Egekben az üzemanyagárak, kénytelenek lépni a fuvarozók

Egekben az üzemanyagárak, kénytelenek lépni a fuvarozók
2021. 06. 29., 15:00

Az év eleje óta tapasztalt, eddig mintegy 14 százalékos gázolajár-emelkedés és a negatív tendencia várható folytatása miatt nem kerülhető el, hogy a fuvarozók a megnövekedett költségeiket a megbízói oldal felé kiajánlott fuvardíjakban érvényesítsék. A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary elnöksége a legutóbbi ülésén vizsgálta meg az üzemanyagárak drágulásának fuvarpiacra gyakorolt hatásait. Dittel Gábor ügyvezető főtitkár szerint számítani lehet arra, hogy a szállítási díjak növekedése a szállított termékek fogyasztói árában is visszaköszön majd hamarosan.

A legnagyobb regisztrált taglétszámot tömörítő szakmai érdekképviselet, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary elnöksége a legutóbbi ülésén vizsgálta meg az üzemanyagárak elmúlt fél évben tapasztalható emelkedésének a fuvarpiacra gyakorolt hatásait.

Sajtóhírek szerint meg kell barátkoznunk azzal a gondolattal, hogy sokáig 400 forint felett maradnak az árak az üzemanyag kutakon, ugyanis a nyersolaj világpiaci ára többéves csúcsra szökött, és az előrejelzések szerint semmi nem utal arra, hogy visszazuhanna. Évek óta nem volt ilyen magas az olaj ára, a globális olaj- és üzemanyagkereslet pedig dinamikusan nő.

A hazai árufuvarozó vállalkozások közel 30 százalékát tömörítő NiT Hungary irányító testülete arra a megállapításra jutott, hogy a járványügyi veszélyhelyzettel összefüggő fuvarozói kihívások, így az eljutási távolságok és idők növekedése, valamint a gépkocsivezetők számára egyes tagállamokban kötelezően előírt korábbi PCR-tesztelések mellett az üzemanyagárak folyamatos emelkedése miatt is megérett a helyzet a fuvardíjak felülvizsgálatára és korrekciójára.

Minden drágulhat, amit szállítani kell

Dittel Gábor
, a szervezet ügyvezető főtitkára arról beszélt, a külső körülmények változásai miatt az áremelkedésnek a leginkább kitett mikro- és kisvállalkozások mellett már a nagyobb vállalkozásméretű, hosszú távú szerződésekkel és jelentősebb tartalékokkal rendelkező fuvarozók sem képesek a megbízásokat a korábbi díjszinten kielégíteni.

„A megfelelő fuvardíjjal nem fedezett tevékenység jelentősen visszaveti a fuvarozók bevételtermelő és versenyképességét, és az őszi fuvarozási csúcsidőszak közeledtével ez akár az ellátási lánc biztonságát is veszélyeztetheti. Eljöhet az a pont, amikor a vállalkozóknak egyszerűen már nem éri meg a régi árakon dolgozni, mert azzal csak veszteséget termelnek, a fuvardíjak nem fedezik a cég fenntartási költségeit” – magyarázta a szakértő.

Hozzátette, az év eleje óta tapasztalt, eddig mintegy 14 százalékos gázolajár-emelkedés, és az ezzel kapcsolatos további negatív prognózisok miatt nem kerülhető el, hogy a fuvarozók a megnövekedett költségeiket a megbízói oldal felé kiajánlott fuvardíjakban érvényesítsék.

Mint mondta, ilyen magas üzemanyagár esetében számítani lehet arra, hogy a szállítási díjak növekedése a szállított termékek fogyasztói árában is megjelenik. Mivel a megrendelőknek is többet kell majd fizetniük a fuvarokért, ezt a plusz költséget ráterhelhetik a vásárlókra, így az alapélelmiszerektől a ruházati cikkeken át egészen a kozmetikai termékekig mindennek felfelé kúszhat az ára az elkövetkező hónapokban.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-07-24 11:10:00
„Az Európai Tanács rendelete előmozdítja a digitális címkék használatát az uniós termésnövelő anyagokon, ugyanakkor szükség esetére megtartja a fizikai címkéket. Emellett javítja a címkék olvashatóságát, valamint egyszerűsíti a forgalmazók címkézési kötelezettségeit.”
2024-07-24 09:00:17
Az nem kérdés, hogy csak a legjobb minőségű cseh alapanyagokat, malátákat, prémium Saaz komlót és a főzde saját kútjából származó vizet használják a sör elkészítéséhez.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A szeptemberben induló qvik elektronikus fizetési alternatíva szolgáltatási díjtól és tranzakciós illetéktől mentesen, egyfajta átutalási formaként nyújthat kedvezőbb feltételeket a vevőknek, míg a boltok, webáruházak is jobban járnak vele – állítja ebben az epizódban Luspay Miklós. A Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi infrastruktúrák és pénzforgalom igazgatóságának vezetője egyértelművé tette: az új rendszernek fontos célja a banki verseny élénkítése, amit kiválóan szolgálhat a bankkártyától független, számlák közötti, azonnali, biztonságos és olcsó fizetési megoldást kínáló qvik infrastruktúra. Hogyan teheti ez könnyebbé mindenki életét?
2024. 07. 03., 08:25
epizód: 2024 / 13   |   hossz: 20:51
Az OFA Nonprofit Kft. „Az év felelős foglalkoztatója” pályázat keretében évről évre összegyűjti és díjazza azokat a hazai munkáltatókat, akik kiemelkedő tevékenységet folytatnak a foglalkoztatás területén. A cég közzé is teszi azokat a jó gyakorlatokat, amelyek hozzájárulnak a terület fejlődéséhez. A díjakat, amelyekre 2024-ben július 19-ig lehet pályázni, öt kategóriában osztják ki: kisvállalkozások, középvállalkozások, nagyvállalatok I-II., illetve egyéb gazdálkodó szervezetek. Kiosztanak különdíjakat is, amelyek különösen érdekesek, hiszen gyakran olyan innovatív ötleteket takarnak, amelyeket nem feltétlenül a pénz motivált – mondta el Endrész Alexandra programvezető.
2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS