Azt gondolom, ha mi, magyarok egymás termékeit vásároljuk, egymás szolgáltatásait vesszük igénybe, az hatalmas segítség lenne mindenki számára – mondta az Üzletemnek Corata Mónika, a Pomme Verde divatmárka tulajdonosa.
Corata Mónika azt tanácsolja, hogy a tavasz közeledtével szerezzünk be pár új ruhadarabot, amivel nem csak a ruhatárunkat, hanem a kedvünket is feldobhatjuk. A járványhelyzet természetesen befolyásolja a trendeket. Mónika szerint a szájmaszk például olyasmi, amit senki sem visel szívesen, viszont aki igazán stílusos, az megpróbálja a ruházatával összhangba hozni. Ha arra is kíváncsi, hogy milyen új piacot célzott meg Mónika a Pomme Verde márkával, olvassa elaz Üzletem Nincs megállás sorozatának 2. interjúját!
– Honnan a Pomme Verde márkanév? A brandet 2013-ban kezdte el építeni, hol tart most?
– A zöld alma elnevezés egy spirituális élmény miatt egyértelmű volt, de egy igazán jól csengő nevet szerettem volna a márkámnak, és mivel a francia és az olasz divat is nagy hatással van rám, így egyértelmű volt ez a fordítás. 2013-ban indult a vállalkozás. Először az üzletben lévő ruhák 20 százalékát alkották a saját darabok. Egy idő után azt vettem észre, hogy egyre jobban keresik a saját tervezésű ruháimat, dicsérik a minőséget és a fazonokat, ami nagyon inspiráló volt, így egyre több fazonnal rukkoltam elő. Mára az üzlet 90 százaléka saját kollekciós darab. Nagyon büszke voltam, amikor először megkerestek, hogy szeretnék árulni a ruháimat. Már több viszonteladónk is van országszerte és egyre szélesebb körben érdeklődnek a márka iránt. Webshopunkban kizárólag a Pomme Verde márka található meg. A legutóbbi nagy büszkeség, hogy egy nagy országos televízió két műsorában is az én ruháimat fogják viselni. Egyre több a megkeresésünk, nagyon hálás vagyok mindenkinek.
– Érez bármilyen hátrányt, hogy nem budapesti a vállalkozása?
– Egyáltalán nem érzek hátrányt, sőt, mivel helyi lakos vagyok kimondottan előnyt jelentett, hogy sokan ismertek. Emlékszem, az első vásárlók között sokan úgy érkeztek, hogy biztosan tudták, ez az én vállalkozásom, mert a kirakatban lévő ruhákról felismerték a stílusomat. Szigetszentmiklós a budapesti agglomerációban található, azaz a fővárosból nagyon könnyen és gyorsan megközelíthető, ezért számos vásárló látogat el hozzánk onnan is, és külön öröm, hogy vidéki városokból is érkeznek szépszámmal vásárlók. Korábban volt üzletem Budapesten is, de a mostani helyzet miatt praktikusabb az online és a szigetszentmiklósi üzlettel foglalkozni.
– Kik a célcsoport tagjai?
– Nem volt konkrét elhatározás, de a saját koromból fakadóan a harminc feletti hölgyek érdeklődnek és vásárolják a ruháimat. Az utóbbi időben annyi változás történt, hogy a fiatalabbak is felfigyeltek ránk, így egyre jobban bővül a paletta.
– Mennyit tudnak ma fizetni a hölgyek a divatos darabokért?
– Az árak kialakításában nagyon figyelünk, hogy az áltagkeresettel rendelkezőket is ki tudjuk szolgálni. Nem az a célunk, hogy egy ruhán nagy haszon legyen, hanem az, hogy a vásárló meg legyen elégedve a minőséggel, az árral és örömmel térjen be hozzánk ismét. Az, hogy ki mennyit költ, nagyon változó, természetesen a pandémia a vevőinket, ezáltal minket is érzékenyen érint.
– Hogyan sikerül bővíteni a törzsvásárlók körét?
– Nagyon fontosnak tartom, hogy amikor bejön a vásárló, illetve a neten érdeklődik, megkapja azt az odafigyelést, tanácsot amire vágyik és természetesen a ruhadarabokat is. Mindig igyekszem újdonságokkal előrukkolni szuper fazonokat kreálni és a minőséget maximálisan tartani. Magamból kiindulva én is szívesen járok vissza olyan boltokba, ahol figyelnek rám, kedvesek az eladók és elérhető áron vannak a portékák. Azt gondolom, hogy a minőségi ruhák mellett ezt is szeretik a vevőink.
– Mire épül a tavaszi kollekció?
– Nálam nem igazán lehet évszakokra felosztani a kollekciókat, ez nyilván nem azt jelenti, hogy júliusban téli kabátot árulunk. El sem tudnám képzelni, hogy elkészítsek egy kollekciót, ami 10-20 darabból áll, és hogy több hónapon keresztül csak azokat kínáljam. Ahogy jön egy inspiráció, azt szinte rögtön megvalósítjuk, így folyamatosan tudunk új fazonokat kínálni. A törzsvásárlóink kifejezetten ezt igénylik, de vannak örökzöld fazonok is, amelyeket nagyon szeretnek. A legújabb darabok között vannak overálok, csinosabb és sportosabb ruhák, az anyagokat tekintve pamut, lenvászon, farmer és vegánbőr variációk. A színekkel kapcsolatban a letisztult színeket kedvelem, amelyeket csodálatosan fel lehet dobni különböző kiegészítőkkel. Az az elvem, hogy a kevesebb több.
– Mekkora most a webshop forgalma?
– Hatalmas a zaj a neten, folyamatosan jönnek szembe az ilyen-olyan ruhák, márkák, tartani kell a lépést, jelen kell lenni. A webshop forgalmát a törzsvásárlók és az új vásárlók alkotják, utóbbiakat a reklámoknak köszönhetem. Mint mondtam korábban minket is érint a mostani vacak helyzet, éltünk már meg forgalmasabb napokat.
– Mi kell hozzá, hogy Szigetszentmiklós legyen a magyar divat egyik központja?
– Ez a kérdés váratlanul ért, még nem gondolkodtam ezen az opción, de mindenesetre jó ötlet, tetszik nekem. Mint mindenhez, tehetség, kitartás, szorgalom, korrekt üzleti stratégia és elégedett vásárló kell. Ezen dolgozunk… aztán hogy mit hoz a jövő, majd meglátjuk. Minden esetre jobban tudnánk haladni, ha a koronavírus-járvány nem akadályozná a munkánkat és a terveinket.
– Hol tart ma a magyar divattervezés a világ nagyjaival összehasonlítva?
– A magyarok mindig is híresek voltak a tehetségükről és a kreativitásukról. Nagyon sok tehetséges és sikeres divattervező van a szakmában, akiknek a munkáit hazai és a világpiacon is megtalálhatjuk. Tehetségben azt gondolom, hogy nincs különbség, viszont brandben, tőkében már komoly eltérések vannak. Azt gondolom, ha mi, magyarok egymás termékeit vásároljuk, egymás szolgáltatásait vesszük igénybe, az hatalmas segítség lenne mindenki számára. Jómagam és a családom is tudatosan a magyar termékeket vásároljuk, a mostani helyzetben meg aztán 100 százalékban figyelünk. Ez elvi és lelkiismereti kérdés. Hiszünk a jóban és a segítségben.
– Gondolkodik külföldi piacra lépésen?
– Igen… a terveim között szerepel. A napokban kaptam egy ajánlatot, próba darabokat küldtem, és ha megfelel a minőség, akkor az Egyesült Államokban fogják árulni a Pomme Verdét. A ruháim eddig csak egyéni vásárlókhoz jutottak el, azok viszont számos helyre a nagyvilágban úgy mint Ausztriába, Németországba, Hollandiába, Ausztráliába és New Yorkba. Elmondhatatlan érzés, amikor olyan visszajelzést kapok, hogy Ausztráliában megállították az utcán a vásárlómat, és megkérdezték honnan van a ruhája.
– Miként hatott a cég működésére a koronavírus-járvány? A kiegészítők közé bekerültek esetleg a szájmaszkok?
– Sajnálatos módon most már több mint egy éve tart ez a helyzet. Tavaly, amikor az első hullám volt és be kellett zárnunk, az nagy sokként ért, de mint mindig, próbáltam optimista maradni, a lehető legjobbat kihozni a helyzetből. Elkezdtünk maszkokat készíteni és a legnagyobb meglepetésünkre akkora igény volt rá, hogy alig tudtuk teljesíteni a megrendeléseket. Mivel a ruháim nagy része sportos darabokból áll, így karantén alatt nagyon sok ilyen jellegű ruhát vásároltak online. Az interneten, a social médiában egyre népszerűbbek vagyunk, nagyon hálás vagyok minden új ismeretségnek, vásárlónak.
– Milyen eredménnyel lenne elégedett az év végén?
– Nagyon szeretném a varrodánkat bővíteni, átköltöztetni egy nagyobb helyre, ahol egy nagyobb fotóstúdió és egy kis bemutató terem is lenne, ahol kényelmesen elférnénk.
(Fotók: Pomme Verde)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.