Egyre több terméket és szolgáltatást hoz a magyar piacra az Eaton

Egyre több terméket és szolgáltatást hoz a magyar piacra az Eaton
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 04. 29., 09:26

Mindent megteszünk, hogy számunkra új piacokra is betörjünk. Munkavállalóinkat és szervezetünket is ennek megfelelően fejlesztjük – mondta az Üzletemnek Szontág Balázs, az Eaton Industries Kft. marketingvezetője.

CÉGES LEGEK sorozatunk 26. cikkében az Eaton Industries Kft. legjeit Szontág Balázs marketingvezető osztja meg az olvasóval.

Az előző év LEGNAGYOBB tanulsága:

A nehézségek egyben lehetőségek is arra, hogy jobbak legyünk. Állandósult piaci környezetben nagyon nehéz dolga van a piacon nem az első helyet elfoglaló cégnek. Erősebb gazdasági, ebből kifolyólag piaci változások viszont új lehetőségeket teremtenek, amelyekre, ha megfelelően tudunk reagálni, akkor azzal hosszabb távon előnyösebb helyzetbe kerülhetünk. A negatív események pozitív jövőt vetíthetnek előre, ezért minden körülmények között a lehetőségekre kell fókuszálni, nem magára az eseményre.

Az idei év LEGFONTOSABB célkitűzése:

Az Eaton magyarországi értékesítési szervezeteként a legfontosabb feladatunk természetesen az elvárt árbevétel, fedezet és költség, valamint egyéb pénzügyi mutatók elérése annak érdekében, hogy a lehető legmagasabb szinten tudjuk kiszolgálni partnereinket jól ismert, valamint teljesen új termékeinkkel.  Mindent megteszünk, hogy számunkra új piacokra is betörjünk (ilyen például az energetikai átállás kapcsán formálódó piac, a „Buildings as a grid” és az elektromobilitás területe). Munkavállalóinkat és szervezetünket is ennek megfelelően fejlesztjük.

A vállalkozás eddigi LEGNAGYOBB dobása:

A Moller Electric, a Cooper Industries és a Powerware cégek akvizíciójával jött létre az Eaton Industries Kft. A 3 cég portfólióját egyesítve létrejött egy olyan vállalat, amely Magyarországon is rendkívül széleskörű igényeket tud kielégíteni az épületek piacán a közép/kisfeszültségű transzformátoroktól kezdve a kisfeszültségű energiaelosztás készülékein és berendezésein, a biztonsági és tartalékvilágítási rendszereken, a tűzjelző rendszereken, a szünetmentes energiaforrásokon és energiatárólokon át az okosotthon megoldásokig. Az épületek piaca mellett lehetővé vált más piaci szegmensekben is a jelenlétünk az ipar, gépgyártás, IT területén.

A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a történetükben:

A legtöbb vállalkozáshoz hasonlóan mi is arra számítottunk, hogy a Covid-19 lecsengése prosperálóbb, normálisabb piaci működést hoz majd magával. Ezzel szemben ennek az ellenkezője történt, ami további bizonytalanságot visz be valamennyi vállalkozás mindennapi működésébe. Az állandósuló, globálisan jelentkező logisztikai nehézségek, a gyártáshoz szükséges alapanyagok beszerzésének kihívásai, valamint ezen problémák eredményeként jelentkező, egyre nagyobb mértékű infláció egy eddig még nem igazán látott helyzetet teremtett valamennyiünk részére.

A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok:

Annak tudatosítása és képviselete a szervezetben, hogy folyamatosan fejlődni kell, képesnek kell lenni változtatni a működésünkön. Az Eaton és a Moeller Electric, mint jogelőd, évtizedek óta jelen van a magyar piacon ezért nagyon figyelnünk kell arra, hogy ne megszokott piaci mechanizmusokat szerint működjünk, mivel napjaink gyorsan változó világában egy pillanatra sem lankadhat a figyelmünk, a trendekkel nem csak lépést kell tudni tartani, ami már önmagában sem könnyű, hanem elébük kell menni. A magyarországi épületek piacán, illetve azon belül is a villamos szektorban jellemzően a nyugat-európai trendek jellenek meg kis lemaradással. Így az Eaton-nek multinacionális vállalatként óriási lehetőségei rejlenek abban, hogy ezeket a trendeket ismerteti a piac szereplőivel, felkészíti és edukálja őket. A legfontosabb feladatunk tehát ez, hiszen a leghatékonyabbak akkor tudunk lenni, ha proaktívak és nem reaktívak vagyunk.

Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk:

Az Eaton Industries Kft. az Eaton vállalat magyarországi értékesítési szervezete, ahol értékesítő és marketinges kollégák dolgoznak. A további funkciók más egyéb szervezetekben működnek (például az ügyfélszolgálatunkat, pénzügyi, IT és HR feladatokat a szintén budapesti Eaton Enterprises Kft. látja el, a logisztikai, raktározási munkákat a csehországi raktárközpontunkból irányítják). Ebből adódóan jelentősebb beruházásról a mi értékesítés és marketing területünkön nem igazán beszülhetünk. Amit mégis megemlítenék, hogy az Eaton folyamatosan bővíti termékfejlesztésekkel és akvizíciókkal a termék- és szolgáltatás portfolióját, amelyek közül sokat a magyar piacra is bevezetünk. Ennek keretében a következő időszakban fő fókuszunk az xStorage energiatárolók és Green Motion autótöltők bevezetése és minél szélesebb körben való megismertetése lesz.

Erre kellene a jövőben a LEGTÖBBET költeni:

A jövő digitális, ezért a digitalizáció a cégek számára elkerülhetetlen. Ahhoz, hogy egy cég hatékonyan, gördülékenyen funkcionáljon, ahhoz a belső, valamint partnereinkkel, vevőinkkel kapcsolatos külső folyamatainknak is a lehető legnagyobb mértékben a digitális térben kell működnie. Többek között ez az a terület, ahol cégünk még sokat fog fejlődni az elkövetkező időszakban.

A LEGERŐSEBB konkurenssel így kell versenyezni:

Meggyőződésünk, hogy az erősebb ellen nem a saját fegyvernemében kell párbajozni. Nem szabad abba a hibába esni, hogy megpróbáljuk ugyanazt nyújtani, amit a legerősebb versenytársunk is nyújt. Neki, mivel erősebb, több emberi és anyagi erőforrása van, ezáltal nagyon nehéz, ha nem lehetetlen sebet ejteni rajta az adott területen. Keressük meg azt a területet, ahol mi jobbak vagyunk vagy jobbak lehetünk, és arra fókuszáljunk! Mindig van olyan terület!

Ma ezzel a LEGBONYULTABB megbirkózni az üzleti életben:

Segíteni kell a megrendelőket abban, hogy a korábbi, évtizedes működési szokásaikon változtassanak annak érdekében, hogy a megváltozott körülmények között is fenn tudjuk tartani a közös, jól működő üzletmenetet. A korábbiakban már említett nyersanyagárak, logisztikai problémák, munkaerőpiaci trendek által sújtott környezetben nem lehet ugyanolyan módon működtetni egy vállalkozást, ahogy a közelmúltig lehetett. A vevő-eladó alá-fölérendeltségi viszonyát el kell felejteni és megérteni, hogy az érdek közös, egyik nincs a másik nélkül. Ez sokszor egy nehéz és hosszú folyamat, de a most tapasztalható piaci helyzet segíti az ezirányú párbeszédeket.

(Fotók: Eaton)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS