Bár a magyar ásványvízpiac az ellátási láncok bizonytalanságai, a pandémia hatásai és a szomszédos országban zajló háború miatt számtalan, a költségeket jelentősen megtöbbszöröző nehézséggel küzd, azért a gyártók a hazai vásárlókra még mindig számíthatnak. Erre mutatott rá a Mizse megbízásából, idén áprilisban rögzített országos online kutatás.
A válaszadók jelentős 40 százaléka egyértelműen amellett tette le a voksát, hogy ha ásványvizet vesz, akkor annak Magyarországról kell származnia.
A lokális gazdaság termékei felé fordulás nem újkeletű trend, viszont a pandémia jelentősen felgyorsította ezt a folyamatot. Felértékelődnek az országon belül előállított árucikkek pusztán már azért is, mert biztosan elérhetőek, és folyamatosan rendelkezésre állnak. Ezt az Euromonitor International legutóbbi mérései szintén alátámasztják, és a Mizse kutatása is megerősíti a magyar ásványvizekre vonatkozóan.
Utóbbiak esetében a magas minőség és a versenyképes ár fontos tényező a vevők számára. Ennek megfelelően az is tény, hogy a vásárlók közel sem helyettesítő termékként gondolnak a hazai gyártású palackozott vizekre. Szeretik azokat, mert a felmérésbe bevont válaszadók szerint is jó az ízük (30 százalék), kiváló a minőségük (23 százalék), valamint megfizethetőek és komoly tradícióval rendelkeznek, ami szavatolja, hogy kedvenc márkáik nem tűnnek el a boltok polcairól egyik pillanatról a másikra.
Bővebb információk a vízfogyasztásról itt tekinthetőek meg.
Rendkívüli eredménnyel zárult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a Budapest Borfesztivál közös jótékonysági borárverése.
Az épülő blokkok menetrend-követési képességéről beszélt a Portfolio Energy Investment Forum 2024. konferencián Jákli Gergely, a Paks II. Zrt. elnök-vezérigazgatója.