Hetven százalékos bővülés előtt az Aliz csapata

Hetven százalékos bővülés előtt az Aliz csapata
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 07. 08., 12:23

Magyar vállalatként elsőként szereztük meg a Google Cloud rendkívül összetett prémium partneri státuszát – mondta az Üzletemnek Szatmári Tamás, az Aliz ügyvezetője.

Az Üzletem CÉGES LEGEK sorozatának 32. cikkében az Aliz legjeit Szatmári Tamás ügyvezető osztja meg az olvasóval.

Az előző év LEGNAGYOBB tanulsága:

A nemzetközi irodák miatt már korábban bevezettük a szükséges eszközöket, így az online munkára való átállás számunkra nem okozott nehézséget. A poszt-Covid időszak azonban rádöbbentett minket arra, hogy a hibrid munkavégzés rengeteg kihívást és kérdést rejt, és a munkavállalói visszajelzéseket folyamatosan figyelni kell ezekkel kapcsolatban. Erre gyorsan reagáltunk, és igazodtunk a munkavállalók eltérő igényeihez. A munkakörök nagy részénél lehetővé tettük a választást a teljesen remote, hibrid vagy személyes munkavégzés között, és ezek kombinálhatóak is, így a csapattagok aktuális élethelyzetükhöz igazíthatják a munkavégzés módját.

Az idei év LEGFONTOSABB célkitűzése:

Az Aliz elsődleges célja, hogy ügyfeleiket teljeskörűen segítse a digitális világ kihívásaihoz való alkalmazkodásban és jövőbiztos működést készítsen elő számukra. Ezt a célkitűzést idén termékfejlesztéssel is szeretnénk támogatni, beépítve a szolgáltatások terén szerzett tapasztalatainkat, hogy ezáltal skálázhassuk üzleti modellünket. Már idén szeretnénk megújuló árbevételt (ARR) látni az általunk fejlesztett termékekből.

A vállalkozás eddigi LEGJELENTŐSEBB sikere:

A pandémia minket is sok kihívás elé állított, de diverzifikáltságunknak köszönhetően képesek voltunk évről-évre 40-60 százalékos árbevétel növekedést elérni. 2022 első félévében pedig az egy évvel korábbihoz képest már 50 százalék feletti a bővülés. Úgy építettük fel működésünket, hogy ügyfeleink tevékenységi köre éppolyan változatos képet mutasson, mint földrajzi elhelyezkedése, ennek köszönhetően képesek voltunk alkalmazkodni a megváltozott piaci helyzethez. Ezt óriási eredménynek tartom, és rendkívül büszke vagyok az Aliz csapatára, amiért ezekben a nehéz években is megőrizte rugalmasságát és professzionalizmusát.

A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a történetükben:

Azt gondolom, hogy dedikált sales csapatunk felépítését hamarabb is elkezdhettük volna. Ez rendkívül időigényes folyamat, amire már az indulást követően nagy hangsúlyt kell fektetnie minden vállalatnak. Ugyanakkor nem bosszankodunk ezen, hiszünk abban, hogy a nehézségek és tanulságok csak hozzátesznek értékeinkhez. Rugalmas, gyorsan reagáló és magas szintű szakértelemmel bíró csapatunk képes arra, hogy minden helyzetben előre tekintsen. A hibákból sokszor többet lehet tanulni, mint a sikeres projektekből.

A vállalkozás életében a LEGDRASZTIKUSABB váltás/változtatás:

Az Aliznál kizárólag Google Cloud Platformmal foglalkozunk. Amikor ezt a döntést meghoztuk, az egyben azt is jelentette, hogy néhány ügyféllel nem folytathattuk a közös munkát. Ez kétségkívül fájdalmas pont volt a vállalat életében. Ugyanakkor részben ennek a döntésnek köszönhetjük, hogy Dél-Kelet-Ázsia, valamint a DACH régió meghatározó technológiai szolgáltatójává válhattunk. Magyar vállalatként elsőként szereztük meg a Google Cloud rendkívül összetett prémium partneri státuszát, tevékenységünket a 2019-es év ázsiai partnere kitüntetéssel ismerte el a felhőszolgáltató (Breakthrough Partner of the Year – Asia Pacific), így a döntés hosszú távon megalapozta vállalatunk sikerességét.

A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok:

Csapatunk intenzív növekedésben van, a jelenlegi 100 főről 2023 végéig 70 szakemberrel tervezünk bővülni. A növekedés közben azonban nem szabad szem elől tévesztenünk azt a kultúrát, ami megkülönböztet és közben sikeressé is tesz minket. Egy hirtelen növekedésnél a legnehezebb feladat, hogy az a hangulat, nyitottság és közvetlenség, ami a mindennapokat az Aliznál jellemzi, megmaradjon, ezt a szemléletmódot az új kollégáknak is át tudjuk adni. Ezen nagyon sokat dolgozunk. Ehhez szükséges, hogy a cég egyes funkcionális területei közötti kommunikációt biztosítsuk, sőt, bátorítsuk az embereket és csapatokat a közös gondolkozásra.

Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk:

A termékfejlesztés folyamata alapjaiban különbözik a szolgáltatás nyújtástól. Ennek során ugyanis sok, használatra nem alkalmas fejlesztés történik, ami nem lehet tudni, hogy később még hasznos lesz-e. Emellett egyes fázisokban nem mindig egyértelmű a termékvalidáció, azaz a pont, amikor már biztosak lehetünk benne, hogy valós piaci igényre nyújtunk megoldást. Mégsem érzünk egyetlen ilyen projektet sem feleslegesnek, hiszen szervezeti szinten rengeteget tanultunk belőle. Alapelvünk, hogy kísérletezés és hibák elkövetése nélkül nem jutunk előrébb, ezért nyitottak vagyunk az új ötletekre, és ha lehetőséget látunk benne, belevágunk. Több új üzleti és technológiai területre léptünk már be így.

Erre kellene a jövőben a LEGTÖBBET költeni:

Eddigi tapasztalataink alapján látszik, hogy a vállalat sikeres és működő stratégiával rendelkezik a nemzetközi terjeszkedések, új piacokon való megjelenés kapcsán. Folyamatosan keressük a lehetőségeket, hogy új régiókat és országokat ismerjünk meg, így a júniusban megnyílt új milánói irodánk után sem állunk le ezekkel a tervekkel. Ez egy másik célt is megfogalmazott bennünk, mégpedig azt, hogy a növekedés mellett is megőrizzük azt a különleges, közvetlen és tiszteleten alapuló vállalati kultúrát, ami az Alizt jellemzi.  Erre sem az energiát, sem a pénzt nem sajnáljuk, hiszen az Aliz ereje pont ebben rejlik.

A LEGERŐSEBB konkurenssel így kell versenyezni:

Nemzetközi szinten is különleges helyzetünk abból adódik, hogy Google Cloud Premier Partnerek vagyunk, és kizárólag erre az egy felhőszolgáltatóra fókuszálunk. Ennek köszönhetően rendkívül magas szintű ismeretekkel rendelkezünk a platformról, emellett számos iparági sajátosságokkal is tisztában vagyunk, amelyek garantálják, hogy az adott partner számára legmegfelelőbb megoldást biztosíthassuk. A mérnöki minőség által meghatározott kultúránk pedig hosszú távon is értéket teremt ügyfeleinknek. 

Ma ezzel a LEGBONYOLULTABB megbirkózni az üzleti életben:

Összetett és folyamatosan változó iparágban működünk, ahol a kísérletezésnek és a lean szemléletnek meghatározó szerepe van. Hibázni nem, hogy nem bűn, de kifejezetten szükséges. Ez éppúgy igaz az üzletfejlesztésre mint a termékfejlesztésre vagy a marketingüzenetek megtalálására. Mindemellett szervezetként akkor működhet jól egy vállalat, ha fejlődési lehetőséget biztosít a különböző gondolkodásmódú csapattagjainak. Ennek elsajátítása kritikus fontossággal bír a vállalat jövőjét illetően, ugyanakkor rendkívüli odafigyelést igényel.

(Fotók: Aliz)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS