Ásványvízből inkább a hazait veszik a magyarok

Ásványvízből inkább a hazait veszik a magyarok
2022. 06. 21., 19:57

Bár a magyar ásványvízpiac az ellátási láncok bizonytalanságai, a pandémia hatásai és a szomszédos országban zajló háború miatt számtalan, a költségeket jelentősen megtöbbszöröző nehézséggel küzd, azért a gyártók a hazai vásárlókra még mindig számíthatnak. Erre mutatott rá a Mizse megbízásából, idén áprilisban rögzített országos online kutatás.

A válaszadók jelentős 40 százaléka egyértelműen amellett tette le a voksát, hogy ha ásványvizet vesz, akkor annak Magyarországról kell származnia.

A lokális gazdaság termékei felé fordulás nem újkeletű trend, viszont a pandémia jelentősen felgyorsította ezt a folyamatot. Felértékelődnek az országon belül előállított árucikkek pusztán már azért is, mert biztosan elérhetőek, és folyamatosan rendelkezésre állnak. Ezt az Euromonitor International legutóbbi mérései szintén alátámasztják, és a Mizse kutatása is megerősíti a magyar ásványvizekre vonatkozóan.

Utóbbiak esetében a magas minőség és a versenyképes ár fontos tényező a vevők számára. Ennek megfelelően az is tény, hogy a vásárlók közel sem helyettesítő termékként gondolnak a hazai gyártású palackozott vizekre. Szeretik azokat, mert a felmérésbe bevont válaszadók szerint is jó az ízük (30 százalék), kiváló a minőségük (23 százalék), valamint megfizethetőek és komoly tradícióval rendelkeznek, ami szavatolja, hogy kedvenc márkáik nem tűnnek el a boltok polcairól egyik pillanatról a másikra.

Bővebb információk a vízfogyasztásról itt tekinthetőek meg.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS