Amire eddig senki sem tanította az építőipari szakembereket

2019. 02. 21., 17:00

Tavaly szinte minden célszámon túllőttünk, és 95 százalékban elértük, amit kitűztünk – mondja Markovich Béla. A Mapei Kft. ügyvezetője szerint a konzervatív tervezésnek köszönhetően óvatos számokat tűztek ki maguk elé.

Nem csupán a 2018-as árbevétel jelentett rekordot a Mapei Kft.-nél, hanem a bővülés 30,18 százalékos mértéke is. Egy évvel korábban a növekedés 27,8 százalékos volt, ami ugyancsak rekordnak számított. A 2018-as év a projektek szintjén is sikeres volt: többek közt az új Telekom székház és a csillaghegyi fürdő fejlesztését is a cég termékeivel végezték.

Markovich Béla a Magyar Építőknek adott interjúban arról is beszélt, hogy a növekedés és a szervezetfejlesztés mellett az építőipar sajátosságai is nagy kihívást jelentettek 2018-ban. A hektikusságot és az előre tervezés hiányát az alapanyaggyártó vállalat is megérezte.

„Jellemző, hogy nincs előre gondolkodás, előfordul, hogy valaki már holnapra szeretne 10 tonnát valamelyik termékünkből” – fogalmazott.

„Ha például egy drágább termékkel ki tudjuk váltani, ami hiányzik, akkor azt odaadjuk olcsóbban. Nálunk a segítség a legfőbb szempont, a segítség törvény.”

Markovich Béla a magyar építőipar növekedésében egy ellentmondásra is rámutatott. „Miközben az ágazat 30 százalékot növekedett, és ezen belül a magasépítés nagyjából 20 százalékot; a burkolatok értékesítése mégis csak 8-10 százalékos bővülésnél tart. Ennek az az oka, hogy a szakemberhiány miatt nem tudja utolérni az ágazatot ez a terület! A befejező szakmunkásokból van a legkevesebb, amit mi leginkább a kerámiatermékeknél érzünk, hónapokat csúsznak a projektek.”

A helyzet kezelését segíti a Mapei Ideális Szakember Képzés programja kommunikációs tréningekkel. „Jó látni, hogy 50 fölötti szakemberek beülnek egy kommunikációs képzésre. Nagy dolog, hogy belátják a fejlődés szükségességét. Ennél is érdekesebb, hogy ezeknek a szakembereknek még életükben senki sem adott ilyen képzést, ahogy cégszervezési képzést sem. Pedig ezek kulcsfontosságúak!” – mondta az interjúban Markovich Béla.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS