Budapest több bel- és külvárosi parkolóházában drasztikusan csökkentették a díjakat

2020. 04. 04., 16:00

A fővárosi parkolás a jelenlegi járványügyi helyzetben rengeteg kérdést vet fel. Ingyenessé tétele egyelőre nem opció, ám van olyan kezdeményezés, ami könnyítheti az autósok életét, valamint a kötelező parkoltatást is. A magyar startup cég, a Parkl összegyűjtött húsz bel- és külvárosi parkolóházat, ahol a közterületi tarifák helyett jóval kedvezőbb áron parkolhatunk.

A Parkl felkéréséhez több olyan partner is csatlakozott, akik közel felére csökkentették az óradíjakat a veszélyhelyzet ideje alatt.

Parkolás a veszélyhelyzet idején

A Parkl korábbi adatai alapján biztató számokat kaptunk arról, hogy szigorúan vesszük az otthon maradást és folyamatosan korlátozzuk a kötelezők intézését. Ám a mostani szituáció is felvet kérdéseket a fizetendő parkolási díjjal kapcsolatban. Például, hogy hogyan tudjuk olcsóbban parkoltatni az autónkat, amíg otthonról dolgozunk és nincs ingyenes zóna a közelben? Hol rakjuk le az autót, ha nincs mozgás, de minden közterületi parkoló foglalt? Vagy ha mégis halaszthatatlan dolgunk akad, ezért muszáj autóba ülnünk, de szeretnénk kihasználni a kedvezményesebb opciókat?

Alapvetően tévhit, hogy az utcai parkolás mindig olcsóbb és gyorsabb: sok esetben a zárt téri helyek kedvezőbb árakon mozognak, és több esetben meg is könnyítik a helykeresést. Még most, a krízis idején is.

Összefogás az autósokért

A kialakult helyzetben jelenleg a parkolás kifizetése az egyik legfájóbb kiadás. Ezt minden piaci szereplő tudja, mégis kérdés, hogy hogyan tudnak segíteni ezen a problémán. A Parkl felhívást intézett a zárt téri parkolóházak üzemeltetői és partnereik között, hogy lehetőségeiket mérlegelve olcsóbb szolgáltatást tudjanak közösen nyújtani az autósok számára.

“Természetesen mi is figyeljük a felhasználói igényeket és problémákat, a partnerekkel is azért fogtunk össze, hogy lehetőségeinkhez mérten segítsük az embereket, próbáljuk meg minden téren megkönnyíteni ezt a nehéz időszakot” – nyilatkozta Somogyi Zsolt.

A kezdeményezés során visszavonásig a jelenlegi és új felhasználók mintegy húsz parkolóházban tudnak kedvezményesen parkolni az applikáció segítségével. Az eddig is jutányos árat kínálók mellett pedig új szereplők is csatlakoztak a Parkl kérésére.

Így majdnem 50 százalékkal csökkentette a díjait például a Vörösmarty Garázs, az Átrium Parkoló, a Forgách utca parkolóudvar, a Reitter Parkoló, és a Vágóhíd utca parkolóudvar. Egynapos zárt téri parkolásunk akár több ezer forinttal is olcsóbb lehet –kényelmi díjjal együtt–, mint korábban, vagy akár a közterületen.

A felelős tájékoztatás és kontaktmentes szolgáltatás jelentősége

A magyar startup ezzel a lépéssel a szektort is ösztönözni kívánja, hiszen ma az összefogás elengedhetetlen. Somogyi Zsolt szerint fontos, hogy mindenki felelősen, hiteles információkkal lássa el az embereket és ahol tud, segítse őket akár a digitális átállásban is.

Összegezve elmondta: “Felelős cégvezetőként azt tartom a legfontosabbnak, hogy naprakész adatokat közöljünk a felhasználóinknak is. A mi esetünkben ez azt jelenti, hogy folyamatosan tájékoztatjuk az embereket a parkolás és az elektromos töltés helyzetének alakulásáról, illetve arról, hogy mik a alternatíváik ebben a pillanatban. Hozzátartozik, hogy indulásunk óta arra törekszünk, hogy kontaktmentes megoldást adjunk a kezükbe, ennek pedig a jövőben biztosan még nagyobb szerepe lesz az életünkben.”

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 03. 18., 15:15
A K&H nagyvállalati növekedési index 2024. IV. negyedévi adatai alapján a nagyvállalatok közel 80 százaléka úgy számol, hogy meg tudja tartani dolgozóit a következő 12 hónapban, minden tízedik vállalatnál csökkenő létszámmal terveznek. A 10 milliárd forintos árbevételt meghaladó cégeknél a legpesszimistábbak, körükben a 15 százalékpontot is eléri a leépítéssel kalkulálók aránya.
2025-03-17 11:35:00
A magyarországi munkavállalók 53 százaléka kapott saját bevallása szerint fizetésemelést 2024-ben. Ez alacsonyabb arány a 2023-asnál (61 százalék), de meghaladja a 2022-est (44 százalék). A megkérdezettek idén optimistábbak: míg tavaly a válaszadók 74 százalék, addig idén már 81 százaléka számít valamilyen formában fizetési csomagjának bővülésére, a cégek viszont idén óvatosabbak, mint előző évben – derül ki a Profession.hu friss felméréséből.
2025-03-17 10:05:00
A munkaviszonnyal összefüggésben több okból is szóba kerülhet a munkavállaló képzése, továbbképzése. Milyen szabályok vonatkoznak a kötelező képzésre? A legfontosabb tudnivalókat dr. Szabó Gergely ügyvéd foglalta össze.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS