Egekben az üzemanyagárak, kénytelenek lépni a fuvarozók

Egekben az üzemanyagárak, kénytelenek lépni a fuvarozók
2021. 06. 29., 15:00

Az év eleje óta tapasztalt, eddig mintegy 14 százalékos gázolajár-emelkedés és a negatív tendencia várható folytatása miatt nem kerülhető el, hogy a fuvarozók a megnövekedett költségeiket a megbízói oldal felé kiajánlott fuvardíjakban érvényesítsék. A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary elnöksége a legutóbbi ülésén vizsgálta meg az üzemanyagárak drágulásának fuvarpiacra gyakorolt hatásait. Dittel Gábor ügyvezető főtitkár szerint számítani lehet arra, hogy a szállítási díjak növekedése a szállított termékek fogyasztói árában is visszaköszön majd hamarosan.

A legnagyobb regisztrált taglétszámot tömörítő szakmai érdekképviselet, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary elnöksége a legutóbbi ülésén vizsgálta meg az üzemanyagárak elmúlt fél évben tapasztalható emelkedésének a fuvarpiacra gyakorolt hatásait.

Sajtóhírek szerint meg kell barátkoznunk azzal a gondolattal, hogy sokáig 400 forint felett maradnak az árak az üzemanyag kutakon, ugyanis a nyersolaj világpiaci ára többéves csúcsra szökött, és az előrejelzések szerint semmi nem utal arra, hogy visszazuhanna. Évek óta nem volt ilyen magas az olaj ára, a globális olaj- és üzemanyagkereslet pedig dinamikusan nő.

A hazai árufuvarozó vállalkozások közel 30 százalékát tömörítő NiT Hungary irányító testülete arra a megállapításra jutott, hogy a járványügyi veszélyhelyzettel összefüggő fuvarozói kihívások, így az eljutási távolságok és idők növekedése, valamint a gépkocsivezetők számára egyes tagállamokban kötelezően előírt korábbi PCR-tesztelések mellett az üzemanyagárak folyamatos emelkedése miatt is megérett a helyzet a fuvardíjak felülvizsgálatára és korrekciójára.

Minden drágulhat, amit szállítani kell

Dittel Gábor
, a szervezet ügyvezető főtitkára arról beszélt, a külső körülmények változásai miatt az áremelkedésnek a leginkább kitett mikro- és kisvállalkozások mellett már a nagyobb vállalkozásméretű, hosszú távú szerződésekkel és jelentősebb tartalékokkal rendelkező fuvarozók sem képesek a megbízásokat a korábbi díjszinten kielégíteni.

„A megfelelő fuvardíjjal nem fedezett tevékenység jelentősen visszaveti a fuvarozók bevételtermelő és versenyképességét, és az őszi fuvarozási csúcsidőszak közeledtével ez akár az ellátási lánc biztonságát is veszélyeztetheti. Eljöhet az a pont, amikor a vállalkozóknak egyszerűen már nem éri meg a régi árakon dolgozni, mert azzal csak veszteséget termelnek, a fuvardíjak nem fedezik a cég fenntartási költségeit” – magyarázta a szakértő.

Hozzátette, az év eleje óta tapasztalt, eddig mintegy 14 százalékos gázolajár-emelkedés, és az ezzel kapcsolatos további negatív prognózisok miatt nem kerülhető el, hogy a fuvarozók a megnövekedett költségeiket a megbízói oldal felé kiajánlott fuvardíjakban érvényesítsék.

Mint mondta, ilyen magas üzemanyagár esetében számítani lehet arra, hogy a szállítási díjak növekedése a szállított termékek fogyasztói árában is megjelenik. Mivel a megrendelőknek is többet kell majd fizetniük a fuvarokért, ezt a plusz költséget ráterhelhetik a vásárlókra, így az alapélelmiszerektől a ruházati cikkeken át egészen a kozmetikai termékekig mindennek felfelé kúszhat az ára az elkövetkező hónapokban.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 06. 02., 14:30
A Z generáció tudatosan, de rendkívül élménycentrikusan költ – derül ki egy generációról készült átfogó kutatásból. A riport készítésében közreműködött a Diverzum, hazánk legnagyobb diákkedvezményeket kínáló platformja is, amelynek a partnerségi vezetőjével, Takács Péterrel beszélgettünk a Cégkassza Podcast legújabb adásában. A szakértő megosztotta gondolatait a Diverzum indulásáról, valamint a fiatalok fogyasztási szokásairól és digitális életmódjáról is.
2025. 06. 13., 12:05
A szezonálisan kiigazított adatok szerint az egy hónappal korábbihoz képest 1,8 százalékkal csökkent az ipai termelés volumene az Európai Unióban 2025. áprilisban, az egy évvel korábbit ugyanakkor így is meghaladta 0,6 százalékkal.
2025. 06. 12., 11:05
Májusban országos szinten 0,8 százalékkal nőttek a lakbérek áprilishoz képest, ugyanakkor a fővárosban enyhe csökkenés történt: Budapesten 0,2 százalékkal estek vissza az albérletárak. Éves összevetésben továbbra is drágulás látható: országosan 7,9 százalékkal, Budapesten pedig 7 százalékkal emelkedtek a bérleti díjak az elmúlt egy év során – derül ki a KSH-ingatlan.com májusi lakbérindexéből.

  Rovathírek: HIPA

A magyar gazdaság ismét egy stratégiai ágazatban, az orvostechnikai és gyógyszeripari szektort érintő fejlesztésekkel erősödik – szögezte le Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója, a SCHOTT Hungary Kft. tisztatérrel felszerelt gyártócsarnokának alapkőletételén, Lukácsházán. A gyógyszeripari üveg csomagolóanyagok gyártásával foglalkozó vállalat egy időben három új beruházást indított el összesen közel 100 milliárd forint értékben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) közölte: sajnálattal veszi tudomásul, hogy a kormány szakmai egyeztetés nélkül hosszabbította meg a hatósági árak rendszerét, hiszen ezzel a szőnyeg alá söpörték a gazdaságban lappangó feszültségeket, amelyek így csak tovább gyűlnek és mindenképpen felszínre kerülnek. Az árrésstop legnagyobb vesztesei éppen a kisboltok lesznek, hiszen lemaradnak az árversenyben a multikkal szemben – vezeti le ebben az epizódban Kozák Tamás. Az OKSZ főtitkára azt is elmagyarázza, miért nincs rendjén az elmaradt egyeztetés és felvázolja a szövetség szakpolitikai javaslatait, amelyek viszont gyógyírt jelentenének – árrésstop helyett.
Már minden tízedik magyar dolgozott külföldön, főleg Németországban, az Egyesült Királyságban, Ausztriában vagy Franciaországban, és a legfőbb motiváció a pénzkereseti lehetőség, de közben sokakat vonz a nyelvi, kulturális tapasztalat és a szakmai fejlődés is – mondta el a Profession.hu felmérésének eredményei alapján Dencső Blanka. Az állásportál piackutatási és üzletfejlesztési szakértője ebben az epizódban bemutatja, milyen érdekes trendek alakultak ki a magyarok külföldi munkavállalási kedve kapcsán, illetve mennyien és hogyan küzdöttek meg a honvággyal és a nyelvi nehézségekkel, vagy milyen módon kamatoztatják itthon a külföldön szerzett tapasztalatokat.
2025. 05. 04., 10:25
epizód: 2025 / 9   |   hossz: 29:18
A cégvezetői és értékesítői tréningeken, illetve mentorprogramokon túl azt az összetett feladatot is vállalni kell, hogy fejlesszük, ne csak a gazdasági szereplők, hanem az egész társadalom fizikai és mentális egészségét – vallja Turcsán Emese, az Einstein Akadémia (érdekes módon kriminálpedagógiára szakosodott szociálpedagógus) alapítója és vezetője. Beszélgetésünk apropóját az akadémia mellett életre hívott Einstein Alapítvány, illetve a kibontakozóban lévő Kék Zóna Projekt adta. Előbbi fiatal tehetségek felkarolására és díjazására jött létre, míg utóbbi hazánkban akarja kialakítani a hosszú, kiegyensúlyozott életet élő emberek közösségét – egészen átfogó kutatásokkal és gyakorlatokkal.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS