Egyetemi startup program: 7 egyetemnek 15 milliós befektetés

2019. 12. 09., 14:45

Az ősszel már harmadik alkalommal megvalósult egyetemi startup képzésekre összesen több mint 110 egyetemi csapat jelentkezett, amelyek közül végül 7 induló vállalkozás kapta meg a Hiventures 15 milliós inkubációs befektetési ajánlatát.

2018-ban a BME-n indult hat hetes képzési programhoz a korábbi sikerek nyomán idén csatlakozott a Magyar Divat & Design Ügynökség (HFDA), illetve első vidéki partnerként a győri Széchenyi István Egyetem (SZIE) is.

A programba bekerült 29 projekt közül 11 jutott el a Hiventures befektetési üléséig: a HDFA divat és design fókuszú vállalkozásötletei közül az ALPHA wearable technology ruhakoncepció ötletgazdáinak ajánlották fel a tőkeinjekció lehetőségét.

A termék arra hivatott, hogy segítse a nőket megszabadítani a menstruációs fájdalomtól és annak negatív hatásaitól, miközben növeli az önbizalmat és segít megélni a mindennapi pozitív testtapasztalatot.

A Széchenyi István Egyetem képzésén az iBookr könyvelést automatizáló szoftvert fejlesztő csapat, valamint a diákok munkavállalását egyszerűsítő platformot megálmodó WannaWork kapott befektetési ajánlatot.

A BME mentoráltjai közül négy ötletet is befektetésre érettnek ítéltek: a méhkaptárak „felokosításával” foglalkozó Okos Kaptár, a vezeték nélküli e-roller töltőállomást fejlesztő Rolling, a köztéri egyszemélyes okosfülkéket megálmodó Silence You Need és a költséghatékony vízelemző módszereket kidolgozó Water MiniLab is megkapta a lehetőséget a 15 millió forintos kezdőtőkére.

A képzéseket záró demo day-eken a zsűri által legtöbb pontot kapott projektek; az ALPHA, a WannaWork és az Okos Kaptár a befektetésen kívül a Startup Campus Hungary powered by HEPA (Magyar Exportpromóciós Ügynökség) nemzetközi piacra lépési programjának különdíjaként ökoszisztéma tanulmányutat is nyertek a Startup Campus londoni, illetve berlini irodáinak szervezésében.

„A Startup Campus mentorainak segítségével a diákoknak lehetősége volt validálni már meglevő innovatív ötleteik prototípusát, illetve üzletileg olyan szintre hozni a projekteket, amellyel kiállhattak a Hiventures befektetési bizottsága elé. A Startup Campus University kezdeményezés elsődleges célja, hogy ösztönözze az induló vállalkozásokat már az egyetemi évek alatt, illetve, hogy a startup vállalkozási kultúrát minél szélesebb körben elterjessze a korosztályban. A program sikeressége indokolja, hogy jövőre tovább növeljük a képzések számát, így 2020-ban már összesen 8 programot indítunk két félévben, Budapest és a vidék után Kolozsváron és Londonban is” – összegzett Kovács Zsolt, a szakmai megvalósításért felelős Startup Campus ügyvezető igazgatója.

„Indulásunk óta az egyik fő küldetésünk, hogy a fiatalok a startup vállalkozói létet is komolyan fontolóra vegyék, mikor a karrierútjukat tervezik. Többek között ezért is vágtunk bele az egyetemi projektek támogatásába, amelyek közül már többen komoly sikereket értek el az inkubációs tőkebefektetésünk által. Bízom benne, hogy a jövőben minél többen rá mernek lépni az önmegvalósítás útjára az egyetem után, amelyben finanszírozó partnerként tudunk mellettük állni” – nyilatkozta Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója.

A programban együttműködő HFDA vezérigazgatója, Bata-Jakab Zsófia elmondta: „Kifejezetten fontos számunkra az oktatásfejlesztés, ezért is vannak hazai és külföldi mentoring programjaink, valamint azért léptünk kapcsolatba a Startup Campus-szal is, hogy támogassuk a fiatal tehetségeket ötleteik megvalósításában. Az öthetes munka abszolút látható volt a pitchelő projekteken és ha még több ilyen lehetőségben tudunk közreműködni a jövőben, rengeteg fejlődés mutatkozik majd az iparágban.”

"Mindig is támogattuk a hallgatói innovációkat, kreatív kezdeményezéseket az egyetemen. Fontosnak tartjuk a vállalkozói életre való nevelést, hiszen az olyan előremutató megoldások, amelyeket a Startup Campus University program is kinevelt, később nagy hozzáadott értékei lehetnek a magyar gazdaságnak, illetve kiemelten a helyi ökoszisztéma versenyképességét is növelik” – fejtette ki Rámháp Szabolcs, a Széchenyi István Egyetem startup programjának vezetője.

A vállalkozásfejlesztési programot Győrben az InnoEnergy és a Quantum Leap Inkubátor, a BME-n a Felsőoktatási és Ipari Együttműködési Központ (BME FIEK) közreműködésével létrejött programot pedig a PwC és a HVG mentorai is segítették szakmailag, illetve utóbbit a Diákhitel is támogatta finanszírozó partnerként.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 09:11:00
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-10 18:10:00
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS