Egyre több terméket és szolgáltatást hoz a magyar piacra az Eaton

Egyre több terméket és szolgáltatást hoz a magyar piacra az Eaton
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 04. 29., 09:26

Mindent megteszünk, hogy számunkra új piacokra is betörjünk. Munkavállalóinkat és szervezetünket is ennek megfelelően fejlesztjük – mondta az Üzletemnek Szontág Balázs, az Eaton Industries Kft. marketingvezetője.

CÉGES LEGEK sorozatunk 26. cikkében az Eaton Industries Kft. legjeit Szontág Balázs marketingvezető osztja meg az olvasóval.

Az előző év LEGNAGYOBB tanulsága:

A nehézségek egyben lehetőségek is arra, hogy jobbak legyünk. Állandósult piaci környezetben nagyon nehéz dolga van a piacon nem az első helyet elfoglaló cégnek. Erősebb gazdasági, ebből kifolyólag piaci változások viszont új lehetőségeket teremtenek, amelyekre, ha megfelelően tudunk reagálni, akkor azzal hosszabb távon előnyösebb helyzetbe kerülhetünk. A negatív események pozitív jövőt vetíthetnek előre, ezért minden körülmények között a lehetőségekre kell fókuszálni, nem magára az eseményre.

Az idei év LEGFONTOSABB célkitűzése:

Az Eaton magyarországi értékesítési szervezeteként a legfontosabb feladatunk természetesen az elvárt árbevétel, fedezet és költség, valamint egyéb pénzügyi mutatók elérése annak érdekében, hogy a lehető legmagasabb szinten tudjuk kiszolgálni partnereinket jól ismert, valamint teljesen új termékeinkkel.  Mindent megteszünk, hogy számunkra új piacokra is betörjünk (ilyen például az energetikai átállás kapcsán formálódó piac, a „Buildings as a grid” és az elektromobilitás területe). Munkavállalóinkat és szervezetünket is ennek megfelelően fejlesztjük.

A vállalkozás eddigi LEGNAGYOBB dobása:

A Moller Electric, a Cooper Industries és a Powerware cégek akvizíciójával jött létre az Eaton Industries Kft. A 3 cég portfólióját egyesítve létrejött egy olyan vállalat, amely Magyarországon is rendkívül széleskörű igényeket tud kielégíteni az épületek piacán a közép/kisfeszültségű transzformátoroktól kezdve a kisfeszültségű energiaelosztás készülékein és berendezésein, a biztonsági és tartalékvilágítási rendszereken, a tűzjelző rendszereken, a szünetmentes energiaforrásokon és energiatárólokon át az okosotthon megoldásokig. Az épületek piaca mellett lehetővé vált más piaci szegmensekben is a jelenlétünk az ipar, gépgyártás, IT területén.

A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a történetükben:

A legtöbb vállalkozáshoz hasonlóan mi is arra számítottunk, hogy a Covid-19 lecsengése prosperálóbb, normálisabb piaci működést hoz majd magával. Ezzel szemben ennek az ellenkezője történt, ami további bizonytalanságot visz be valamennyi vállalkozás mindennapi működésébe. Az állandósuló, globálisan jelentkező logisztikai nehézségek, a gyártáshoz szükséges alapanyagok beszerzésének kihívásai, valamint ezen problémák eredményeként jelentkező, egyre nagyobb mértékű infláció egy eddig még nem igazán látott helyzetet teremtett valamennyiünk részére.

A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok:

Annak tudatosítása és képviselete a szervezetben, hogy folyamatosan fejlődni kell, képesnek kell lenni változtatni a működésünkön. Az Eaton és a Moeller Electric, mint jogelőd, évtizedek óta jelen van a magyar piacon ezért nagyon figyelnünk kell arra, hogy ne megszokott piaci mechanizmusokat szerint működjünk, mivel napjaink gyorsan változó világában egy pillanatra sem lankadhat a figyelmünk, a trendekkel nem csak lépést kell tudni tartani, ami már önmagában sem könnyű, hanem elébük kell menni. A magyarországi épületek piacán, illetve azon belül is a villamos szektorban jellemzően a nyugat-európai trendek jellenek meg kis lemaradással. Így az Eaton-nek multinacionális vállalatként óriási lehetőségei rejlenek abban, hogy ezeket a trendeket ismerteti a piac szereplőivel, felkészíti és edukálja őket. A legfontosabb feladatunk tehát ez, hiszen a leghatékonyabbak akkor tudunk lenni, ha proaktívak és nem reaktívak vagyunk.

Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk:

Az Eaton Industries Kft. az Eaton vállalat magyarországi értékesítési szervezete, ahol értékesítő és marketinges kollégák dolgoznak. A további funkciók más egyéb szervezetekben működnek (például az ügyfélszolgálatunkat, pénzügyi, IT és HR feladatokat a szintén budapesti Eaton Enterprises Kft. látja el, a logisztikai, raktározási munkákat a csehországi raktárközpontunkból irányítják). Ebből adódóan jelentősebb beruházásról a mi értékesítés és marketing területünkön nem igazán beszülhetünk. Amit mégis megemlítenék, hogy az Eaton folyamatosan bővíti termékfejlesztésekkel és akvizíciókkal a termék- és szolgáltatás portfolióját, amelyek közül sokat a magyar piacra is bevezetünk. Ennek keretében a következő időszakban fő fókuszunk az xStorage energiatárolók és Green Motion autótöltők bevezetése és minél szélesebb körben való megismertetése lesz.

Erre kellene a jövőben a LEGTÖBBET költeni:

A jövő digitális, ezért a digitalizáció a cégek számára elkerülhetetlen. Ahhoz, hogy egy cég hatékonyan, gördülékenyen funkcionáljon, ahhoz a belső, valamint partnereinkkel, vevőinkkel kapcsolatos külső folyamatainknak is a lehető legnagyobb mértékben a digitális térben kell működnie. Többek között ez az a terület, ahol cégünk még sokat fog fejlődni az elkövetkező időszakban.

A LEGERŐSEBB konkurenssel így kell versenyezni:

Meggyőződésünk, hogy az erősebb ellen nem a saját fegyvernemében kell párbajozni. Nem szabad abba a hibába esni, hogy megpróbáljuk ugyanazt nyújtani, amit a legerősebb versenytársunk is nyújt. Neki, mivel erősebb, több emberi és anyagi erőforrása van, ezáltal nagyon nehéz, ha nem lehetetlen sebet ejteni rajta az adott területen. Keressük meg azt a területet, ahol mi jobbak vagyunk vagy jobbak lehetünk, és arra fókuszáljunk! Mindig van olyan terület!

Ma ezzel a LEGBONYULTABB megbirkózni az üzleti életben:

Segíteni kell a megrendelőket abban, hogy a korábbi, évtizedes működési szokásaikon változtassanak annak érdekében, hogy a megváltozott körülmények között is fenn tudjuk tartani a közös, jól működő üzletmenetet. A korábbiakban már említett nyersanyagárak, logisztikai problémák, munkaerőpiaci trendek által sújtott környezetben nem lehet ugyanolyan módon működtetni egy vállalkozást, ahogy a közelmúltig lehetett. A vevő-eladó alá-fölérendeltségi viszonyát el kell felejteni és megérteni, hogy az érdek közös, egyik nincs a másik nélkül. Ez sokszor egy nehéz és hosszú folyamat, de a most tapasztalható piaci helyzet segíti az ezirányú párbeszédeket.

(Fotók: Eaton)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 18., 12:10
Húsvétkor nem ritka, hogy a gyerekek élő kis nyuszit kapnak ajándékba. Nem kérdés, hogy a nyuszik nagyon kedves állatok, nem csoda hát, ha a szülőknek, gyerekeknek megtetszik. Nem árt azonban előre átgondolni, hogy mi lesz a kis szőrmókkal húsvét után. A házi kedvencek érdekeit törvény is védi. Előírja, hogy állattartóként mit kell betartani. Mire köteles a kis kedvenc gazdája? A legfontosabb tudnivalókat dr. Kocsis Ildikó ügyvéd foglalta össze.
2025-04-17 13:15:00
Gigantikus gyermekjátékkal találkozhat az, aki április 17-én a budapesti Fashion Street környékén jár, amelyen egy 99 százalékos árengedményt sugalló címke is látható. A mackót valójában nem lehet megvásárolni és hazavinni, viszont még az árának egy százalékát sem kell kifizetnie annak, aki szeretné, hogy – racionális méretű és értékű, – sporteszközök és élmények tegyék szebbé a gyermekotthon lakóinak életét.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Nem sokkal a lakásbiztosítási kampány után máris látszanak a legfontosabb piaci változások. Az ügyfelek jobb szolgáltatásokat és akár jelentősen alacsonyabb díjakat érhetnek el, ha legalább annyira figyelnek a lakásbiztosításukra, mint a kgfb-re. Erre Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója szerint óriási szükség is van, hiszen sokan akár 10 évig érintetlenül hagyják a meglévő biztosításukat, ami idővel alkalmatlanná válik arra, hogy fedezze a károk mai helyreállítási költségeit. További tanulság, hogy évi pár ezer forinttal többért milyen remek kiegészítő szolgáltatásokhoz lehet hozzáférni.
Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

A paksi atomerőmű bővítésének keretében megkezdődött a hatodik blokkhoz szükséges reaktortartály gyártása Oroszországban, és ezzel párhuzamosan az ötödik blokk turbinájának első elemeit is gyártani kezdték Franciaországban – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.