Ezekben az ágazatokban fizettek a legpontosabban a cégek tavaly

2020. 04. 02., 20:30

Javult a fizetési morál, a magyarországi cégek átlagosan 14,2 napot késtek a számlák kifizetésével tavaly, ami majdnem másfél napos javulás az előző évi 15,6 naphoz képest a Bisnode cégcsoport adatai szerint.

A hosszabb késések is csökkentek, a két hónapon túl megfizetett számlák értékének aránya 46, a három hónapon túl megfizetetteké pedig 50 százalékkal volt alacsonyabb a 2018-ban tapasztaltnál.

A lejáratig kifizetett számlák értékének aránya 69-ről 75 százalékra emelkedett.

A legrendesebben fizető ágazatok közé sorolhatók azok, ahol a számlák értékének legalább háromnegyedét időben kifizették, ezek a nagy- és kiskereskedelem, a közigazgatás, védelem, a társadalombiztosítás, illetve a humán-egészségügy, szociális ellátás.

A fizetési fegyelem szempontjából a legrosszabbul az építőipar, a számítógép, elektronikai, optikai termék gyártása, valamint a papíripar teljesített, ezeknél az ágazatoknál alig több mint minden második számlát rendeztek csak időben.

Az átlagos késedelem mértéke a kiskereskedelemben volt a legalacsonyabb, 10 nap, míg a művészet, szórakoztatás, szabad idő területén a legmagasabb, majdnem 23 nap. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS