Kapaszkodnia kell a Facebooknak a kkv-k kegyeiért

2018. 10. 29., 17:00

Tíz év alatt megtízszereződött a kis- és közepes cégek által használt marketing eszközök száma. Még mindig a Facebook dominál a kkv-k eszköztárában, de érezhetően romlik a megítélése – ismertette a tíz éve folyó felmérés legfrissebb eredményeit Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő a napokban rendezett 10. Marketing Expón.

2009-ben, amikor első alkalommal végezték el a kutatás, 11 eszköz közül választhattak a kkv-k. Ma már több mint 100 közül! A tíz leggyakrabban használt marketingeszközből öt még mindig a Facebookhoz köthető.

A listát 2018-ban is a Facebook céges oldal vezeti (64 százalék), a második leggyakrabban használt eszköz a saját honlap (50 százalék), amit a Facebook hirdetés (47 százalék), majd negyedikként az ajánlás (45 százalék) követ. Erősödött a blog használatának a népszerűsége (37 százalék), négy helyet javítva az 5. leggyakrabban használt eszköz.

Először került 10 közé az Instagram (33 százalék). A tavalyi 15. helyről a 7. helyre ugrott, köszönhetően a platformot birtokló Facebook nyomulásának. A GoogleAds évek óta bebetonozta magát a toplistába és stabilan őrzi a pozícióját. A keresőoptimalizálás (29 százalék) évről-évre veszít a népszerűségéből, idén a 10. helyre csúszott vissza.

A legnépszerűbb kkv marketingeszközök 2018.
1. Facebook céges oldal
2. Saját honlap
3. Facebook hirdetés
4. Ajánlás
5. Blog, saját honlapon ↑+4
6. Facebook post kiemelés ↓-1
7. Instagram oldal ↑+8
8. GoogleAds
9. Facebook csoport
10. Keresőoptimalizálás ↓-3

A Facebook elherdálja a bizalmat

„Ha nem a gyakoriság, hanem a hatékonyság szempontjából vizsgáljuk a kkv-k által használt marketing eszközöket, kiderül, hogy a Facebook körül végbement változások nem múltak el nyomtalanul. Ha Mark Zuckerberg tovább feszíti a húrt, elfordulnak a kisvállalati hirdetők" – állítja Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Ha a hatékonyság szempontjából vizsgáljuk a marketing eszközöket, a Facebook már nem szerepel olyan jól. Csak az FB-hirdetés került a 10 leghatékonyabbnak értékelt eszköz közé ötödikként, míg egy évvel ezelőtt a 3. volt. A Facebook céges oldal ma a 16., de 2017-ben még az 5. leghatékonyabb eszköz volt.

A Facebook üdvöskéje az Instagram oldal, hatékonyság szerint csupán a 20. A leghatékonyabb marketing eszköz a válaszadók szerint továbbra is az ajánlás. Nyilván nem véletlen: ma a bizalom a legnagyobb érték.

Márpedig úgy tűnik, a Facebook éppen a bizalmat herdálja el. A válaszadók 59 százaléka bízik a Google-ben mint hirdetési eszközben, míg a Facebook-ban 48 százalék. Még beszédesebb, hogy információ forrásként a Google-t a válaszadók 57 százaléka tartja hitelesnek, míg a Facebookot 19 százalék.

Ha ez így van, akkor miért a Facebook a népszerűbb? Mert a Facebook hirdetéseket a kkv-k maguk is be tudják állítani, olyan egyszerű, míg a GoogleAds kezeléséhez – a többségnek – szakember kell.

Összehasonlításképpen: a Facebook-hirdetést a válaszadók 82 százaléka végzi házon belül, míg a GoogleAds kezelését 64 százalék. Ennek a képnek a kialakulásában szerepe van az ingyenes elérés korlátozásának, valamint az adatkezelési botrányoknak is – magyarázza Wolf Gábor.

Ami divatos nem feltétlenül hatékony

Már-már frusztrálóan nagy a választék marketing eszközökből, amit egy kisvállalkozás vezetője vagy marketingese egyre nehezebben lát át. Ebben a helyzetben sokan választják a divatos és kényelmes, saját maguk által üzemeltethető marketing eszközöket a hatékony megoldások helyett.

Wolf Gábor szerint azonban óriási hiba sok időt és pénzt fecsérelni a divatos eszközökre. Egy kkv számára 3-4 bevált, hatékony eszköz alkalmazását javasolja, ami mellett lehet 1-2 divatos, kockázatosabb eszközzel kísérletezni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS