Így nyithat saját autókereskedést a nappalijában

2019. 05. 21., 08:00

Egy éven belül a legismertebb magyar autókereskedéssel foglalkozó oldal szeretne lenni a WOOWW Cars nevű új magyar startup. Kvázi befektetés nélkül bárki nyithat magának egy online autókereskedést akár a nappalijából is. Steve Kollar alapító-tulajdonos arról beszélt, a felhasználók lényegében azzal is pénzt kereshetnek, ha a Facebookon megosztanak egy autós tesztvideót, blogot vagy egy általuk választott bármilyen autós hirdetést.

Megreformálná a magyar autókereskedelmet a WOOWW Cars nevű új magyar startup, a gyakorlatban nem is állnak már messze a célkitűzéstől.

Steve Kollar alapító-tulajdonos 1994-ben kezdett el autókkal kereskedni, majd hosszabb-rövidebb kihagyás után évtizedes tapasztalatát felhasználva egy szerencsés véletlennek köszönhetően applikációt fejlesztett az autóvásárlási folyamatok leegyszerűsítésére.

„Fél évvel ezelőtt az egyik partnerem megkért, hogy rakjam ki a tartós bérletben lévő autóját a Facebook-oldalamra. Nagyon rossz konstrukcióban lévő kocsiról volt szó, nagyon magas havi díjjal, mégis rengetegen jelentkeztek rá. Ekkor gondoltam arra, hogy ennél azért jobbakat is ki lehetne ajánlani, ezért felkerestem importtal és tartós bérlettel foglalkozó autókereskedőket” – emlékezett vissza a kezdetekre Steve Kollar.

A weboldalon keresztül ma már bárki kedvére válogathat. Az autókat a vállalat hitelbírálat után megvásárolja a vevőknek, a járművet beszállítják az országba és egy több fázisos kontrollon is keresztül megy, így ellenőrzik az eladó által megadott paramétereket. Mindent automatizáltak: ha valaki kiválaszt egy autót, 15 percen belül megtudja, hogy a járulékos költségekkel összesen mennyibe kerül majd az.

„Anno nem gondoltam volna, hogy autókereskedelmet lehet online nyitni, de mára ez a legkönnyebb mindenki számára. A vevők fotókat és minden más fontos információt látnak az autókról, bizalommal fordulnak hozzánk, ennek is köszönhető, hogy az ügyfeleink 98 százaléka csak akkor látja a vásárolt kocsit, amikor már beérkezett hazánkba – magyarázta Steve Kollar.

Szerinte a hagyományos autókereskedelem megmarad, de az embereknek arra van igényük, hogy minél szélesebb adatbázisból tudjanak választani. Ezzel időt is tudnak spórolni, ami fontos, mert senki nem akár már egy napig menni egy autó után.

Az úgynevezett vevőszippantó oldalba belekerültek az autóélmény szolgáltatások is, így például a Tesla tesztvezetés vagy a régi autók bérbeadása is.

A WOOWW Cars mindenkit ki tud szolgálni, legyen egynapos vagy több éves a cége. Most indul a magánszemélyes üzletáguk is, ahol magáneladók és kereskedők díjmentesen tudják majd feltenni a platformra az autókat, melyek finanszírozási részét a startup menedzseli.

A kereskedés közösségi, mert a felhasználók akár úgy is kereshetnek pénz, ha a Facebook-oldalukon megosztanak egy autós tesztvideót, egy blogot vagy egy általuk választott bármilyen autós hirdetést. Ha az ezekből a bejegyzésekből generálódott ügyfelek csak két év múlva vásárolnak a startupon keresztül, akkor is jár a jutalék nekik. Ezeket a folyamatokat pedig pontosan nyomon tudják követni a saját webirodájukban.

Az ötperces regisztrációt követően a cég átadja az adatbázisát illetve az autóértékesítéshez szükséges munkafolyamatot is. Így tulajdonképpen bárki nyithat autókereskedést a saját otthonából pénzbefektetés nélkül, mégis elég jó bevételre tehet szert egy egyszerű marketingtevékenységgel.

A WOOWW Cars célja, hogy a magyar indulás után nemzetközi szinten is terjeszkedjen.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS