Effekt 2030: az idei díjazottak

Effekt 2030: az idei díjazottak
2021. 10. 01., 16:00

Idén a tavalyinál is több cég pályázott az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díjára, melyet minden évben azok a példaértékű vállalati felelősségvállalási és fenntarthatósági programok nyerhetnek el, amelyek mérhető, kimutatható pozitív változásokat eredményeznek a társadalom és a környezet szempontjából. Az elismeréseket az Effekteam Egyesület október 1-jén megrendezett éves szakmai konferenciájának keretében vehették át a díjazottak, amelyek között szerepelt az Allianz, a Budapest Bank, a dm, az IKEA, az OTP Bank, a TESCO, a Tungsram, az UniCredit Bank és a Vodafone Alapítvány.

Az Effekt 2030 díjjal az Effekteam Egyesület a hazai vállalatok példamutató, innovatív és hatékony környezeti és társadalmi befektetési programjait ismeri el minden évben. A díjra az ENSZ fenntartható fejlődési céljaival (Sustainable Development Goals, SDG-k) összhangban kialakított általános kategóriákban, illetve a járványhelyzetre tekintettel bevezetett speciális, COVID-19 megoldások a közösségért kategóriákban lehet nevezni. A benyújtott pályázatokat öttagú szakmai zsűri értékeli és dönt a kategóriánkénti nyertesekről, valamint a shortlistre kerülő pályázatokról, amelyek közül a nagyközönség választhatja ki a közönségdíjas programot. A zsűri tagjai:

  • Matolay Réka PhD, egyetemi docens, Budapesti Corvinus Egyetem;
  • Nagy Bálint lapigazgató, Pénzcentrum.hu, Agrárszektor, HelloVidék;
  • Pogány Éda regionális üzleti fenntarthatósági vezető, Syngenta;
  • Schubauer Krisztina CSR szakértő, Future Mind;
  • Szabó Gyula kuratóriumi elnök, Ökoszolgálat Alapítvány.

Idén az Esélyteremtő üzlet kategóriában az UniCredit Bank Hungary Zrt. érdemelte ki az Effekt 2030 díjat Social Impact Banking egy méltányosabb és igazságosabb társadalomért című pályázatával. A program keretében a bank – a méltányosabb és igazságosabb társadalom iránti elkötelezettsége jegyében – olyan vállalkozások, szervezetek működését támogatja és finanszírozza, melyek a társadalom számára mérhető értéket teremtenek, emellett a társaság hozzájárul a hazai vállalkozások és a lakosság pénzügyi ismereteinek bővítéséhez is.

Ebben a kategóriában második helyezést ért el a Vodafone Magyarország Alapítvány Vodafone Főállású Angyal Programja és harmadik lett a Sanofi-Aventis Zrt. KiDS (Kids and Diabetes in Schools) elnevezésű programja.

A Jövő gazdasága kategóriában a dm Kft. nyerte el a díjat Giving Friday elnevezésű pályázatával. A társaság a felelős fogyasztásra és a szolidaritásra hívta fel a figyelmet a kezdeményezéssel, melynek keretében a Black Friday napi akcióvadászat helyett a jótékonyságra helyezte a hangsúlyt, és aznapi forgalmának 5 százalékát jótékony célra ajánlotta fel.

Második helyen végzett a Vodafone Magyarország Alapítvány Vodafone Digitális Díj pályázata, míg a harmadik helyen a K&H Bank Zrt. Start it @K&H inkubátor projektje és a Samsung Electronics Magyar Zrt.Megoldások a holnapért elnevezésű programja osztozott. A kategóriában döntőbe jutott még a Tungsram Operations Kft. Kutatási célú vertikális farmja, melyet a zsűri innovációs különdíjjal jutalmazott újszerűsége és a jövő élelmiszerellátásában rejlő lehetőségei miatt.

A Zöld egyensúly kategória győztese a Budapest Bank Zrt. Zöld programja lett. A WWF Magyarországgal 2019-ben közösen indított program keretében a bank azt vállalta, hogy 2025-ig 25%-kal csökkeni saját széndioxid-kibocsátását.

A kategóriában második helyen végzett a Procter & Gamble RSC Kft.Felelős hajápolás: újratölthető csomagolásban néven benyújtott projektje és harmadik lett a Nestlé Hungária Kft.A világon elsőként papíralapú csomagolást kapott a hazai Nescafé 3in1 Classic elnevezésű pályázata.

A Mindenki társadalma kategóriában a Vodafone Magyarország AlapítványBright Sky mobilalkalmazását találta a legjobbnak a zsűri. Az alkalmazás a technológia segítségével próbál tenni a kapcsolati erőszak ellen. A statisztikák szerint ugyanis a nők csaknem fele tapasztalt már lelki vagy verbális erőszakot, és ez a szám a koronavírus megjelenésével még tovább nőtt. Az applikáció célja, hogy lehetővé tegye az információk gyors és biztonságos elérését, valamint lerövidítse a professzionális segítségig vezető utat.

Második helyen végzett az IKEA Lakberendezési Kft.Egy biztonságos otthonért projektje, harmadik lett az OTP Bank Nyrt.Innováció a jó ügyekért! Adományozási programja, továbbá döntőbe került a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. Sokszínűségi hét a Tescónál elnevezésű kezdeményezése is. A zsűri Hero különdíjjal ismerte el az IKEA bátorságát, hogy programjával felvállalt egy fontos és egyben nagyon kényes témát, a családon belüli erőszak problémáját, amely ellen a társaság a társadalom érzékenyítésével kíván tenni, hogy az otthon az emberek többsége számára biztonságos hely lehessen.

A járványhelyzetre tekintettel bevezetett speciális, COVID-19 megoldások a közösségért kategóriákban a következő eredmények születtek:

A Kiemelkedő támogató kategóriában az OTP Bank Nyrt. Segíteni maszkban is lehet elnevezésű programja nyerte az Effekt 2030 díjat. A kezdeményezés keretében az OTP Csoport több mint két és fél milliárd forint összegű támogatást nyújtott Magyarországon és a külföldi leánybanki országokban a koronavírus-járvány elleni védekezéshez. A kihívásokkal teli időszakban elsősorban azoknak igyekezett segíteni, akikre kulcsszerep hárult a védekezésben, kiemelve az egészségügyi és oktatási intézményeket, illetve akiket eleve nagyon nehéz helyzetben értek a pandémia következményei.

A Példamutató munkáltató kategória győztese a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. lett. A Tesco munkáltatói felelősségvállalása a járványhelyzetben című pályázat a koronavírus-járvány alatt működtetett munkáltatói aktivitásokat foglalta össze. A vállalat által hozott munkatársi intézkedések három fő pillére a családok védelme és segítése, a biztonságos munkakörnyezet megteremtése, illetve a szükséges gondoskodás és edukáció biztosítása volt.

Rendkívül szoros versenyben, második helyen végzett a Telenor Hungary Zrt. által benyújtott Krízisből erő – az újranyitás lélektana kezdeményezés, míg az Auchan Magyarország Kft. által benevezett Az Auchan járványhelyzetre adott válaszai elnevezésű projekt harmadik helyezést ért el. A kategória döntősei között szerepelt még az Allianz Hungária Zrt. Új munkamodell az Allianznál elnevezésű programja, a Budapest Airport Zrt. BUD Csoport Munkavállalóiért Alapítvány pályázata, valamint az EXIM Zrt. #EXIM1000 kihívása.

A szakmai zsűri által a döntőbe juttatott 22 pályázatra a nagyközönség is szavazhatott. A legtöbb voksot az Allianz Hungária Zrt. Új munkamodell az Allianznál elnevezésű programja kapta, és ezzel elnyerte az idei közönségdíjat. Az új munkamodell nemcsak hibrid (részben irodai, részben távoli) munkavégzést tesz lehetővé, hanem lefedi a vállalat teljes működését. A társaság törekvése, hogy munkavállalói számára rugalmas munkahelyet teremtsen, ügyfeleinek pedig kiemelkedő minőségű ügyfélélményt, egyszerűsített és gyors szolgáltatást kínáljon. A célok között szerepel egy agilis és rugalmas munkaszervezetet kialakítása is, amely támogatja a gyorsabb döntéshozatalt és a folyamatok gördülékeny végrehajtását.

A díjazottak az Effekteam Egyesület október 1-jén megrendezett KÖZÖSSÉG. HATÁS. JÖVŐ. – A hazai vállalatok jövőbeni működése, kihívások és innovációk az ESG szempontok tükrében című konferenciáján vehették át az elismeréseket. A szakmai programot és az ünnepélyes díjátadót – a rendezvény támogatóinak köszönhetően – ingyenesen kísérhették figyelemmel az érdeklődők az interneten keresztül.

Az idei döntős programokról további információk és részletes esettanulmány-gyűjtemény érhető el az Effekteam Egyesület honlapján.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-19 06:30:00
A bankok azonnal ki akarják használni az állami támogatással jövőre induló új kölcsönöket: a munkáshitel már a januári nyitáskor igényelhető lesz, és falusi lakásfelújítási hitelt is több pénzintézet kínálja majd – derül ki a Bank360.hu felméréséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS