Indul a kiva-kampány

2018. 12. 20., 08:32

A kormány azt szeretné, ha egyre több vállalkozás választaná a kisvállalati adót (kivát) – mondta Izer Norbert, a Pénzügyminisztérium (PM) államtitkára.

Izer Norbert (képünkön; fotó: Pénzügyminisztérium) elmondta: eddig mintegy 30 ezer vállalkozás választotta ezt az adózási formát, ezek a cégek a korábbi adózásról, például a társasági adóról való átállással az idén együttesen mintegy 35 milliárd forintot takarítanak meg.

A kormány kampányt indít a kiva népszerűsítésére, azt kívánják elérni, hogy legalább 40 ezerre emelkedjék az azt választó cégek. A kiva jelenlegi kulcsa 13 százalék, de az újabb, várható adócsökkentések, így a szociális hozzájárulási adó tervezett csökkentése után a kiva kulcs 12 százalékra mérséklődhet.

Az államtitkár kiemelte: Magyarország eredményes évet tudhat maga mögött, az ország gazdasági növekedése minden várakozást felülmúl, a harmadik negyedévben a gazdasági bővülés elérte az 5,2 százalékot. A cégek a megfelelő adózási mód kiválasztásával sok pénzt spórolhatnak meg a törvények adta keretek között, erre jó példa a kisvállalati adó. A 2013-tól választható kisvállalati adó (kiva) nemcsak a cégeknek biztosít jelentős egyszerűsítést, és több százezer forint megtakarítást, hanem az állami büdzsé bevételére is kedvezően hat. A PM szakértőinek számításai szerint ugyanis a tavalyi mintegy 23 milliárdos kiva bevétel idén közel a kétszeresére emelkedhet.

Ezt az adózási formát azoknak a vállalkozásoknak érdemes választani, melyeknek a bértömege nagyobb a nyereségénél, vagy amelyek növekedésre, beruházásokra forgatják vissza a nyereségüket. A kiva választásával az áttérésre jogosult, foglalkoztatottal rendelkező cégeknek több mint a 80 százaléka jobban járna, a kisvállalkozásokat a döntésben a tárca kiva kalkulátora is segíti.

Az államtitkár ismertette, hogy a kiva mértéke január elseje óta 13 százalék, amely kiváltja a társasági adót és a munkáltatói adóterheket. Az adó alapjába ráadásul csak az osztalékként kivont nyereség számít bele, azaz a vállalkozásba visszaforgatott nyereség mentesül az adó alól. Hozzátette: a módosítás is hozzájárult ahhoz, hogy számottevően bővült idén a kivások köre, ugyanis míg a múlt év végén 15 ezer volt a számuk, addig ma már mintegy 30 ezer kisvállalkozás él ezzel az adózási formával.

Izer Norbert kiemelte: idén decemberben még több közepes cégnek nyílik meg a kiva választási lehetősége, miután az új szabályok szerint az éves bevételre, illetve a mérlegfőösszegre vonatkozó belépési értékhatár ötszázmillió forintról egymilliárd forintra emelkedett. Az adónem mellett döntőknek az értékhatár gyors „kinövésétől” sem kell tartaniuk, mivel a jövő évtől a kiva alanyiság megszűnését eredményező értékhatár is nő, egyről hárommilliárd forintra.

Az államtitkár elmondta, hogy a PM most elindítja „a kérdezd a könyvelődet” kampányt, ugyanis a tárca tájékoztató leveleket küldött ki, az ügyfélkapun keresztül ezt főleg az érintett cégek könyvelői kapták meg. Összesen mintegy 77 ezer adózó cég kapott tájékoztatást az adóhivataltól, hogy az adataik alapján érdemes lehet a kisvállalati adót választaniuk. Ebből hozzávetőleg 47 ezer cég kapott általános tájékoztatást, ők legalább 10 százalék adót spórolhatnának. Azon levelek szerint, amelyek részletes számításokat tartalmaztak, a cégek adókötelezettségének csökkenése összesen 23 milliárd forintot tenne ki, amennyiben mindannyian belépnének a kiva alá - mondta a PM államtitkára. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 09:11:00
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-10 18:10:00
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS