Ez a Laurel Cégcsoport idei legfontosabb célkitűzése

Ez a Laurel Cégcsoport idei legfontosabb célkitűzése
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 01. 17., 13:34

A kereskedelmi szektor előregondolkodó szereplőivel igyekszünk a lehető legtöbb „mintaprojektet” tető alá hozni, amelyeknek az eredményei a szkeptikusokat is meggyőzik – mondta az Üzletemnek Bessenyei István, a Laurel Cégcsoport tulajdonos-ügyvezetője.

CÉGES LEGEK sorozatunk 17. cikkében a Laurel Cégcsoport legjeit Bessenyei István tulajdonos-ügyvezető osztja meg az olvasóval.

Az előző év LEGNAGYOBB tanulsága:

Sokszor halljuk, hogy a nehéz helyzetekben is mindig lehet találni megoldást, ami igaz is, de a Laurelnél tavaly még egy lépéssel továbbmentünk: partnereinkkel közösen bebizonyítottuk, hogy az igazán nehéz helyzetek rejtik magukban a valódi előrelépés lehetőségét! A koronavírus-járvány új és újabb hullámai alatt a kereskedelem sok szereplője csupán a fennmaradásra rendezkedett be, ám azok, akik bele mertek vágni valamilyen jövőbemutató informatikai fejlesztésbe, jókora versenyelőnyre tettek szert a piacon.

Az idei év LEGNEHEZEBB feladata:

A mostanra „beérett” termékeinkkel, fejlesztéseinkkel kapcsolatos mindennapos munka megbízható, alapos elvégzése eleve nagy kihívás, így mellette nem egyszerű foglalkozni azokkal az új ötleteinkkel, amik már a jövő sikereit alapoznák meg – pedig van belőlük jó pár. Fontos, hogy 2022-ben a feszített tempó és a gazdasági nyomás mellett is kellő időt és teret biztosítsunk az innovációnak, ami majd a következő nagy megújulásunkat hozza.

Az előttünk álló év LEGFONTOSABB célkitűzése:

Mindig büszkék vagyunk arra, ha külföldön bizonyíthatjuk, hogy egy magyar cég is képes világviszonylatban versenyképes megoldással előrukkolni, éppen ezért legfontosabb célnak a további nemzetközi terjeszkedést mondanám. Hazánkkal együtt jelenleg 10 országban vagyunk jelen, szeretnénk gyarapítani ezt, összességében pedig 50 százalékos volumennövekedést elérni exportfronton.

A vállalkozás eddigi LEGNAGYOBB dobása:

Nem könnyű egyet kiemelni, mert a 29 évünk minden egyes időszakának megvoltak a maga nagy dobásai. A friss élmények miatt a saját fejlesztésű önkiszolgáló kasszánk kívánkozik az első helyre, amelynek itthon és külföldön, a kisebb üzletektől a nagy áruházakig egyre többen szavaznak bizalmat, és a visszajelzések alapján tényleg világszínvonalúra sikerült. Nem kis kockázatot vállaltunk a piacra dobásával, de mostanra nyugodtan mondhatom: bejött!

A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a vállalkozás történetében:

Voltak olyan innovatív megoldásaink, amelyeknek a megtérülése számunka a napnál is világosabb volt, a piaci körünk egy része mégsem hitt bennük. Az egyik vezető kiskereskedelmi láncnak például nagyjából egy éve prezentáltuk az online értékesítés bevezetésének koncepcióját, precíz modellszámításokkal, de azt mondták, még nem érett meg erre a helyzet. Ez a fajta túlzott óvatosság mindig csalódást okoz, főként, hogy akik elkezdik használni a rendszereinket, rendre a vártnál is jobb eredményekről számolnak be.

A vállalkozás életében a LEGDRASZTIKUSABB váltás/változtatás:

Amikor 2019-benátadtam Attila fiamnak a vállalat napi, operatív vezetését. Nemcsak neki és nekem volt ez nagy változás, hanem a cégnek is, hiszen eltérő vezetői kultúrát képviselünk. De említhetném azt is, amikor sok évnyi kettéosztott működés után tavaly beköltöztünk egy új, közös irodaházba, ami nagyot lendített a hatékonyságunkon.

A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok:

Ilyen téren szerencsénk van, hiszen a küldetésünk, hogy a kereskedelem szereplőit a lehető legtöbb ponton hatékonyabbá tegyük, éppen ezért magunkat is tudjuk olyan szemüvegen át nézni, hogy hol lenne szükségünk fejlődésre. Jelenleg ilyen területnek látom a legnagyobb, gyakran országhatárokon átívelő projektjeink menedzselését, amelyeknél érdemes volna több biztosítékot, kontrollt tenni a folyamatokba. De elemzés alá vettük a telepítési és support munkáink hatékonyságát is, ahol úgy hisszük, szintén vezet még út felfelé.

Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk:

Az új generációs Laurel Kereskedelmi Rendszer fejlesztésére eddig körülbelül 700 millió forintot költöttünk. Számos működési folyamatra már most optimálisan használható, de néhány százmillió forint kelleni fog még ahhoz, hogy azt mondhassuk: egy olyan komplex rendszert alkottunk a kereskedőknek, ami az előttünk álló évtized kihívásainak is megfelel.

Erre kellene a jövőben a LEGTÖBB pénzt fordítani:

A külföldi piacépítést már korábban is említettem, de újfent ezzel kell kezdenem. Jelenleg ezt látjuk a legjobb befektetésnek, hiszen bár a terjeszkedésnek nagy erőforrásigénye van, ugyanakkor hatalmas volumenekkel kecsegtet. Ezenkívül a belső képzések még magasabb szintre emelése és a folyamataink állandó optimalizálása is megkerülhetetlen.

A LEGERŐSEBB konkurenst ezzel lehet legyőzni:

Mi azért vagyunk különlegesek ezen a rendkívül sűrű IT-piacon, mert nem csupán jó szoftvereket és hozzájuk tartozó szolgáltatást, valamint hardvert adunk el, hanem nagyobb üzleti sikert és fejlődést biztosítunk a partnereinknek.Az informatikai kihívások megoldásán túl átfogó tanácsadással segítjük a kereskedőket a legtöbb profitot hozó, komplex rendszerek kialakításában.

Ezzel a LEGBONYOLULTABB ma megbirkózni az üzleti életben:

Azt kell mondjam, a hazai gazdaság számos résztvevőjére jellemző üzleti kultúra, gondolkodásmód jelenti a legnagyobb kihívásunkat. Folyamatosan bizonygatni kell a kereskedőknek, hogy használják ki a technológiában rejlő potenciált. Mi annyit tudunk tenni, hogy a szektor előregondolkodó szereplőivel igyekszünk a lehető legtöbb „mintaprojektet” tető alá hozni, amiknek az eredményei a szkeptikusokat is meggyőzik. Bízunk benne, hogy a többséget inkább előbb, mint utóbb.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 06. 02., 14:30
A Z generáció tudatosan, de rendkívül élménycentrikusan költ – derül ki egy generációról készült átfogó kutatásból. A riport készítésében közreműködött a Diverzum, hazánk legnagyobb diákkedvezményeket kínáló platformja is, amelynek a partnerségi vezetőjével, Takács Péterrel beszélgettünk a Cégkassza Podcast legújabb adásában. A szakértő megosztotta gondolatait a Diverzum indulásáról, valamint a fiatalok fogyasztási szokásairól és digitális életmódjáról is.
2025. 06. 13., 12:05
A szezonálisan kiigazított adatok szerint az egy hónappal korábbihoz képest 1,8 százalékkal csökkent az ipai termelés volumene az Európai Unióban 2025. áprilisban, az egy évvel korábbit ugyanakkor így is meghaladta 0,6 százalékkal.
2025. 06. 12., 11:05
Májusban országos szinten 0,8 százalékkal nőttek a lakbérek áprilishoz képest, ugyanakkor a fővárosban enyhe csökkenés történt: Budapesten 0,2 százalékkal estek vissza az albérletárak. Éves összevetésben továbbra is drágulás látható: országosan 7,9 százalékkal, Budapesten pedig 7 százalékkal emelkedtek a bérleti díjak az elmúlt egy év során – derül ki a KSH-ingatlan.com májusi lakbérindexéből.

  Rovathírek: HIPA

A magyar gazdaság ismét egy stratégiai ágazatban, az orvostechnikai és gyógyszeripari szektort érintő fejlesztésekkel erősödik – szögezte le Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója, a SCHOTT Hungary Kft. tisztatérrel felszerelt gyártócsarnokának alapkőletételén, Lukácsházán. A gyógyszeripari üveg csomagolóanyagok gyártásával foglalkozó vállalat egy időben három új beruházást indított el összesen közel 100 milliárd forint értékben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) közölte: sajnálattal veszi tudomásul, hogy a kormány szakmai egyeztetés nélkül hosszabbította meg a hatósági árak rendszerét, hiszen ezzel a szőnyeg alá söpörték a gazdaságban lappangó feszültségeket, amelyek így csak tovább gyűlnek és mindenképpen felszínre kerülnek. Az árrésstop legnagyobb vesztesei éppen a kisboltok lesznek, hiszen lemaradnak az árversenyben a multikkal szemben – vezeti le ebben az epizódban Kozák Tamás. Az OKSZ főtitkára azt is elmagyarázza, miért nincs rendjén az elmaradt egyeztetés és felvázolja a szövetség szakpolitikai javaslatait, amelyek viszont gyógyírt jelentenének – árrésstop helyett.
Már minden tízedik magyar dolgozott külföldön, főleg Németországban, az Egyesült Királyságban, Ausztriában vagy Franciaországban, és a legfőbb motiváció a pénzkereseti lehetőség, de közben sokakat vonz a nyelvi, kulturális tapasztalat és a szakmai fejlődés is – mondta el a Profession.hu felmérésének eredményei alapján Dencső Blanka. Az állásportál piackutatási és üzletfejlesztési szakértője ebben az epizódban bemutatja, milyen érdekes trendek alakultak ki a magyarok külföldi munkavállalási kedve kapcsán, illetve mennyien és hogyan küzdöttek meg a honvággyal és a nyelvi nehézségekkel, vagy milyen módon kamatoztatják itthon a külföldön szerzett tapasztalatokat.
2025. 05. 04., 10:25
epizód: 2025 / 9   |   hossz: 29:18
A cégvezetői és értékesítői tréningeken, illetve mentorprogramokon túl azt az összetett feladatot is vállalni kell, hogy fejlesszük, ne csak a gazdasági szereplők, hanem az egész társadalom fizikai és mentális egészségét – vallja Turcsán Emese, az Einstein Akadémia (érdekes módon kriminálpedagógiára szakosodott szociálpedagógus) alapítója és vezetője. Beszélgetésünk apropóját az akadémia mellett életre hívott Einstein Alapítvány, illetve a kibontakozóban lévő Kék Zóna Projekt adta. Előbbi fiatal tehetségek felkarolására és díjazására jött létre, míg utóbbi hazánkban akarja kialakítani a hosszú, kiegyensúlyozott életet élő emberek közösségét – egészen átfogó kutatásokkal és gyakorlatokkal.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS