Egyre több terméket és szolgáltatást hoz a magyar piacra az Eaton

Egyre több terméket és szolgáltatást hoz a magyar piacra az Eaton
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 04. 29., 09:26

Mindent megteszünk, hogy számunkra új piacokra is betörjünk. Munkavállalóinkat és szervezetünket is ennek megfelelően fejlesztjük – mondta az Üzletemnek Szontág Balázs, az Eaton Industries Kft. marketingvezetője.

CÉGES LEGEK sorozatunk 26. cikkében az Eaton Industries Kft. legjeit Szontág Balázs marketingvezető osztja meg az olvasóval.

Az előző év LEGNAGYOBB tanulsága:

A nehézségek egyben lehetőségek is arra, hogy jobbak legyünk. Állandósult piaci környezetben nagyon nehéz dolga van a piacon nem az első helyet elfoglaló cégnek. Erősebb gazdasági, ebből kifolyólag piaci változások viszont új lehetőségeket teremtenek, amelyekre, ha megfelelően tudunk reagálni, akkor azzal hosszabb távon előnyösebb helyzetbe kerülhetünk. A negatív események pozitív jövőt vetíthetnek előre, ezért minden körülmények között a lehetőségekre kell fókuszálni, nem magára az eseményre.

Az idei év LEGFONTOSABB célkitűzése:

Az Eaton magyarországi értékesítési szervezeteként a legfontosabb feladatunk természetesen az elvárt árbevétel, fedezet és költség, valamint egyéb pénzügyi mutatók elérése annak érdekében, hogy a lehető legmagasabb szinten tudjuk kiszolgálni partnereinket jól ismert, valamint teljesen új termékeinkkel.  Mindent megteszünk, hogy számunkra új piacokra is betörjünk (ilyen például az energetikai átállás kapcsán formálódó piac, a „Buildings as a grid” és az elektromobilitás területe). Munkavállalóinkat és szervezetünket is ennek megfelelően fejlesztjük.

A vállalkozás eddigi LEGNAGYOBB dobása:

A Moller Electric, a Cooper Industries és a Powerware cégek akvizíciójával jött létre az Eaton Industries Kft. A 3 cég portfólióját egyesítve létrejött egy olyan vállalat, amely Magyarországon is rendkívül széleskörű igényeket tud kielégíteni az épületek piacán a közép/kisfeszültségű transzformátoroktól kezdve a kisfeszültségű energiaelosztás készülékein és berendezésein, a biztonsági és tartalékvilágítási rendszereken, a tűzjelző rendszereken, a szünetmentes energiaforrásokon és energiatárólokon át az okosotthon megoldásokig. Az épületek piaca mellett lehetővé vált más piaci szegmensekben is a jelenlétünk az ipar, gépgyártás, IT területén.

A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a történetükben:

A legtöbb vállalkozáshoz hasonlóan mi is arra számítottunk, hogy a Covid-19 lecsengése prosperálóbb, normálisabb piaci működést hoz majd magával. Ezzel szemben ennek az ellenkezője történt, ami további bizonytalanságot visz be valamennyi vállalkozás mindennapi működésébe. Az állandósuló, globálisan jelentkező logisztikai nehézségek, a gyártáshoz szükséges alapanyagok beszerzésének kihívásai, valamint ezen problémák eredményeként jelentkező, egyre nagyobb mértékű infláció egy eddig még nem igazán látott helyzetet teremtett valamennyiünk részére.

A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok:

Annak tudatosítása és képviselete a szervezetben, hogy folyamatosan fejlődni kell, képesnek kell lenni változtatni a működésünkön. Az Eaton és a Moeller Electric, mint jogelőd, évtizedek óta jelen van a magyar piacon ezért nagyon figyelnünk kell arra, hogy ne megszokott piaci mechanizmusokat szerint működjünk, mivel napjaink gyorsan változó világában egy pillanatra sem lankadhat a figyelmünk, a trendekkel nem csak lépést kell tudni tartani, ami már önmagában sem könnyű, hanem elébük kell menni. A magyarországi épületek piacán, illetve azon belül is a villamos szektorban jellemzően a nyugat-európai trendek jellenek meg kis lemaradással. Így az Eaton-nek multinacionális vállalatként óriási lehetőségei rejlenek abban, hogy ezeket a trendeket ismerteti a piac szereplőivel, felkészíti és edukálja őket. A legfontosabb feladatunk tehát ez, hiszen a leghatékonyabbak akkor tudunk lenni, ha proaktívak és nem reaktívak vagyunk.

Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk:

Az Eaton Industries Kft. az Eaton vállalat magyarországi értékesítési szervezete, ahol értékesítő és marketinges kollégák dolgoznak. A további funkciók más egyéb szervezetekben működnek (például az ügyfélszolgálatunkat, pénzügyi, IT és HR feladatokat a szintén budapesti Eaton Enterprises Kft. látja el, a logisztikai, raktározási munkákat a csehországi raktárközpontunkból irányítják). Ebből adódóan jelentősebb beruházásról a mi értékesítés és marketing területünkön nem igazán beszülhetünk. Amit mégis megemlítenék, hogy az Eaton folyamatosan bővíti termékfejlesztésekkel és akvizíciókkal a termék- és szolgáltatás portfolióját, amelyek közül sokat a magyar piacra is bevezetünk. Ennek keretében a következő időszakban fő fókuszunk az xStorage energiatárolók és Green Motion autótöltők bevezetése és minél szélesebb körben való megismertetése lesz.

Erre kellene a jövőben a LEGTÖBBET költeni:

A jövő digitális, ezért a digitalizáció a cégek számára elkerülhetetlen. Ahhoz, hogy egy cég hatékonyan, gördülékenyen funkcionáljon, ahhoz a belső, valamint partnereinkkel, vevőinkkel kapcsolatos külső folyamatainknak is a lehető legnagyobb mértékben a digitális térben kell működnie. Többek között ez az a terület, ahol cégünk még sokat fog fejlődni az elkövetkező időszakban.

A LEGERŐSEBB konkurenssel így kell versenyezni:

Meggyőződésünk, hogy az erősebb ellen nem a saját fegyvernemében kell párbajozni. Nem szabad abba a hibába esni, hogy megpróbáljuk ugyanazt nyújtani, amit a legerősebb versenytársunk is nyújt. Neki, mivel erősebb, több emberi és anyagi erőforrása van, ezáltal nagyon nehéz, ha nem lehetetlen sebet ejteni rajta az adott területen. Keressük meg azt a területet, ahol mi jobbak vagyunk vagy jobbak lehetünk, és arra fókuszáljunk! Mindig van olyan terület!

Ma ezzel a LEGBONYULTABB megbirkózni az üzleti életben:

Segíteni kell a megrendelőket abban, hogy a korábbi, évtizedes működési szokásaikon változtassanak annak érdekében, hogy a megváltozott körülmények között is fenn tudjuk tartani a közös, jól működő üzletmenetet. A korábbiakban már említett nyersanyagárak, logisztikai problémák, munkaerőpiaci trendek által sújtott környezetben nem lehet ugyanolyan módon működtetni egy vállalkozást, ahogy a közelmúltig lehetett. A vevő-eladó alá-fölérendeltségi viszonyát el kell felejteni és megérteni, hogy az érdek közös, egyik nincs a másik nélkül. Ez sokszor egy nehéz és hosszú folyamat, de a most tapasztalható piaci helyzet segíti az ezirányú párbeszédeket.

(Fotók: Eaton)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-22 12:30:59
Ahhoz, hogy a nyári sörünk igazán frissítő legyen, a komló adta aromák elengedhetetlenek. Ez a növény azonban nem csak a kedvenc alkoholos italunk fűszere – ennél sokkal izgalmasabb.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.
A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS