Ilyennek látják a magyar cégek az alvállalkozóikat

2021. 09. 23., 11:30

A magyar vállalkozások döntő többségének a logisztika (31 százalék), a könyvelés és bérszámfejtés (28 százalék), illetve az építőipari munkák (21 százalék) kapcsán van szüksége alvállalkozókra. A partnerek bevonása során elsősorban a megbízhatóságot és a jó referenciákat értékelik, illetve leginkább ismerettség és ajánlások révén keresnek alvállalkozókat – derül ki a Brillit.com 400 hazai cég körében végzett felméréséből.

 

Ingyenes, interaktív cégkatalógus

Saját tapasztalatok alapján pattant ki a Brillit.com ötlete a platformot létrehozó fejlesztők fejéből: vállalkozóként egyre nagyobb kihívást jelentett számukra az új, minőségi üzleti kapcsolatok kialakítása, illetve a partnerhálójuk – és persze üzleti eredményeik – bővítése. Ezért tűzték ki célul egy olyan online üzleti közösség létrehozását, amely egyfajta interaktív digitális cégkatalógusként segíti a beszállítók és a megrendelők közötti kommunikációt, illetve a sikeres együttműködést az ajánlattételtől a szerződéskötésig.

A portálon ingyenesen regisztrálhatnak a cégek, elkészíthetik saját profiljukat és egyetlen kattintással kérhetnek ajánlatot több potenciális alvállalkozótól vagy éppen új partnerként pályázhatnak egy induló projektre – később pedig visszajelzést adhatnak a közös munkáról. A most számos új funkcióval bővülő Brillit.com egy a magyar piacon egyedülálló beszállítói felmérést készített, hogy még hatékonyabban tudja támogatni az „üzleti párkeresést”.

Logisztika, könyvelés, építőipar – az alvállalkozói piac királyai

A Brillit 400 hazai céget kérdezett meg arról, hogy milyen gyakran és milyen típusú feladatokat szerveznek ki, illetve milyen preferenciákkal és felületeken keresnek alvállalkozókat. A válaszadó cégek 66 százaléka dolgozik együtt valamilyen rendszerességgel külső partnerekkel, közülük 15 százalék évente, 6 százalék félévente, 2 százalék pedig folyamatosan kutat új üzleti kapcsolatok után, azonban nem ritka a projektalapú megbízás sem (5 százalék).

Arra a kérdésre, hogy mely területeken merül fel leggyakrabban az igény külső szolgáltató bevonására, egyöntetű válaszok érkeztek: a vállalkozások döntő többségének a logisztika (31 százalék), a könyvelés és bérszámfejtés (28 százalék), illetve az építőipari munkák (21 százalék) kapcsán van szüksége külső erőforrásokra, míg az IT és a szoftverfejlesztés (12 százalék és 5 százalék) hátrébb végzett a sorban.

Éppen ezért lehet rossz hír, hogy tapasztalataik szerint a legtöbb nehézségbe éppen ezeken a területeken (a válaszadók szerint kiemelten az építőiparban) ütköznek a vállalkozások, amikor beszállítót keresnek.

Mivel az elhúzódó beszerzések hosszabb távon az üzletfolytonosságot és akár a profitszerzést is veszélyeztethetik, igazán nagy szükség mutatkozik arra, hogy elgördüljenek ezek az akadályok az útból, és minél zökkenőmentesebben és gyorsabban köttethessenek meg az új üzletek. A Brillit.com megújuló felületén ezentúl regisztráció nélkül is elérhető lesz az interaktív digitális cégkatalógus, így akár azonnal elindulhat a kapcsolatépítés, illetve a vállalatok és szabadúszók pillanatok alatt benyújthatják árajánlatukat a megrendelőknek.

Az alvállalkozó kiválasztásainak szempontjai: megbízhatóság, referencia, ár

A felmérésben résztvevő cégek leginkább a megbízhatóságot (47 százalék), a referenciákat (44 százalék) és az árat (40 százalék) tekintik elsődleges döntési szempontoknak a külső partnerek kiválasztásánál, és csak ezután következik a szakértelem (17 százalék) a listán. Érdemes azonban azt is megjegyezni, hogy a válaszadók még az ajánlásoknál is lényegesebbnek ítélték a pályázó cég kommunikációját (6 százalék), amiből egyértelműen kiderül, hogy az üzleti kapcsolatoknál kiemelten fontos a láthatóság, és az, hogy könnyen és gyorsan elérhető információkat kapjanak az együttműködés iránt érdeklődő megbízók. A magánvállalkozók, illetve a mikro- és kisvállalkozások esetében azonban ez nem mindig magától értetődő a hiányzó erőforrások miatt, így ez a kör gyakran észrevétlen marad a céges beszerzéseken.

Ezért is van óriási értéke annak, hogy a regisztráló cégek saját profiloldalt hozhatnak létre, melyen megadhatják elérhetőségeiket, a legfontosabb háttérinformációkat, de logójukkal teljesen személyre is szabhatják az oldalt, mely saját URL-lel rendelkezik és tulajdonképpen egyszerűsített honlapként funkcionál. Innentől kezdve a vállalkozások bármilyen üzleti kapcsolatépítésnél, pályázatnál vagy együttműködésnél hivatkozhatnak erre a profilra, sőt, a közösségi média felületeken is megoszthatják azt.

Az online platform a jövőben is folytatja a közösségépítő funkiók fejlesztését, távlati célja pedig az, hogy az induló, kisebb vállalkozások, közintézmények, civil szervezetek és a beszállítókat kereső nagyobb cégek után a magánszemélyeket is bevonja az „üzleti párkeresésbe”.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 05. 12., 10:40
Enyhe drágulás jellemzi mind az országos, mind a budapesti albérletpiacot a KSH-ingatlan.com lakbérindexe szerint. Áprilisban az előző hónaphoz képest országos átlagban 0,9, a fővárosban 1,3 százalékkal emelkedtek a bérleti díjak, éves összevetésben országosan 7,6, Budapesten 8,6 százalékos volt a drágulás.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2025. 05. 04., 10:25
epizód: 2025 / 9   |   hossz: 29:18
A cégvezetői és értékesítői tréningeken, illetve mentorprogramokon túl azt az összetett feladatot is vállalni kell, hogy fejlesszük, ne csak a gazdasági szereplők, hanem az egész társadalom fizikai és mentális egészségét – vallja Turcsán Emese, az Einstein Akadémia (érdekes módon kriminálpedagógiára szakosodott szociálpedagógus) alapítója és vezetője. Beszélgetésünk apropóját az akadémia mellett életre hívott Einstein Alapítvány, illetve a kibontakozóban lévő Kék Zóna Projekt adta. Előbbi fiatal tehetségek felkarolására és díjazására jött létre, míg utóbbi hazánkban akarja kialakítani a hosszú, kiegyensúlyozott életet élő emberek közösségét – egészen átfogó kutatásokkal és gyakorlatokkal.
2025. 04. 21., 20:15
epizód: 2025 / 8   |   hossz: 27:33
Bár a dolgozók nem kizárólag a bér miatt állnak tovább a munkahelyükről, kár lenne tagadni, hogy a nem versenyképes fizetés a legfőbb oka annak, ha új állás után néznek. Sinka Judit, a Jobtain Munkaerő-kölcsönző HR vezetője ebben az epizódban elárulja, hogy a felméréseik szerint hazánkban mennyivel nő a bérigény, és hogy van-e realitása a fizetések emelkedésének a 2025-re várható gazdasági körülmények, illetve a várható infláció mellett. A szakértő arra is választ ad, hogy a magasabb béren kívül még milyen módszerekkel lehet megtartani a tehetséges dolgozókat.
Nem sokkal a lakásbiztosítási kampány után máris látszanak a legfontosabb piaci változások. Az ügyfelek jobb szolgáltatásokat és akár jelentősen alacsonyabb díjakat érhetnek el, ha legalább annyira figyelnek a lakásbiztosításukra, mint a kgfb-re. Erre Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója szerint óriási szükség is van, hiszen sokan akár 10 évig érintetlenül hagyják a meglévő biztosításukat, ami idővel alkalmatlanná válik arra, hogy fedezze a károk mai helyreállítási költségeit. További tanulság, hogy évi pár ezer forinttal többért milyen remek kiegészítő szolgáltatásokhoz lehet hozzáférni.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS