Így csökkentheti vállalkozása adminisztrációs terheit

2019. 11. 25., 14:45

Magyarország útjain mintegy 400 ezer céges gépjármű közlekedik naponta, ám ezeknek csupán nyolcadrésze flottakezelt, pedig a gépjárművek kezelésének kiszervezése nemcsak az adminisztrációs terheket csökkenti, de a költségeket is optimalizálja. A Mercarius Flottakezelő a téma szakértőjeként összegyűjtötte, milyen előnyökkel jár az autópark üzemeltetésének kiszervezése.

A KKV szektor adminisztrációs terheinek csökkentése régóta megoldandó kérdés, sok esetben azonban maguk a vállalkozások is tehetnek azért, hogy egyszerűsítsék az ügyintézést. Ennek jó példája, ha a céges gépjárműflottát egy erre szakosodott flottakezelőtől veszik igénybe. A Mercarius Flottakezelő sorra vette milyen feladatokat vállal át egy autóparkot üzemeltető cég, és hogyan segíti mindez az ügyfelek mindennapjait.

1.   Gondolkozik a cég helyett

A céges autóflotta kiépítésénél egy vállalat vezetője pontosan tudja, melyek azok a mindennapi feladatok, amihez autóra van szükség, az azonban nem biztos, hogy azt is meg tudja határozni, hogy melyik modell a legideálisabb választás. A flottakezelő szakértői ezért átvizsgálják a meglévő gépkocsiállományt, majd egy alapos igényfelmérés után személyre szabott javaslatot tesznek a legmegfelelőbb bérlési konstrukcióra.  

2.   Elvégzi a gépjármű használatához szükséges tennivalókat

Az ideális flottakezelő partner nem csupán autót, hanem teljes körű szolgáltatást biztosít ügyfeleinek, így a legalapvetőbb feladatokat is elvégzi a gépjármű beszerzésén és forgalomba helyezésén át az esetleges kiegészítő berendezések megvásárlásáig.  Sőt, további feladatokat is átvállal ügyfeleitől,legyen szó autópálya matrica vásárlásról, külföldi utakhoz szükséges nemzetközi iratok megszerzéséről, vagy akár bírságok kezeléséről. A flottakezelő emellett nyilvántartja és rendezi az autók után fizetendő adókat a cégek helyett.

3.   Rendezi a biztosítást és kezeli a káreseményeket

Egy céges autó fenntartásakor érdekes kérdés, hogy baleset esetén a gépkocsit vezető alkalmazott vagy cége viseli-e a terheket. A flottakezelő által üzemeltetett autóknál ez a kérdés fel sem merül. A szolgáltató intézi a kötelező- és CASCO biztosításokat -- amelyek így olcsóbbak is mintha a cég kötné meg – és ezzel együtt átvállalja a kárrendezés ügyintézését, beleértve az operatív teendőket és a papírmunkát is. A flottakezelő emellett csereautót is biztosíthat az ügyfél igénye szerint a kárrendezés és javíttatás időtartamára.

4.   Intézi a szervizelést és a kötelező cseréket

Amennyiben a cégek saját tulajdonában lévő autók közül egy meghibásodik, az átmenetileg kiesik a cég állományából a javíttatás idejére, ami extra kiadással, ügyintézéssel is jár. A flottakezelt cégautók esetén a szolgáltatás egyik leglényegesebb eleme, hogy a szervizeltetésről is gondoskodnak, váratlan kiadások nélkül. Ugyanez a helyzet a kötelező szervizekkel, cserékkel is, a flottakezelő az autókat felkészíti a téli szezonra, tárolja és cseréli a gumikat vagy szükség esetén a szélvédőt. Emellett arra is van lehetőség, hogy a flottakezelő munkatársai elvigyék a szervizre szoruló autót majd vissza is szolgáltassák, illetve ha hosszabb időre kell nélkülözni a gépjárművet, akkor csereautót biztosítanak. Ráadásul, ha a szervizeltetést a szolgáltató szerződött partnereivel végezteti vagy maga intézi, akkor olcsóbb, mintha a javíttatást igénylő cég vezetője keresné fel a szervizt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS