan ízkombinációval sikerült a világelsőséget elérni, ami nem csak személyes kedvencem, de vásárlóinknak is a legnagyobb favoritja” – mondta Zala Judit, chocolatier, aki hozzátette: a bírák nagyra értékelték a komplex praliné minden elemét, és külön elbűvölték őket a kiegyensúlyozott ízrétegek.

Az ítészek így jellemezték a bonbont: „Csodaszépen díszített, fénylő üveggolyó… leheletvékony étcsokoládé burokban a piros gyümölcsök harmóniáját egy igazán tökéletes fényűző színű és állagú zselébe rejtették, melynek egy bársonyos, ibolyás lecsengése után máris ott a tökéletes minőségű, krémes, meleg, diós, fás pisztácia töltelék. Mindezt nagyon szépen kiegyensúlyozza a kiváló minőségű, tökéletesen vékony étcsokoládé burok, mely egyáltalán nem kesernyés.”

A világ legnagyobbnak és legszigorúbbnak tartott ételkóstoló megmérettetésének szakmai zsűrije a gasztronómia területén jeleskedő 400 független szakértőből: neves gasztrokritikusokból, Michelin csillaggal kitüntetett szakácsokból, patinás áruházak (Harrods, Selfridges, Harvey Nicols, Fortnum&Mason, Whole Food Market) beszerzési igazgatóiból áll össze, akik mintegy 12 772 termékmintát kóstoltak meg február-július között.

A kóstolás folyamata több mint ezer órát vett igénybe. A tárgyilagosság érdekében az értékelés „vakkóstolással" történt, s ennek során csak a csomagolás nélküli termékek ízösszetételét, a termékben fellelhető ízjegyek harmóniáját, az élelmiszer küllemét vizsgálták.

„Világviszonylatban és Magyarországon is nagyon magasra tették a lécet a csokoládékészítők, éppen ezért különösen büszkék vagyunk arra, hogy immáron hivatalosan is a világ csokoládékészítőinek élvonalába tartozunk. Az idei versenyre nevezett bonbonjaink mind vadonatúj kreációk, mind ízvilágukban, mind pedig megjelenésükben követik a nemzetközi trendet. Judit a mai napig is folyamatosan képzi magát és figyeli a gasztrotrendet itthon és külföldön egyaránt, hogy a lehető legjobb produktum jöjjön ki a kezei alól” – mondta Zala Viktor, ügyvezető igazgató.

A 2019-es év igazi sikersztori a SWEETIC számára

Éppenhogy csak átvették az ÉV BOLTJA 2019 díjat szigetszentmiklósi mintaboltjuk kapcsán, már indulhattak is Londonba az Academy of Chocolate Awards 2019 csokoládés világverseny díjátadójára, ahonnan 2 bronz és 1 ezüst díjjal tértek haza.

Ezt szinte azonnal követte a Great Taste Awards 2019 eredményhirdetése, ahol a világelső pirosgyümölcs-ibolya-pisztácia bonbonjuk mellett, a Citrusos-karamell bonbonjukat is díjjal jutalmazták, így 25-re növelve a világversenyeket begyűjtött díjaik számát.

„Az elmúlt 6 év eredményei, a díjaink, nyári termékvonalunk, a kézműves jégkrém rendkívül sikeres bevezetése is mind-mind arra ösztönöznek bennünket, hogy itt az ideje nekilátnunk hosszútávú terveink megvalósításának, és végre elindulnunk a franchise útján. Legelőször Budapesten és megyeszékhelyeken szeretnénk átvevő partnerekkel szerződni” – tette hozzá Zala Viktor.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS