„Kifektetési” stratégiát fogadott el a magyar kormány

2019. 06. 24., 20:15

Újabb tíz magyar vállalat csatlakozik a kiemelt exportőr partnerségi programhoz (kepp), amelyben már kilenc vállalat vesz részt – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hétfőn az együttműködési megállapodások ünnepélyes aláírása alkalmából tartott budapesti rendezvényen.

A miniszter kiemelte, hogy a programban résztvevő 19 vállalat tavaly összesen 213 milliárd forint exportteljesítményt ért el, ami 8 százalékkal haladta meg az előző évit. Ez azt jelenti, hogy az átlagosan 5 százalék körüli exportnövekedési ütemet felülteljesítették a legnagyobb exportáló vállalatok. A programban a megállapodások aláírásával részt vesz immár

  • az Agrofeed Kft.,
  • a Control-X Medical Kft.,
  • az FF Fémfeldogozó Zrt.,
  • a Gémtech Kft.,
  • a Jász-Plasztik Kft.,
  • a Kerox Kft.,
  • a Pick Szeged Zrt.,
  • a Sanatmetal Kft.,
  • a Vajda Papír Kft. és
  • a Wellis Zrt. is.

Szijjártó Péter elmondta, hogy a magyar gazdaság teljesítménye 5,3 százalékkal bővült az első negyedévben az előző év azonos időszakához képest, és ezt a 6,4 százalékos exportnövekedés támasztotta alá.

Magyarország a népesség méretét tekintve a 92. helyen áll a világon, ugyanakkor a 34. legnagyobb exportteljesítményt nyújtja. A miniszter hangsúlyozta, hogy minden szükséges döntést meghoztak és minden intézményt felállítottak annak érdekében, hogy Közép-Európa leghatékonyabb és legeredményesebb exportösztönző és finanszírozó rendszere legyen Magyarországon. Áprilisban elfogadták a nemzeti export stratégiát, amelynek fő célja, hogy a magyar tulajdonú vállalatok részarányát a magyar exportteljesítményben folyamatosan növeljék, a hazai márkák nemzetközi színtérre lépését támogassák és az exportot földrajzi szempontból diverzifikálják.

Kulcsszerep jut az Eximbanknak, amely 1604 ügyféllel dolgozik együtt, és ötödik éve folyamatosan 300 milliárd forint feletti új hitelkihelyezést mutat fel. A magyar kormány egy „kifektetési” stratégiát fogadott el, amelynek értelmében a magyar piacon megerősödött vállalatok számára segítik a külföldi beruházások lehetőségét, annak érdekében, hogy az ott megszerzett pénzügyi források újabb fejlesztési forrásokat jelenthessenek Magyarországon, és segítsék a magyar gazdaság dimenzióváltását, a fejlesztésorientált gazdasággá való átalakulást.

Az ehhez szükséges, első körben 10 milliárd forintot a kormány már elkülönítette, az első pályázatot hamarosan kiírják. A déli nyitás stratégiában megkötötték az első kötöttsegély-hitel megállapodást az afrikai kontinensen, a Zöld-foki Köztársaságban 50 millió dollárral. Emellett pedig 10 országban zajlanak a kötöttsegély-hitelprogram keretében magyar beruházások, összesen 356 milliárd forint értékben.

Bárány László, a programhoz korábban csatlakozott Master Good Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) segítette a vállalatot, amikor Japánban és Szingapúrban az európai baromfi influenzajárvány idején a teljes országra kiterjedő import tilalmat rendeltek el a magyar baromfitermékekre, ugyanakkor a helyi külgazdasági képviseletek közbenjárására Magyarországnak engedélyezték a regionalizációt, azaz hogy csak a fertőzött megyéből volt tilos szállítani.

Mindezek mellett a kanadai értékesítés megkezdésekor is támogatást nyújtottak, valamint partnereket kutattak fel Japánban, a Fülöp-szigeteken. A vállalat által gyártott magyar állateledel hamarosan megjelenik Vietnamban, és egy kisebb méretű baromfitenyésztő üzemet is létrehoznak. A kiemelt exportőr partnerségi programot (kepp) idén januárban indította el a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) a magyar tulajdonú, a hazai exporthoz jelentős mértékben hozzájáruló, kiemelt exportőr vállalatoknak szóló együttműködési megállapodás létrehozására. A partnerség jelzi az adott vállalat külpiaci tevékenységének elismerését és további kiemelt segítését az állami exportösztönzési intézményrendszer által kínált eszközökkel. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 03., 23:03
Közzétették az ESG törvény újabb módosításának tervezetét, amely jelentős egyszerűsítéseket ígér a vállalkozások számára a fenntarthatósági célú átvilágítási kötelezettségek teljesítésének területén. A változások – a módosító törvény elfogadása esetén – a kihirdetés után 30 nappal lépnének hatályba, míg a módosult bírságolási rendelkezések csak 2026-tól válnának alkalmazhatóvá. A javaslat által bevezetni kívánt legfőbb változtatásokról a DLA Piper Hungary készített összefoglalót.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS