Így csökkentheti vállalkozása adminisztrációs terheit

2019. 11. 25., 14:45

Magyarország útjain mintegy 400 ezer céges gépjármű közlekedik naponta, ám ezeknek csupán nyolcadrésze flottakezelt, pedig a gépjárművek kezelésének kiszervezése nemcsak az adminisztrációs terheket csökkenti, de a költségeket is optimalizálja. A Mercarius Flottakezelő a téma szakértőjeként összegyűjtötte, milyen előnyökkel jár az autópark üzemeltetésének kiszervezése.

A KKV szektor adminisztrációs terheinek csökkentése régóta megoldandó kérdés, sok esetben azonban maguk a vállalkozások is tehetnek azért, hogy egyszerűsítsék az ügyintézést. Ennek jó példája, ha a céges gépjárműflottát egy erre szakosodott flottakezelőtől veszik igénybe. A Mercarius Flottakezelő sorra vette milyen feladatokat vállal át egy autóparkot üzemeltető cég, és hogyan segíti mindez az ügyfelek mindennapjait.

1.   Gondolkozik a cég helyett

A céges autóflotta kiépítésénél egy vállalat vezetője pontosan tudja, melyek azok a mindennapi feladatok, amihez autóra van szükség, az azonban nem biztos, hogy azt is meg tudja határozni, hogy melyik modell a legideálisabb választás. A flottakezelő szakértői ezért átvizsgálják a meglévő gépkocsiállományt, majd egy alapos igényfelmérés után személyre szabott javaslatot tesznek a legmegfelelőbb bérlési konstrukcióra.  

2.   Elvégzi a gépjármű használatához szükséges tennivalókat

Az ideális flottakezelő partner nem csupán autót, hanem teljes körű szolgáltatást biztosít ügyfeleinek, így a legalapvetőbb feladatokat is elvégzi a gépjármű beszerzésén és forgalomba helyezésén át az esetleges kiegészítő berendezések megvásárlásáig.  Sőt, további feladatokat is átvállal ügyfeleitől,legyen szó autópálya matrica vásárlásról, külföldi utakhoz szükséges nemzetközi iratok megszerzéséről, vagy akár bírságok kezeléséről. A flottakezelő emellett nyilvántartja és rendezi az autók után fizetendő adókat a cégek helyett.

3.   Rendezi a biztosítást és kezeli a káreseményeket

Egy céges autó fenntartásakor érdekes kérdés, hogy baleset esetén a gépkocsit vezető alkalmazott vagy cége viseli-e a terheket. A flottakezelő által üzemeltetett autóknál ez a kérdés fel sem merül. A szolgáltató intézi a kötelező- és CASCO biztosításokat -- amelyek így olcsóbbak is mintha a cég kötné meg – és ezzel együtt átvállalja a kárrendezés ügyintézését, beleértve az operatív teendőket és a papírmunkát is. A flottakezelő emellett csereautót is biztosíthat az ügyfél igénye szerint a kárrendezés és javíttatás időtartamára.

4.   Intézi a szervizelést és a kötelező cseréket

Amennyiben a cégek saját tulajdonában lévő autók közül egy meghibásodik, az átmenetileg kiesik a cég állományából a javíttatás idejére, ami extra kiadással, ügyintézéssel is jár. A flottakezelt cégautók esetén a szolgáltatás egyik leglényegesebb eleme, hogy a szervizeltetésről is gondoskodnak, váratlan kiadások nélkül. Ugyanez a helyzet a kötelező szervizekkel, cserékkel is, a flottakezelő az autókat felkészíti a téli szezonra, tárolja és cseréli a gumikat vagy szükség esetén a szélvédőt. Emellett arra is van lehetőség, hogy a flottakezelő munkatársai elvigyék a szervizre szoruló autót majd vissza is szolgáltassák, illetve ha hosszabb időre kell nélkülözni a gépjárművet, akkor csereautót biztosítanak. Ráadásul, ha a szervizeltetést a szolgáltató szerződött partnereivel végezteti vagy maga intézi, akkor olcsóbb, mintha a javíttatást igénylő cég vezetője keresné fel a szervizt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 04. 16., 09:10
Kötelezővé teheti a munkáltató a túlórát? Van beleszólása a munkavállalónak a kötelező túlóra elrendelésébe? Megtagadhatja a munkavállaló a túlórázást vagy minden esetben köteles eleget tenni a munkáltató ilyen irányú utasításának? A kérdésekre dr. Kocsis Gergely ügyvéd válaszol.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS