A felhasználók az elmúlt egy évben négyszer annyit használták az SHARE NOW autóit, mint az indulás első tizenkét hónapjában. Négy év során 16 millió megtett kilométerből 8 millió 2022-re jutott.
A tavaly 80 ezer felhasználói határt átlépő SHARE NOW mostanra közel 90 ezres táborral büszkélkedhet, ennek harmada az elmúlt egy évben kezdte használni a szolgáltatást. A növekedés egyfelől a könnyen használható mobilalkalmazás és a gyors, minőségi szolgáltatás számlájára írható. Ugyanakkor legalább ennyire lényeges szempont a gondosan karbantartott autók folyamatosan megújuló és bővülő kínálata.
„Ügyfeleink többsége a sajátjaként vezeti az autókat, miközben mi is mindent megteszünk a nem rendeltetésszerű használat kiszűrése érdekében” – szögezi le Koralewsky Márk, a SHARE NOW vezérigazgatója, hozzátéve: a tudatosságnak és a szisztematikus állapotmegőrzésnek köszönhetően a legtöbb autó amortizációja nem, vagy legfeljebb kismértékben tér el a magántulajdonú társakéitól.
„Már felmérések is azt támasztják alá, hogy a carsharing a városi mobilitás vérkeringésének egyik legfontosabb, legmegbízhatóbb tényezőjévé kezd válni” – mondja a vezérigazgató, aki szerint ebben jelentős szerepe van cégük szerepvállalásának és progresszivitásának. A vállalkozás által nemrégiben kezdeményezett kutatásból például az derült ki, hogy 2022-ben az előző évhez viszonyítva jelentősen nőtt azok száma, akik a szolgáltatás összes költségcsökkentő hatásával tisztában vannak.
Azzal például, hogy a benzin árán és a budapesti parkolási költségeken felül megspórolható a téli-nyári gumicsere, a biztosítás, a szerviz és az autópálya matrica is, ugyanis ezeket a tarifákat egytől egyig tartalmazzák.
Ez a felmérés arra is rávilágított, hogy a felhasználók a szolgáltatás átlátható árazását és az applikáció könnyen kezelhetőségét kedvelik a leginkább, de kiemelten fontos számukra az autók minősége, állapota és tisztasága is. Szintén lényeges szempont még az elérhető szolgáltatási terület, amely az elmúlt egy évben is folyamatosan bővült, az ingázó felhasználók mindennapjait is megkönnyítve.
A 100 km2-t is meghaladó területhez Budakalászon, Budaörsön, Dunakeszin, majd pedig Érden is létrejöttek külső zónák, amelyek az agglomerációs közlekedést teszik kényelmesebbé és hatékonyabbá. Ennek térnyerése a menetidő bővülésében is megmutatkozik: a felhasználók mostanra átlagosan 95 percet töltenek el a járművekben, amelyek között benzines és elektromos modellek is akadnak.
A szolgáltatást főként esti szabadidős programokhoz, személyes ügyintézéshez, bevásárláshoz vagy más közlekedési eszközökhöz (pl. reptérre, vasútállomásra, közösségi közlekedési csomópontokhoz) való eljutás céljából veszik igénybe a legtöbben. A felmérés alapján az autómegosztás továbbra is a 25-34 éves korcsoport körében a legnépszerűbb. Azonban a SHARE NOW szolgáltatása a 35-49 éves korosztály körében is egyre gyakrabban merül fel városi mobilitási opcióként, a legidősebb budapesti felhasználó pedig már 80 éves is elmúlt.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.