A kis- és középvállalkozások céges autóflottáinál megfigyelhető, hogy a járműpark nagy részét nem munkaeszközként használják, hanem béren kívüli juttatásként, kényelmi szolgáltatásként tekintenek a cégautókra. Azok a cégek, ahol él ez a gyakorlat, jelentős költségeket takaríthatnak meg azzal, ha a flottát elektromos autókból állítják össze.
A Mercarius Flottakezelő összegyűjtötte milyen költségvonzata van egy e-autó fenntartásának, és mely területeken tudnak költségeket optimalizálni a fenntarthatóbb közlekedési formát előnyben részesítő vállalkozások.
Egyre gyakoribb a kkv-k körében, hogy munkaeszközök mellett az alkalmazottak munkába járásának megkönnyítésére használják a céges gépjárműflották egy részét. A cégek adózásban és üzemeltetésben is jelentős költségeket takaríthatnak meg azzal, ha ezeket az autókat tisztán elektromos, plug-in hibrid vagy növelt hatótávú elektromos gépkocsira cserélik.
Mivel az elektromos autókkal szemben még mindig tartja magát a drága prémiumtermék sztereotípia, a Mercarius Flottakezelő, az elektromobilitás elkötelezett támogatójaként bemutatja, mennyit takaríthatnak meg a KKV-k az elektromos gépkocsikkal.
Bekerülési költség
A bekerülési költségek terén magasabb kiadásokkal kell számolni egy elektromos autó beszerzésekor, hiszen még az alacsonyabb kategóriájú e-kocsik árai is felérnek egy közepesen extrázott kompaktéval. Azonban a profi szolgáltatók által üzemeltetett flottáknál nem kell a bekerülési költséggel kalkulálni, hiszen ezt a flottakezelő viseli, a bérleti díj kalkulációjába pedig nemcsak az autók ára, hanem a fenntartás és a szervizeltetés költségei is beletartoznak, amik alacsonyabbak, mint a hagyományos gépjárműveknél.
Karbantartás
Azoknál a cégeknél, ahol a napi ingázást, városi közlekedést kell megoldani, több szempontból is kedvezőbb elektromos autót használni. Míg a belső égésű motorokkal szerelt kocsiknak számos olyan alkatrésze van, amit meghatározott időnként cserélni kell, addig az elektromos változatoknál mindössze két ilyen alkatrész van. A fékek és az akkumulátor-csomag esetében jóval hosszabb élettartamra lehet számítani, mint a hagyományos autóknál. Egy cég esetén az autók telephelyen való töltésének fogyasztása nem, vagy alig kimutatható, ráadásul a céges villanyszámlából a töltések után visszaigényelhető az áfa, így alacsonyabb az üzemanyagköltség, illetve a legtöbb nagyvárosban a parkolásuk is ingyenes.
Adók és biztosítás
Adózás tekintetében is jelentős kedvezményeket élveznek az e-autók, hiszen több tétel alól is mentesülnek a zöld rendszámosok. Többek között vásárláskor nem kell sem vagyonszerzési illetéket, sem pedig regisztrációs adót fizetni, ráadásul a cégautóadót is elengedik az elektromos autók tulajdonosainak. Mindemellett a kötelező biztosítás is kedvezőbb esetükben, ezen hozzávetőlegesen 15%-ot takaríthatnak meg, akik ezt a közlekedési formát választják.
Emberi tényező
A használók számára is előnyös az e-autóra váltás. A fiatal munkavállalók körében presztízsértéke van a környezettudatosságnak, így számukra komoly megtartó erő lehet, ha tudják, munkaadójuk odafigyel a környezetkímélő működésre, így a gazdaságos és forgalombarát közlekedésre is. További szempontok lehetnek a zajmentesség és a nagyobb vezetési élmény is.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.