Kapaszkodnia kell a Facebooknak a kkv-k kegyeiért

2018. 10. 29., 17:00

Tíz év alatt megtízszereződött a kis- és közepes cégek által használt marketing eszközök száma. Még mindig a Facebook dominál a kkv-k eszköztárában, de érezhetően romlik a megítélése – ismertette a tíz éve folyó felmérés legfrissebb eredményeit Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő a napokban rendezett 10. Marketing Expón.

2009-ben, amikor első alkalommal végezték el a kutatás, 11 eszköz közül választhattak a kkv-k. Ma már több mint 100 közül! A tíz leggyakrabban használt marketingeszközből öt még mindig a Facebookhoz köthető.

A listát 2018-ban is a Facebook céges oldal vezeti (64 százalék), a második leggyakrabban használt eszköz a saját honlap (50 százalék), amit a Facebook hirdetés (47 százalék), majd negyedikként az ajánlás (45 százalék) követ. Erősödött a blog használatának a népszerűsége (37 százalék), négy helyet javítva az 5. leggyakrabban használt eszköz.

Először került 10 közé az Instagram (33 százalék). A tavalyi 15. helyről a 7. helyre ugrott, köszönhetően a platformot birtokló Facebook nyomulásának. A GoogleAds évek óta bebetonozta magát a toplistába és stabilan őrzi a pozícióját. A keresőoptimalizálás (29 százalék) évről-évre veszít a népszerűségéből, idén a 10. helyre csúszott vissza.

A legnépszerűbb kkv marketingeszközök 2018.
1. Facebook céges oldal
2. Saját honlap
3. Facebook hirdetés
4. Ajánlás
5. Blog, saját honlapon ↑+4
6. Facebook post kiemelés ↓-1
7. Instagram oldal ↑+8
8. GoogleAds
9. Facebook csoport
10. Keresőoptimalizálás ↓-3

A Facebook elherdálja a bizalmat

„Ha nem a gyakoriság, hanem a hatékonyság szempontjából vizsgáljuk a kkv-k által használt marketing eszközöket, kiderül, hogy a Facebook körül végbement változások nem múltak el nyomtalanul. Ha Mark Zuckerberg tovább feszíti a húrt, elfordulnak a kisvállalati hirdetők" – állítja Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Ha a hatékonyság szempontjából vizsgáljuk a marketing eszközöket, a Facebook már nem szerepel olyan jól. Csak az FB-hirdetés került a 10 leghatékonyabbnak értékelt eszköz közé ötödikként, míg egy évvel ezelőtt a 3. volt. A Facebook céges oldal ma a 16., de 2017-ben még az 5. leghatékonyabb eszköz volt.

A Facebook üdvöskéje az Instagram oldal, hatékonyság szerint csupán a 20. A leghatékonyabb marketing eszköz a válaszadók szerint továbbra is az ajánlás. Nyilván nem véletlen: ma a bizalom a legnagyobb érték.

Márpedig úgy tűnik, a Facebook éppen a bizalmat herdálja el. A válaszadók 59 százaléka bízik a Google-ben mint hirdetési eszközben, míg a Facebook-ban 48 százalék. Még beszédesebb, hogy információ forrásként a Google-t a válaszadók 57 százaléka tartja hitelesnek, míg a Facebookot 19 százalék.

Ha ez így van, akkor miért a Facebook a népszerűbb? Mert a Facebook hirdetéseket a kkv-k maguk is be tudják állítani, olyan egyszerű, míg a GoogleAds kezeléséhez – a többségnek – szakember kell.

Összehasonlításképpen: a Facebook-hirdetést a válaszadók 82 százaléka végzi házon belül, míg a GoogleAds kezelését 64 százalék. Ennek a képnek a kialakulásában szerepe van az ingyenes elérés korlátozásának, valamint az adatkezelési botrányoknak is – magyarázza Wolf Gábor.

Ami divatos nem feltétlenül hatékony

Már-már frusztrálóan nagy a választék marketing eszközökből, amit egy kisvállalkozás vezetője vagy marketingese egyre nehezebben lát át. Ebben a helyzetben sokan választják a divatos és kényelmes, saját maguk által üzemeltethető marketing eszközöket a hatékony megoldások helyett.

Wolf Gábor szerint azonban óriási hiba sok időt és pénzt fecsérelni a divatos eszközökre. Egy kkv számára 3-4 bevált, hatékony eszköz alkalmazását javasolja, ami mellett lehet 1-2 divatos, kockázatosabb eszközzel kísérletezni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 09. 19., 10:49
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége és a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége szervezésében 2022. szeptember elején Budapesten tanácskozott a genfi székhelyű Munkaadók Nemzetközi Szövetségének Európai és Közép-Ázsia csoportja. A konferencián, amelyre 35 országból érkeztek küldöttek, a VOSZ-t dr. Kovács Patrik és Barabás Tamás társelnökök, valamint Varga Julianna nemzetközi és oktatási igazgató képviselte, aki egyben az esemény egyik szervezője is volt. A rendezvényről őt kérdeztük.
2022. 09. 27., 16:17
Saját honlapján és a népszámlálás internetes oldalán is közzétette az idei cenzus kérdőívének mintáját a Központi Statisztikai Hivatal. A népszámlálási kérdőívet bárki kitöltheti önállóan online, október 1. és 16. között.
2022-09-29 11:12:13
A gazdasági nehézségek munkaerő-piacra gyakorolt hatásai csak fokozatosan, késleltetve mutatkoznak. A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a fizetésével, 52 százalékuk egy éven belül munkahely-váltást is tervez – derült ki a Trenkwalder szeptember közepén elvégzett kutatásából.
2022-09-28 19:47:00
Október 1. és november 28. között népszámlálás lesz Magyarországon. A cenzus eredményei hosszú távon alapot nyújtanak az országos, regionális és helyi társadalmi, illetve gazdasági fejlesztésekhez. A népszámláláson kötelező részt venni. A kérdőívet az interneten is ki lehet tölteni, erre október 1. és 16. között van lehetőség. Aki nem él az online válaszadás lehetőségével, azt számlálóbiztos keresi fel.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 09. 23., 12:05
epizód: 2022 / 9   |   hossz: 18:38
Milyen a gazdaság, a vállalkozások helyzete Covid után, a háború és az energiaválság árnyékában? Mekkora sokkokat okozott az elmúlt pár év? Nyílnak-e kivezető utak az európai és a magyar gazdaság előtt? Hogyan segítheti a kilábalást az államilag támogatott Széchenyi Hitel MAX program? A kérdésekre Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója válaszol.
2022. 07. 26., 10:30
epizód: 2022 / 8   |   hossz: 20:30
Milyen új utakat nyitott az internet a csalók előtt? Hogyan azonosíthatjuk vállalkozóként az átverési kísérleteket? Mikor kell szakértőhöz, esetleg egyenesen a rendőrséghez fordulnunk? És mitől menthet meg bennünket egy kis önképzés? Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd olyan céges csalásokra is felhívja a figyelmet, amelyek még a hozzáértők előtt sem feltétlenül nyilvánvalóak.
2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerő-piacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. vezérigazgatója válaszol.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS