Biciklik és rollerek a vállalati ügyfeleknek?

2020. 10. 07., 11:30

Az utóbbi években megjelenő új közlekedési szokások és mobilitási igények felforgatták a szolgáltatók portfólióját. A fogyasztói piacon megjelentek a különböző autómegosztók, de már közösségi kerékpárok, robogók és rollerek is színesítik a városi mobilitást a hagyományos autós- és tömegközlekedési módok mellett.

A változásra már az üzleti életben is nyitottak: nem csak céges autót várnak a flottakezelők ügyfelei, hanem komplex megoldást keresnek a leghatékonyabb közlekedéshez, ez cégen belüli juttatásként minden alkalmazottnak fontosak.

Erre hazánkban elsőként az Arval Magyarország reagált: a tartós bérleti szolgáltatását hamarosan e-biciklikkel és e-rollerekkel bővíti a vállalati ügyfeleik számára.

Az elmúlt 30 évben a BNP Paribas támogatásával az Arval piacvezető, mobilitási szakértő vállalattá vált a teljeskörű gépjármű tartós bérleti szolgáltatók között. Nemzetközi felmérésük azt igazolta, hogy az utóbbi években megváltoztak az ügyfelek elvárásai a közlekedéssel, a mobilitással és a környezetvédelemmel kapcsolatban. Egyre nagyobb a kereslet új járművek kipróbálására – gondoljunk arra, hányan közlekedtek rollerrel 5 évvel ezelőtt és most –, de afenntarthatóságsem opció, hanem elvárás már a felhasználók részéről, hiszen saját bőrükön tapasztalják a megváltozott környezeti hatásokat.

A globális gazdaság is jelentős fordulatot vett: nagyobb hangsúlyt kapnak az együttműködések. Egy cégnek már nem kell egyedül küzdenie: egy üzleti célkitűzés vagy nonprofit tevékenység mozgatórugója is a partnerségben rejlik.

Ezekre a piaci kihívásokra és változásokra reagál az Arval, a piacvezető gépjármű tartósbérleti szolgáltató új, ötéves stratégiája, az Arval Beyond, mely 2020–2025 között határozza meg a fő irányokat az összes tagországban. Ilyen a 360°-os mobilitás is, melynek köszönhetően több országban már egyéni igényekhez szabva közlekedhetnek ügyfeleik: Svájcban komplex vasúti és közúti megoldást igényelhetnek, míg máshol a kerékpárbérlést építették portfóliójukba.  Céljuk továbbra is az, hogy az iparágban mintaként szolgáljanak a mobilitás területén.

„Bár a magyar piac máshol tart, mint a nyugat-európai, már most is sok hazai ügyfél keresi az innovatívabb, zöldebb megoldásokat a flottájuk összeállításakor. Legfőbb feladatunknak azt tartjuk, hogy a nemzetközi vonalak mentén formáljuk, edukáljuk és bevezessük a hazai cégeket a fenntartható és hatékony mobilitás világába”– mondta Gwenael Cevaer, az Arval Magyarország ügyvezető igazgatója.

Noha a gépjárművek továbbra is központi helyet kapnak a cég életében, és 2025 végére a jelenleg nagyjából 1,3 millió gépjárműből álló flottájukat 2 milliósra szeretnék bővíteni, a mikromobilitási törekvéseik már több országban elindultak.

A hazai leányvállalat Magyarországon elsőként tervezi a tartós bérleti szolgáltatások bevezetését költséghatékony e-bicikli és e-roller bérlés keretei között, azonban nem csak az eszközöket szeretnék rendelkezésre bocsátani, de töltési lehetőséget is biztosítanának majd a tudatos ügyfeleknek. Az egyeztetések utolsó körei zajlanak a parnercégekkel, így már nem kell sokat várni, hogy céges szinten is bérletbe vehetők legyenek ezek az új eszközök az Arvalnál.

Az Arval a „Good for you, good for all” mottójával nemzetközi szinten a környezettudatos működésre szeretné felhívni a figyelmet: autós szolgáltatásaik terén is az elektromos és alternatív meghajtású járművek felé nyit a vállalat. 2025 végére nemzetközi szinten 500.000 elektromos autó bérbeadását tűzték ki célul mindamellett, hogy 2020-hoz képest 30 százalékkal szeretnék csökkenteni a CO2 kibocsátásukat. Miközben egyes észak-európai leányvállalatoknál az e-autók részaránya megközelíti a 40 százalékot, az elmúlt évben már az hazai ügyfelek által rendelt járművek között is 50 százalékkal nőtt a tisztán elektromos autók száma. Gwenael Cevaer kiemelte, hogy a tartós bérletben használt céges autók mellé hamarosan dedikált töltési megoldások járnak majd.

A vállalat életében az Arval Beyonddal új időszámítás kezdődött. Ezt ünnepelve az Arval Magyarország stratégiai megállapodást kötött testvérvállalatukkal, a Magyar Cetelem Bankkal is – ennek keretében kedvező finanszírozási megoldások bevezetésén dolgoznak, ezzel megkönnyítve a bérelt autókat használó magánszemélyeknek a cégautó.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS