Ilyennek látják a magyar cégek az alvállalkozóikat

2021. 09. 23., 11:30

A magyar vállalkozások döntő többségének a logisztika (31 százalék), a könyvelés és bérszámfejtés (28 százalék), illetve az építőipari munkák (21 százalék) kapcsán van szüksége alvállalkozókra. A partnerek bevonása során elsősorban a megbízhatóságot és a jó referenciákat értékelik, illetve leginkább ismerettség és ajánlások révén keresnek alvállalkozókat – derül ki a Brillit.com 400 hazai cég körében végzett felméréséből.

 

Ingyenes, interaktív cégkatalógus

Saját tapasztalatok alapján pattant ki a Brillit.com ötlete a platformot létrehozó fejlesztők fejéből: vállalkozóként egyre nagyobb kihívást jelentett számukra az új, minőségi üzleti kapcsolatok kialakítása, illetve a partnerhálójuk – és persze üzleti eredményeik – bővítése. Ezért tűzték ki célul egy olyan online üzleti közösség létrehozását, amely egyfajta interaktív digitális cégkatalógusként segíti a beszállítók és a megrendelők közötti kommunikációt, illetve a sikeres együttműködést az ajánlattételtől a szerződéskötésig.

A portálon ingyenesen regisztrálhatnak a cégek, elkészíthetik saját profiljukat és egyetlen kattintással kérhetnek ajánlatot több potenciális alvállalkozótól vagy éppen új partnerként pályázhatnak egy induló projektre – később pedig visszajelzést adhatnak a közös munkáról. A most számos új funkcióval bővülő Brillit.com egy a magyar piacon egyedülálló beszállítói felmérést készített, hogy még hatékonyabban tudja támogatni az „üzleti párkeresést”.

Logisztika, könyvelés, építőipar – az alvállalkozói piac királyai

A Brillit 400 hazai céget kérdezett meg arról, hogy milyen gyakran és milyen típusú feladatokat szerveznek ki, illetve milyen preferenciákkal és felületeken keresnek alvállalkozókat. A válaszadó cégek 66 százaléka dolgozik együtt valamilyen rendszerességgel külső partnerekkel, közülük 15 százalék évente, 6 százalék félévente, 2 százalék pedig folyamatosan kutat új üzleti kapcsolatok után, azonban nem ritka a projektalapú megbízás sem (5 százalék).

Arra a kérdésre, hogy mely területeken merül fel leggyakrabban az igény külső szolgáltató bevonására, egyöntetű válaszok érkeztek: a vállalkozások döntő többségének a logisztika (31 százalék), a könyvelés és bérszámfejtés (28 százalék), illetve az építőipari munkák (21 százalék) kapcsán van szüksége külső erőforrásokra, míg az IT és a szoftverfejlesztés (12 százalék és 5 százalék) hátrébb végzett a sorban.

Éppen ezért lehet rossz hír, hogy tapasztalataik szerint a legtöbb nehézségbe éppen ezeken a területeken (a válaszadók szerint kiemelten az építőiparban) ütköznek a vállalkozások, amikor beszállítót keresnek.

Mivel az elhúzódó beszerzések hosszabb távon az üzletfolytonosságot és akár a profitszerzést is veszélyeztethetik, igazán nagy szükség mutatkozik arra, hogy elgördüljenek ezek az akadályok az útból, és minél zökkenőmentesebben és gyorsabban köttethessenek meg az új üzletek. A Brillit.com megújuló felületén ezentúl regisztráció nélkül is elérhető lesz az interaktív digitális cégkatalógus, így akár azonnal elindulhat a kapcsolatépítés, illetve a vállalatok és szabadúszók pillanatok alatt benyújthatják árajánlatukat a megrendelőknek.

Az alvállalkozó kiválasztásainak szempontjai: megbízhatóság, referencia, ár

A felmérésben résztvevő cégek leginkább a megbízhatóságot (47 százalék), a referenciákat (44 százalék) és az árat (40 százalék) tekintik elsődleges döntési szempontoknak a külső partnerek kiválasztásánál, és csak ezután következik a szakértelem (17 százalék) a listán. Érdemes azonban azt is megjegyezni, hogy a válaszadók még az ajánlásoknál is lényegesebbnek ítélték a pályázó cég kommunikációját (6 százalék), amiből egyértelműen kiderül, hogy az üzleti kapcsolatoknál kiemelten fontos a láthatóság, és az, hogy könnyen és gyorsan elérhető információkat kapjanak az együttműködés iránt érdeklődő megbízók. A magánvállalkozók, illetve a mikro- és kisvállalkozások esetében azonban ez nem mindig magától értetődő a hiányzó erőforrások miatt, így ez a kör gyakran észrevétlen marad a céges beszerzéseken.

Ezért is van óriási értéke annak, hogy a regisztráló cégek saját profiloldalt hozhatnak létre, melyen megadhatják elérhetőségeiket, a legfontosabb háttérinformációkat, de logójukkal teljesen személyre is szabhatják az oldalt, mely saját URL-lel rendelkezik és tulajdonképpen egyszerűsített honlapként funkcionál. Innentől kezdve a vállalkozások bármilyen üzleti kapcsolatépítésnél, pályázatnál vagy együttműködésnél hivatkozhatnak erre a profilra, sőt, a közösségi média felületeken is megoszthatják azt.

Az online platform a jövőben is folytatja a közösségépítő funkiók fejlesztését, távlati célja pedig az, hogy az induló, kisebb vállalkozások, közintézmények, civil szervezetek és a beszállítókat kereső nagyobb cégek után a magánszemélyeket is bevonja az „üzleti párkeresésbe”.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 05., 10:05
Nagyon viszik a lakossági hiteleket az ügyfelek a bankoktól. A személyi kölcsönöknél az idei év mindenképpen rekordot hoz, de a lakáshiteleknél is nagy esély van erre. A babaváró támogatás iránti kereslet is megugrott hirtelen, hajrázhatnak azok, akiknek jövőre már nem jár ebből a nulla százalékos hitelből – derül ki a Bank360.hu elemzéséből.
2024-12-05 15:05:00
A 2025-re vonatkozó kilátásaikat tekintve a munkáltatók inkább optimisták, de egyelőre óvatosan nyilatkoznak a létszámbővítési terveikről. A legnagyobb kihívásuk jelenleg megtalálni azokat a szakmailag megfelelő jelölteket, akik beillenek a cégkultúrába, miközben meg kell birkózniuk a jelentkezők magas bérigényeivel is – derült ki a Profession.hu elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS