Egyetemi startup program: 7 egyetemnek 15 milliós befektetés

2019. 12. 09., 14:45

Az ősszel már harmadik alkalommal megvalósult egyetemi startup képzésekre összesen több mint 110 egyetemi csapat jelentkezett, amelyek közül végül 7 induló vállalkozás kapta meg a Hiventures 15 milliós inkubációs befektetési ajánlatát.

2018-ban a BME-n indult hat hetes képzési programhoz a korábbi sikerek nyomán idén csatlakozott a Magyar Divat & Design Ügynökség (HFDA), illetve első vidéki partnerként a győri Széchenyi István Egyetem (SZIE) is.

A programba bekerült 29 projekt közül 11 jutott el a Hiventures befektetési üléséig: a HDFA divat és design fókuszú vállalkozásötletei közül az ALPHA wearable technology ruhakoncepció ötletgazdáinak ajánlották fel a tőkeinjekció lehetőségét.

A termék arra hivatott, hogy segítse a nőket megszabadítani a menstruációs fájdalomtól és annak negatív hatásaitól, miközben növeli az önbizalmat és segít megélni a mindennapi pozitív testtapasztalatot.

A Széchenyi István Egyetem képzésén az iBookr könyvelést automatizáló szoftvert fejlesztő csapat, valamint a diákok munkavállalását egyszerűsítő platformot megálmodó WannaWork kapott befektetési ajánlatot.

A BME mentoráltjai közül négy ötletet is befektetésre érettnek ítéltek: a méhkaptárak „felokosításával” foglalkozó Okos Kaptár, a vezeték nélküli e-roller töltőállomást fejlesztő Rolling, a köztéri egyszemélyes okosfülkéket megálmodó Silence You Need és a költséghatékony vízelemző módszereket kidolgozó Water MiniLab is megkapta a lehetőséget a 15 millió forintos kezdőtőkére.

A képzéseket záró demo day-eken a zsűri által legtöbb pontot kapott projektek; az ALPHA, a WannaWork és az Okos Kaptár a befektetésen kívül a Startup Campus Hungary powered by HEPA (Magyar Exportpromóciós Ügynökség) nemzetközi piacra lépési programjának különdíjaként ökoszisztéma tanulmányutat is nyertek a Startup Campus londoni, illetve berlini irodáinak szervezésében.

„A Startup Campus mentorainak segítségével a diákoknak lehetősége volt validálni már meglevő innovatív ötleteik prototípusát, illetve üzletileg olyan szintre hozni a projekteket, amellyel kiállhattak a Hiventures befektetési bizottsága elé. A Startup Campus University kezdeményezés elsődleges célja, hogy ösztönözze az induló vállalkozásokat már az egyetemi évek alatt, illetve, hogy a startup vállalkozási kultúrát minél szélesebb körben elterjessze a korosztályban. A program sikeressége indokolja, hogy jövőre tovább növeljük a képzések számát, így 2020-ban már összesen 8 programot indítunk két félévben, Budapest és a vidék után Kolozsváron és Londonban is” – összegzett Kovács Zsolt, a szakmai megvalósításért felelős Startup Campus ügyvezető igazgatója.

„Indulásunk óta az egyik fő küldetésünk, hogy a fiatalok a startup vállalkozói létet is komolyan fontolóra vegyék, mikor a karrierútjukat tervezik. Többek között ezért is vágtunk bele az egyetemi projektek támogatásába, amelyek közül már többen komoly sikereket értek el az inkubációs tőkebefektetésünk által. Bízom benne, hogy a jövőben minél többen rá mernek lépni az önmegvalósítás útjára az egyetem után, amelyben finanszírozó partnerként tudunk mellettük állni” – nyilatkozta Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója.

A programban együttműködő HFDA vezérigazgatója, Bata-Jakab Zsófia elmondta: „Kifejezetten fontos számunkra az oktatásfejlesztés, ezért is vannak hazai és külföldi mentoring programjaink, valamint azért léptünk kapcsolatba a Startup Campus-szal is, hogy támogassuk a fiatal tehetségeket ötleteik megvalósításában. Az öthetes munka abszolút látható volt a pitchelő projekteken és ha még több ilyen lehetőségben tudunk közreműködni a jövőben, rengeteg fejlődés mutatkozik majd az iparágban.”

"Mindig is támogattuk a hallgatói innovációkat, kreatív kezdeményezéseket az egyetemen. Fontosnak tartjuk a vállalkozói életre való nevelést, hiszen az olyan előremutató megoldások, amelyeket a Startup Campus University program is kinevelt, később nagy hozzáadott értékei lehetnek a magyar gazdaságnak, illetve kiemelten a helyi ökoszisztéma versenyképességét is növelik” – fejtette ki Rámháp Szabolcs, a Széchenyi István Egyetem startup programjának vezetője.

A vállalkozásfejlesztési programot Győrben az InnoEnergy és a Quantum Leap Inkubátor, a BME-n a Felsőoktatási és Ipari Együttműködési Központ (BME FIEK) közreműködésével létrejött programot pedig a PwC és a HVG mentorai is segítették szakmailag, illetve utóbbit a Diákhitel is támogatta finanszírozó partnerként.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS