Belsőépítész startup is versenybe szállt a METU Garage-on

2018. 10. 31., 09:00

Több mint 110 induló vállalkozás jelentkezett a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a Drukka Stratup Stúdió által életre hívott METU Garage vállalati akcelerációs programra. A szakmai zsűri által kiválasztott legjobb 8 csapat befektetési ajánlatot és négy hónapon keresztül inkubációs szolgáltatást kap.

Multimédiával, IT/telekommunikációs kezdeményezésekkel, kreatív iparral, turizmus-vendéglátással kapcsolatos projektekkel, kommunikációval, HR-rel vagy HR technológiával, belsőépítészettel, designnal vagy formatervezéssel kapcsolatos innovatív megoldások megvalósítását célozza a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a Drukka Startup Stúdió, valamint az Intellitext befektetési alap által idén nyáron meghirdetett METU Garage elnevezésű vállalati akcelerációs program.  

Boot camp kiváló mentorokkal

A jelentkezők közül a program szakmai zsűrije választotta ki a 11 legjobbnak ítélt vállalkozást, amelyek október végén egy egész napos szakmai boot camp keretében személyes prezentációt tartottak, illetve egyéni és csoportos műhelyfoglalkozásokon vettek részt.

A szakmai napot követően a Drukka, az Intellitext és a METU vezetőiből álló grémium kiválasztotta azt a 8 csapatot, amelyek az Intellitextnek köszönhetően befektetési ajánlatot kapnak. A boot camp-en résztvevő cégek mindegyike részt vehet a négy hónapon át tartó szakmai és üzletfejlesztési programban.

Korábbi és jelenlegi hallgatók is ringbe szálltak

A METU Garage program egyik különlegessége, hogy az előszűrésen átesett és a boot camp mezőnyébe beválogatott startupok közül 4 csapat tagjai is kötődnek a Budapesti Metropolitan Egyetemhez korábbi, vagy jelenleg is aktív hallgatóként. A kiválasztott projektek közé az AI Venture (mesterséges intelligencia alapú call center alkalmazás), az Espressite (mesterséges intelligencia alapú webdizájner), a Dronwars (drónokra szánt játék applikáció), a Nexter (streming alkalmazés éjszakai partiknak), a DokiApp (online orvosi tanácsadó alkalmazás), a Share for Help (közösségi vírusmarketing applikáció), a Playsic (közösségi zeneljetászó) és Ubartend (tömegrendezvényekre fókuszáló ital- és ételrendelő app) nevű startupok kerültek be.

A Budapesti Metropolitan Egyetem kifejezett célja, hogy erősítse a fiatal nemzedékekben a vállalkozói kedvet és gondolkodásmódot, piac és vevő orientált személetet, hiszen ez elengedhetetlen a mai tudásalapú gazdaságban a folytonos alkalmazkodáshoz, sikeres helytálláshoz. Már most sikernek értékeljük a METU Garage programot, hiszen kiemelt érdeklődést sikerült kiváltanunk a tehetséges fiatalokban, ami a jelentkezők nagyszámában és kiemelkedő minőségében is tükröződik. A kiválasztott projektek releváns problémákra adnak frappáns válaszokat korszerű technológiák alkalmazásával és bennük a lehetőség, hogy sikeres nemzetközi céggé fejlődhessenek– hangsúlyozta Csaba Zoltán, a Budapesti Metropolitan Egyetem stratégiai igazgatója

60 millió forintos befektetés és mini MBA

A METU Garage programra jelentkező startupok ötleteit az egyetem neves oktatói és elismert szakemberek bírálták el. Az Intellitext befektetési alap az innovatív vállalkozásokat egyenként maximum 60 millió forint értékű tőkebefektetéssel támogatja, valamint a METU és a Drukka közreműködésével folyamatos szakmai mentorálással és négyhónapos akcelerációs szolgáltatással díjazza, amelynek végén Startup Academy miniMBA tanúsítványt vehetnek át.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS