Indul a kiva-kampány

2018. 12. 20., 08:32

A kormány azt szeretné, ha egyre több vállalkozás választaná a kisvállalati adót (kivát) – mondta Izer Norbert, a Pénzügyminisztérium (PM) államtitkára.

Izer Norbert (képünkön; fotó: Pénzügyminisztérium) elmondta: eddig mintegy 30 ezer vállalkozás választotta ezt az adózási formát, ezek a cégek a korábbi adózásról, például a társasági adóról való átállással az idén együttesen mintegy 35 milliárd forintot takarítanak meg.

A kormány kampányt indít a kiva népszerűsítésére, azt kívánják elérni, hogy legalább 40 ezerre emelkedjék az azt választó cégek. A kiva jelenlegi kulcsa 13 százalék, de az újabb, várható adócsökkentések, így a szociális hozzájárulási adó tervezett csökkentése után a kiva kulcs 12 százalékra mérséklődhet.

Az államtitkár kiemelte: Magyarország eredményes évet tudhat maga mögött, az ország gazdasági növekedése minden várakozást felülmúl, a harmadik negyedévben a gazdasági bővülés elérte az 5,2 százalékot. A cégek a megfelelő adózási mód kiválasztásával sok pénzt spórolhatnak meg a törvények adta keretek között, erre jó példa a kisvállalati adó. A 2013-tól választható kisvállalati adó (kiva) nemcsak a cégeknek biztosít jelentős egyszerűsítést, és több százezer forint megtakarítást, hanem az állami büdzsé bevételére is kedvezően hat. A PM szakértőinek számításai szerint ugyanis a tavalyi mintegy 23 milliárdos kiva bevétel idén közel a kétszeresére emelkedhet.

Ezt az adózási formát azoknak a vállalkozásoknak érdemes választani, melyeknek a bértömege nagyobb a nyereségénél, vagy amelyek növekedésre, beruházásokra forgatják vissza a nyereségüket. A kiva választásával az áttérésre jogosult, foglalkoztatottal rendelkező cégeknek több mint a 80 százaléka jobban járna, a kisvállalkozásokat a döntésben a tárca kiva kalkulátora is segíti.

Az államtitkár ismertette, hogy a kiva mértéke január elseje óta 13 százalék, amely kiváltja a társasági adót és a munkáltatói adóterheket. Az adó alapjába ráadásul csak az osztalékként kivont nyereség számít bele, azaz a vállalkozásba visszaforgatott nyereség mentesül az adó alól. Hozzátette: a módosítás is hozzájárult ahhoz, hogy számottevően bővült idén a kivások köre, ugyanis míg a múlt év végén 15 ezer volt a számuk, addig ma már mintegy 30 ezer kisvállalkozás él ezzel az adózási formával.

Izer Norbert kiemelte: idén decemberben még több közepes cégnek nyílik meg a kiva választási lehetősége, miután az új szabályok szerint az éves bevételre, illetve a mérlegfőösszegre vonatkozó belépési értékhatár ötszázmillió forintról egymilliárd forintra emelkedett. Az adónem mellett döntőknek az értékhatár gyors „kinövésétől” sem kell tartaniuk, mivel a jövő évtől a kiva alanyiság megszűnését eredményező értékhatár is nő, egyről hárommilliárd forintra.

Az államtitkár elmondta, hogy a PM most elindítja „a kérdezd a könyvelődet” kampányt, ugyanis a tárca tájékoztató leveleket küldött ki, az ügyfélkapun keresztül ezt főleg az érintett cégek könyvelői kapták meg. Összesen mintegy 77 ezer adózó cég kapott tájékoztatást az adóhivataltól, hogy az adataik alapján érdemes lehet a kisvállalati adót választaniuk. Ebből hozzávetőleg 47 ezer cég kapott általános tájékoztatást, ők legalább 10 százalék adót spórolhatnának. Azon levelek szerint, amelyek részletes számításokat tartalmaztak, a cégek adókötelezettségének csökkenése összesen 23 milliárd forintot tenne ki, amennyiben mindannyian belépnének a kiva alá - mondta a PM államtitkára. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS