A közúti közlekedés zöldebbé válásában nagy szerep juthat az elektromos autókból álló céges flottáknak, ezek beszerzése és fenntartása azonban jelentős beruházást kíván. Költséghatékony és zöld megoldás viszont a villanyautós carsharing: a GreenGo kizárólag elektromos járművekből álló flottája a cégek számára is elérhető. Kiszámítható költségekkel, perc- vagy napidíj alapú elszámolással cég-, valamint kulcsos autóként is használható, de béren kívüli juttatásként és dolgozói kedvezményprogram keretein belül egyaránt elérhető a szolgáltatás.
Egyre több villanyautó jelenik meg az utakon, azonban szakértők szerint fontos lenne, hogy a céges flottákban még nagyobb arányban legyenek elérhetőek ezek a járművek. Az európai autógyártókat tömörítő ACEA adatai szerint az EU-ban 2022 első negyedévében a forgalomba helyezett tisztán elektromos meghajtású új autók aránya 10 százalékos volt, ez az arány 2021 azonos időszakában még csak 5,7 százalékra rúgott.
Az Ernst & Young 2021-es tanulmánya szerint az átállásban a flottáknak kellene élen járniuk: ezzel lehetne a legnagyobb mértékben és leggyorsabban hozzájárulni a közúti közlekedés szén-dioxid-mentesítéséhez. A flották ugyanis a megtett kilométerek és a közúti közlekedés összes károsanyag kibocsátásának jelentős részéért felelősek Európában.
Elektromos autómegosztás: költséghatékony és környezetbarát megoldás
Az új autók, így a tisztán elektromos meghajtásúak is jelentős kiadást jelentenek a magánszemélyeknek és cégeknek egyaránt, ám ma már mikrovállalkozásoktól a nagyvállalatokig mindenki villanyautózhat az autómegosztás térnyerése révén, amely globálisan, Európában és Magyarországon is tempós bővülés előtt áll.
Magyarországon egyedül a GreenGo autómegosztó flottáját alkotják kizárólag elektromos autók, amelyek száma már meghaladja a 400-at. A cég pedig a magánszemélyek mellett a vállalkozásoknak is kínál megoldásokat.
„Egyre nyitottabbak az emberek a közösségi autózás iránt, amely a cégeknek is környezetbarát és költséghatékony megoldást jelenthet. A GreenGo-nál ezért külön csomagokat dolgoztunk ki a kis- és nagyvállalatok számára. A céges carsharing fontos előnye, hogy nincs szükség nagyobb beruházásra, a kiadások könnyen tervezhetőek. Ráadásul az autómegosztás májustól emelkedő fővárosi taxitarifákra is vonzó alternatívát nyújt” – mondta Ádám Boglárka, a GreenGo vezérigazgatója.
A céges- és kulcsos autók is zöldebbek lehetnek
A kisvállalkozások számára a GreenGo cégautóként is használható, a használat alapú árazásnak köszönhetően nincsenek fix költségek, nem kell járulékos kiadásokkal számolni, és nincs szükség egy egyszeri, nagyobb beruházásra sem. Nem áll fölöslegesen több millió forintnyi tőke cégautóban, és nem kell évekre elköteleződni sem. A nagyvállalatoknak pedig három különböző megoldást is kínál a GreenGo: az autók ugyanis használhatóak kulcsos autóként, béren kívüli juttatásként és dolgozói kedvezményprogram keretében is.
„Az új munkavégzési szokások új mobilitási igényekkel is járnak, ennek megfelelően alakítottuk ki a céges csomagokat. A mélygarázsban kihasználatlanul álló kulcsosautó-flották helyett például zöld és költséghatékony megoldást jelent a carsharing. A GreenGo-nál percdíj alapú elszámolás választható a rövid utakra, és napidíjas konstrukció az egész napos használatra, az adminisztrációt pedig részletes, letölthető útnyilvántartással könnyítjük meg. A GreenGo elektromos autói béren kívüli juttatásként is használhatóak” – tette hozzá Mega Sára, a GreenGo B2B key account managere.
A villanyautós autómegosztás jól illeszkedik a cégek társadalmi felelősségvállalási programjába is: az elektromos járművek használata a környezet védelméhez is hozzájárul és erősítheti a céges elköteleződést.
(Fotó: GreenGo)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.