Gyógyszeripari megrendelések tartják növekedési pályán a vezető magyar big data céget

2021. 02. 18., 13:00

A világjárvány okozta negatív gazdasági hatások ellenére közel 12 százalékos árbevétel növekedést ért el 2020-ban a budapesti székhelyű Starschema Kft., amely ezzel meghaladta a 4,2 milliárd forintos éves bevételi határt. A cég megrendeléseinek nagy része még mindig Fortune 500-as amerikai nagyvállalatokhoz köthető, amelyek között növekvő arányt képviselnek a gyógyszeripari óriások.

Magyarország legnagyobb üzleti intelligencia és big data szolgáltatója a pandémia ellenére 2020-ban is tartani tudta azt a kétszámjegyű növekedési ütemet, amely árbevételének alakulását jellemezte az elmúlt években.

Földi Tamás, a Starschema ügyvezetője szerint ez elsősorban annak köszönhető, hogy ügyfeleik jelentős része a járványnak kevésbé kitett ágazatokban tevékenykedik.

„Bevételi és kiadási oldalon is lényegében teljesíteni tudtuk a 2020-as üzleti tervben szereplő számokat. Ennek tükrében kijelenthető, hogy a cég eddig ellenállónak bizonyult a COVID-19 negatív gazdasági hatásaival szemben” – fogalmazott Földi Tamás.

A több mint 200 munkavállalót foglalkoztató Starschema megrendeléseinek többsége, közel 60 százaléka az Egyesült Államokból, főként Fortune 500-as nagyvállalatoktól érkezik. Az állandó ügyfelek között olyan nevek szerepelnek, mint a Facebook vagy a Disney, de ezen a listán található a világ vezető streaming szolgáltatója, a Netflix is.

A világjárványhoz köthető jelenség, hogy tavaly meredek emelkedésnek indult a tengerentúli gyógyszeripari óriásoktól származó megrendelések aránya. 2020-ban többek között a szektor olyan meghatározó szereplői vették igénybe a magyar cég üzleti intelligencia szolgáltatásait, mint a Johnson & Johnson vagy a Quest Diagnostic.

Az amerikai jelenlét mellett a Starschema egyre nagyobb erőfeszítéseket tesz az Európai Unió területén történő terjeszkedés érdekében is. 2019-ben és 2020-ban több jelentős európai projektet kezdett el vagy zárt sikerrel, így a kontinensről származó árbevételének hányada a teljes volument nézve a korábbi 5-ről közel 23 százalékra emelkedett.

A budapesti székhelyű cég nem kíván jelentős változtatásokat végrehajtani az elmúlt években követett stratégiáján, amelynek fő pillérét a tengerentúli aktivitás képezi.

„Ez most számunkra is az óvatosság és a kivárás időszaka, amikor a hangsúlyt elsősorban munkavállalóink megőrzésére, védelmére és a mértékletes növekedésre szeretnénk fektetni. Üzletszerzésre meglévő ügyfeleink mellett elsősorban a gyógyszeriparban és a high-tech nagyvállalatok esetén látunk esélyt, ezekben az ágazatokban ugyanis az innovációs nyomás folyamatosan fokozódik” – mondta Földi Tamás.
Az üzleti eredmények mellett érdemes kiemelni a Starschema tavaly tavasszal indított ingyenes koronavírus információs rendszerét is, amely a járvánnyal kapcsolatos hiteles forrásokra támaszkodva jelenleg az egyik legátfogóbb adatszolgáltatást nyújtja a világon.

A kaliforniai tech-óriással, a Snowflake Inc-vel közösen fejlesztett rendszer óriási segítséget jelent kormányoknak, nemzetközi nagyvállalatoknak és szervezeteknek rendkívüli intézkedéseik és gazdasági döntéseik meghozatalában. Az adatszolgáltatás többezer felhasználója között olyan nevek szerepelnek, mint az UNICEF, a CNBC, a már említett Johnson & Johnson vagy a világ egyik legnagyobb alapkezelője, a Blackstone.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 10., 10:10
A munkaviszony többféleképpen szűnhet meg. Lehet munkáltatói vagy munkavállalói felmondás, de a felek közös megegyezéssel is dönthetnek a munkakapcsolat végéről. Olyan is lehetséges, hogy felmondás közös megegyezéssel? Vagy itt már valami nem stimmel? – teszi fel (és válaszolja meg) a kérdést dr. Kocsis Ildikó ügyvéd, vitarendezési szakjogász.
2024-10-10 21:50:00
A Helyreállítási és Rezilienciaépítési Eszköz (RRF) – az EU helyreállítási alapjának, a NextGenerationEU-nak a központi eleme – továbbra is eredményesen működik. A végrehajtása gyorsul, és folyamatos reformokat és beruházásokat ösztönöz a tagállamokban – olvasható az Európai Bizottság közleményében.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS