Biciklik és rollerek a vállalati ügyfeleknek?

2020. 10. 07., 11:30

Az utóbbi években megjelenő új közlekedési szokások és mobilitási igények felforgatták a szolgáltatók portfólióját. A fogyasztói piacon megjelentek a különböző autómegosztók, de már közösségi kerékpárok, robogók és rollerek is színesítik a városi mobilitást a hagyományos autós- és tömegközlekedési módok mellett.

A változásra már az üzleti életben is nyitottak: nem csak céges autót várnak a flottakezelők ügyfelei, hanem komplex megoldást keresnek a leghatékonyabb közlekedéshez, ez cégen belüli juttatásként minden alkalmazottnak fontosak.

Erre hazánkban elsőként az Arval Magyarország reagált: a tartós bérleti szolgáltatását hamarosan e-biciklikkel és e-rollerekkel bővíti a vállalati ügyfeleik számára.

Az elmúlt 30 évben a BNP Paribas támogatásával az Arval piacvezető, mobilitási szakértő vállalattá vált a teljeskörű gépjármű tartós bérleti szolgáltatók között. Nemzetközi felmérésük azt igazolta, hogy az utóbbi években megváltoztak az ügyfelek elvárásai a közlekedéssel, a mobilitással és a környezetvédelemmel kapcsolatban. Egyre nagyobb a kereslet új járművek kipróbálására – gondoljunk arra, hányan közlekedtek rollerrel 5 évvel ezelőtt és most –, de afenntarthatóságsem opció, hanem elvárás már a felhasználók részéről, hiszen saját bőrükön tapasztalják a megváltozott környezeti hatásokat.

A globális gazdaság is jelentős fordulatot vett: nagyobb hangsúlyt kapnak az együttműködések. Egy cégnek már nem kell egyedül küzdenie: egy üzleti célkitűzés vagy nonprofit tevékenység mozgatórugója is a partnerségben rejlik.

Ezekre a piaci kihívásokra és változásokra reagál az Arval, a piacvezető gépjármű tartósbérleti szolgáltató új, ötéves stratégiája, az Arval Beyond, mely 2020–2025 között határozza meg a fő irányokat az összes tagországban. Ilyen a 360°-os mobilitás is, melynek köszönhetően több országban már egyéni igényekhez szabva közlekedhetnek ügyfeleik: Svájcban komplex vasúti és közúti megoldást igényelhetnek, míg máshol a kerékpárbérlést építették portfóliójukba.  Céljuk továbbra is az, hogy az iparágban mintaként szolgáljanak a mobilitás területén.

„Bár a magyar piac máshol tart, mint a nyugat-európai, már most is sok hazai ügyfél keresi az innovatívabb, zöldebb megoldásokat a flottájuk összeállításakor. Legfőbb feladatunknak azt tartjuk, hogy a nemzetközi vonalak mentén formáljuk, edukáljuk és bevezessük a hazai cégeket a fenntartható és hatékony mobilitás világába”– mondta Gwenael Cevaer, az Arval Magyarország ügyvezető igazgatója.

Noha a gépjárművek továbbra is központi helyet kapnak a cég életében, és 2025 végére a jelenleg nagyjából 1,3 millió gépjárműből álló flottájukat 2 milliósra szeretnék bővíteni, a mikromobilitási törekvéseik már több országban elindultak.

A hazai leányvállalat Magyarországon elsőként tervezi a tartós bérleti szolgáltatások bevezetését költséghatékony e-bicikli és e-roller bérlés keretei között, azonban nem csak az eszközöket szeretnék rendelkezésre bocsátani, de töltési lehetőséget is biztosítanának majd a tudatos ügyfeleknek. Az egyeztetések utolsó körei zajlanak a parnercégekkel, így már nem kell sokat várni, hogy céges szinten is bérletbe vehetők legyenek ezek az új eszközök az Arvalnál.

Az Arval a „Good for you, good for all” mottójával nemzetközi szinten a környezettudatos működésre szeretné felhívni a figyelmet: autós szolgáltatásaik terén is az elektromos és alternatív meghajtású járművek felé nyit a vállalat. 2025 végére nemzetközi szinten 500.000 elektromos autó bérbeadását tűzték ki célul mindamellett, hogy 2020-hoz képest 30 százalékkal szeretnék csökkenteni a CO2 kibocsátásukat. Miközben egyes észak-európai leányvállalatoknál az e-autók részaránya megközelíti a 40 százalékot, az elmúlt évben már az hazai ügyfelek által rendelt járművek között is 50 százalékkal nőtt a tisztán elektromos autók száma. Gwenael Cevaer kiemelte, hogy a tartós bérletben használt céges autók mellé hamarosan dedikált töltési megoldások járnak majd.

A vállalat életében az Arval Beyonddal új időszámítás kezdődött. Ezt ünnepelve az Arval Magyarország stratégiai megállapodást kötött testvérvállalatukkal, a Magyar Cetelem Bankkal is – ennek keretében kedvező finanszírozási megoldások bevezetésén dolgoznak, ezzel megkönnyítve a bérelt autókat használó magánszemélyeknek a cégautó.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-04-17 13:15:00
Gigantikus gyermekjátékkal találkozhat az, aki április 17-én a budapesti Fashion Street környékén jár, amelyen egy 99 százalékos árengedményt sugalló címke is látható. A mackót valójában nem lehet megvásárolni és hazavinni, viszont még az árának egy százalékát sem kell kifizetnie annak, aki szeretné, hogy – racionális méretű és értékű, – sporteszközök és élmények tegyék szebbé a gyermekotthon lakóinak életét.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Nem sokkal a lakásbiztosítási kampány után máris látszanak a legfontosabb piaci változások. Az ügyfelek jobb szolgáltatásokat és akár jelentősen alacsonyabb díjakat érhetnek el, ha legalább annyira figyelnek a lakásbiztosításukra, mint a kgfb-re. Erre Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója szerint óriási szükség is van, hiszen sokan akár 10 évig érintetlenül hagyják a meglévő biztosításukat, ami idővel alkalmatlanná válik arra, hogy fedezze a károk mai helyreállítási költségeit. További tanulság, hogy évi pár ezer forinttal többért milyen remek kiegészítő szolgáltatásokhoz lehet hozzáférni.
Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

A paksi atomerőmű bővítésének keretében megkezdődött a hatodik blokkhoz szükséges reaktortartály gyártása Oroszországban, és ezzel párhuzamosan az ötödik blokk turbinájának első elemeit is gyártani kezdték Franciaországban – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.