Agrárinnovációs trendeket mutattak be a NAK startup konferenciáján

2021. 11. 30., 19:58

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a napokban rendezte meg Magyarország első kifejezetten agrár startupokról szóló rendezvényét. A technológiai újdonságokra és a jövő agráriumára fókuszáló eseményen több száz látogató vett részt és kapott közelebbi képet a legfontosabb agrártechnológiai startupok fejlesztéseiről.

Cyber kertészet, mezőgazdasági űradatok, fenntartható agrárium, az élelmiszeripar jövője – az első Agtech Summit konferencián az érdeklődők megismerhették a legaktuálisabb agrárinnovációs trendeket. A NAK startup programjának közel hároméves eredményeinek bemutatásán túl, az eseményre látogatók szakmai előadásokból tájékozódhattak az agrárium jövőjét formáló törekvésekről.

Az esemény kiemelt célja volt, hogy összehozza a fiatal fejlesztőket és szakértőket, akik az agrárium aktuális kihívásaira a legmodernebb megoldásokkal tudnak reagálni. Ennek eredménye nem lehet más, mint számos olyan új megoldás megjelenése a szektorban, mely a gazdákat segíti.

„Az esemény bebizonyította, hogy a fiatal fejlesztőknek helye van a szektorban. Azzal, hogy ezeknek az új típusú fejlesztéseknek a kamara támogató környezetet biztosít, tagjait is segíti, hiszen az ágazat megújulása elkerülhetetlen, a versenyképességet pedig csak úgy lehet fenntartani, ha lépést tartunk a fejlődéssel. Az agrár startupok szektorba csábítása egyúttal a generációváltás problémájára is enyhítést hozhat”emelte ki Győrffy Balázs, a NAK elnöke.

A kiállító és előadó agrár startup vállalkozások megoldásai az ágazat egészét lefedik; az érdeklődők a szántóföldi növénytermesztéssel kapcsolatos digitális fejlesztésektől kezdve – az állattenyésztésben fellelhető problémákra hozott újdonságokon át – az élelmiszeriparhoz köthető megoldásokkal is találkozhattak a rendezvényen.

Az Agtech Summit zárásaként bemutatásra kerültek a NAK TechLab inkubátor programjában született fejlesztések és együttműködések is. A startupok olyan piacvezető agrár nagyvállalatokkal dolgozhattak együtt a három hónapos program során, mint a Corteva Agriscience, a KITE Zrt. a Bonafarm Csoport, vagy az Axiál Kft.

A vállalati partnerek piaci ismerete és szakmai felkészültsége hozzájárul ahhoz, hogy ezek a fejlesztések a közeljövőben a gazdálkodók széles köréhez eljussanak és megkönnyítsék mindennapi munkájukat. Az inkubációs program szakmai partnere a Design Terminal.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.
2025-01-13 09:10:00
Kulcsszerepet játszhatnak a munkahelyi barátságok a dolgozók elégedettségében, mentális egészségében, elkötelezettségében; ötből négy alkalmazott szerint nagyon fontos, hogy jóban legyen valakivel a cégnél – állapítja meg Friends at Work felmérésében a KPMG.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS