A villanyautós carsharing a vállalkozásoknak is fenntartható megoldás lehet

A villanyautós carsharing a vállalkozásoknak is fenntartható megoldás lehet
2022. 05. 16., 11:46

A közúti közlekedés zöldebbé válásában nagy szerep juthat az elektromos autókból álló céges flottáknak, ezek beszerzése és fenntartása azonban jelentős beruházást kíván. Költséghatékony és zöld megoldás viszont a villanyautós carsharing: a GreenGo kizárólag elektromos járművekből álló flottája a cégek számára is elérhető. Kiszámítható költségekkel, perc- vagy napidíj alapú elszámolással cég-, valamint kulcsos autóként is használható, de béren kívüli juttatásként és dolgozói kedvezményprogram keretein belül egyaránt elérhető a szolgáltatás.

Egyre több villanyautó jelenik meg az utakon, azonban szakértők szerint fontos lenne, hogy a céges flottákban még nagyobb arányban legyenek elérhetőek ezek a járművek. Az európai autógyártókat tömörítő ACEA adatai szerint az EU-ban 2022 első negyedévében a forgalomba helyezett tisztán elektromos meghajtású új autók aránya 10 százalékos volt, ez az arány 2021 azonos időszakában még csak 5,7 százalékra rúgott.

Az Ernst & Young 2021-es tanulmánya szerint az átállásban a flottáknak kellene élen járniuk: ezzel lehetne a legnagyobb mértékben és leggyorsabban hozzájárulni a közúti közlekedés szén-dioxid-mentesítéséhez. A flották ugyanis a megtett kilométerek és a közúti közlekedés összes károsanyag kibocsátásának jelentős részéért felelősek Európában.

Elektromos autómegosztás: költséghatékony és környezetbarát megoldás

Az új autók, így a tisztán elektromos meghajtásúak is jelentős kiadást jelentenek a magánszemélyeknek és cégeknek egyaránt, ám ma már mikrovállalkozásoktól a nagyvállalatokig mindenki villanyautózhat az autómegosztás térnyerése révén, amely globálisan, Európában és Magyarországon is tempós bővülés előtt áll.

Magyarországon egyedül a GreenGo autómegosztó flottáját alkotják kizárólag elektromos autók, amelyek száma már meghaladja a 400-at. A cég pedig a magánszemélyek mellett a vállalkozásoknak is kínál megoldásokat.

„Egyre nyitottabbak az emberek a közösségi autózás iránt, amely a cégeknek is környezetbarát és költséghatékony megoldást jelenthet. A GreenGo-nál ezért külön csomagokat dolgoztunk ki a kis- és nagyvállalatok számára. A céges carsharing fontos előnye, hogy nincs szükség nagyobb beruházásra, a kiadások könnyen tervezhetőek. Ráadásul az autómegosztás májustól emelkedő fővárosi taxitarifákra is vonzó alternatívát nyújt” – mondta Ádám Boglárka, a GreenGo vezérigazgatója.

A céges- és kulcsos autók is zöldebbek lehetnek

A kisvállalkozások számára a GreenGo cégautóként is használható, a használat alapú árazásnak köszönhetően nincsenek fix költségek, nem kell járulékos kiadásokkal számolni, és nincs szükség egy egyszeri, nagyobb beruházásra sem. Nem áll fölöslegesen több millió forintnyi tőke cégautóban, és nem kell évekre elköteleződni sem. A nagyvállalatoknak pedig három különböző megoldást is kínál a GreenGo: az autók ugyanis használhatóak kulcsos autóként, béren kívüli juttatásként és dolgozói kedvezményprogram keretében is.

„Az új munkavégzési szokások új mobilitási igényekkel is járnak, ennek megfelelően alakítottuk ki a céges csomagokat. A mélygarázsban kihasználatlanul álló kulcsosautó-flották helyett például zöld és költséghatékony megoldást jelent a carsharing. A GreenGo-nál percdíj alapú elszámolás választható a rövid utakra, és napidíjas konstrukció az egész napos használatra, az adminisztrációt pedig részletes, letölthető útnyilvántartással könnyítjük meg. A GreenGo elektromos autói béren kívüli juttatásként is használhatóak” – tette hozzá Mega Sára, a GreenGo B2B key account managere.

A villanyautós autómegosztás jól illeszkedik a cégek társadalmi felelősségvállalási programjába is: az elektromos járművek használata a környezet védelméhez is hozzájárul és erősítheti a céges elköteleződést.

(Fotó: GreenGo)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022-09-30 19:22:00
A Nemzetközi Atomenergia Ügynökség éves közgyűlésén az OAH vezetői megbeszéléseket folytattak az amerikai, az argentin, a bolgár, a finn, a horvát, a lengyel, a marokkói, a román, a szerb és a török hatóság képviselőivel.
2022-09-30 15:22:20
Megnövekedett az érdeklődés a tatabányai központú Komárom-Esztergom megyében található ingatlanok iránt. A legkeresettebb ingatlantípus a családiház, amelyre a vásárlók közel 10 millióval többet költenek átlagosan, mint két évvel ezelőtt.
2022-09-30 14:22:05
Újabb, 10 hektárnál kisebb földterületeket hirdetett meg értékesítésre a Nemzeti Földügyi Központ. A szántókra, rétekre és legelőkre a korábbi eljárásokhoz hasonlóan, a jogszabályban foglalt feltételeket figyelembe véve lehet elektronikusan vételi ajánlatot tenni.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 09. 23., 12:05
epizód: 2022 / 9   |   hossz: 18:38
Milyen a gazdaság, a vállalkozások helyzete Covid után, a háború és az energiaválság árnyékában? Mekkora sokkokat okozott az elmúlt pár év? Nyílnak-e kivezető utak az európai és a magyar gazdaság előtt? Hogyan segítheti a kilábalást az államilag támogatott Széchenyi Hitel MAX program? A kérdésekre Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója válaszol.
2022. 07. 26., 10:30
epizód: 2022 / 8   |   hossz: 20:30
Milyen új utakat nyitott az internet a csalók előtt? Hogyan azonosíthatjuk vállalkozóként az átverési kísérleteket? Mikor kell szakértőhöz, esetleg egyenesen a rendőrséghez fordulnunk? És mitől menthet meg bennünket egy kis önképzés? Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd olyan céges csalásokra is felhívja a figyelmet, amelyek még a hozzáértők előtt sem feltétlenül nyilvánvalóak.
2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerő-piacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. vezérigazgatója válaszol.

  Rovathírek: GUSTO

A mintegy 300 háztartás részvételével lezajlott mérés eredményei szerint fejenként 25,2 kg élelmiszert dobunk feleslegesen a szemétbe évente, a leggyakrabban elpazarolt élelmiszerek toplistáját pedig továbbra is az ételmaradékok vezetik.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

A Nemzetközi Atomenergia Ügynökség éves közgyűlésén az OAH vezetői megbeszéléseket folytattak az amerikai, az argentin, a bolgár, a finn, a horvát, a lengyel, a marokkói, a román, a szerb és a török hatóság képviselőivel.