A sikerszámok mögött kiegyensúlyozott hétköznapokra vágyunk

2020. 03. 09., 17:30

Hogyan tanulhatunk egymás sikereiből? Vannak-e a sikernek biztos összetevői és hol a helye a kudarcnak? Univerzális receptre talán nincsen szükség, elég, ha saját magunk számára találjuk meg a fontos sikereket, és tanuljuk meg megélni az ezekből fakadó eredményeket. A siker sokszínűségét kutatta Péterfi Judit meghívott vendégeivel a Telenor nőnapi kerekasztal-beszélgetésén.

Közel 25 ezer megmozgatott anya, több mint 20 színházi díj, 1 millió 800 ezer néző a YouTube-on, 16 ezer megtöltött táska, több mint 1000 dolgozó motiválása nap mint nap. A siker könnyedén mérhető számokban, de a számok mögött ott rejlik az akarat, hogy minden nap a legjobb önmagunk lehessünk.

Első lépés: nyitottság

„Legyünk kíváncsiak és nyissunk mások ötletei felé!” – vallja Kováts Adél, színművésznő, a Radnóti Színház igazgatója, akit minden fontos lépésénél ez a felfogás visz előrébb. „Az önképzés, a nyitottság és a befektetett munka mindig meghozza gyümölcsét, de azt soha nem lehet tudni, hogy a tehetség mikor robban.” A színművésznő úgy gondolja, hogy a felfedezés vágya mellett a siker fontos kelléke, hogy motiváltak tudjunk maradni a zajos mindennapokban is.

Ezt ugyan sokszor nem könnyű fenntartani, de Kádár-Papp Nórát, a kisgyerekes anyukákat megmozgató, online edzőterem, a Gyerünk, anyukám! mozgalom megálmodóját is ez indította el az újrakezdésben. Nóra, aki egy magánéleti mélypontnak köszönheti vállalkozását, a gyermekei születése után érkezett választáshoz, amikor az élete több területén is elégedetlenséget érzett. Az indulás nem volt könnyű és akkor még nem sejtette, hogy bátorságával másokat is motiválni tud majd. „Az akkori önmagamhoz képest ez a program nem csak stabil pontot jelent az életemben, de jó érzés, hogy eszközt adhatok másoknak ahhoz, hogy elégedettebbek legyenek. Időközben azt is megtanultam, hogy ne mérjem magam másokhoz; nekem ez jelenti a sikert.”

Váltás vagy másként folytatás

Péterfi Judit Sikerszféra című műsorában az utóbbi időben szenvedélyesen kutatja a siker témáját. Tapasztalatai alapján a váltás kétellyel és félelemmel jár, és az emberek gyakran tartanak az ismeretlentől. „Az interjúalanyaim történetein keresztül bepillantok abba, hogy ha nem kevés munkával és türelemmel képesek vagyunk leküzdeni a félelmeket, akkor a kétely is elillan és felszabadultan szárnyalhatunk tovább!” – vélekedik Judit.

Cserta Alexandra társadalmi érzékenységének köszönhetően indított el mozgalmat szervezőtársaival a #nemluxustaska kampánnyal, amellyel a női szegénység témájára szeretnék felhívni a figyelmet, vagyis arra, hogy sok nőnek nincs lehetősége az alapvető higiéniás termékek megvásárlására sem.

„Számomra a sikernek sok rétege lehet: ilyen, amikor kamaszlányok iskolaidő után rohannak hozzánk segíteni táskákat pakolni, vagy amikor a férjemmel a legzsúfoltabb időszakban is számíthatunk egymásra. Emellett fontos, hogy ezeket a pillanatokat értékelni is tudjam, megéljem a ’most jó’ örömét és ne rögtön a következő célkitűzésen törjem a fejem” – mondta Szandra a #nemluxustaska jótékonysági kampányról.

Legyél a legigazabb önmagad!

A kiteljesedés egy nagyvállalati pozíciót betöltve sem lehetetlen, sőt, a jövő munkahelyén már természetes, hogy a munkavállalók megmutatják a bennük rejlő potenciált, bátran megosztják ötleteiket vagy akár a szabadidős tevékenységüket egymással.

„Arra bíztatjuk a kollégáinkat, hogy vegyék észre a lehetőségeket, legyenek bátrak és a legigazabb önmaguk. Ezért vagyunk családbarát munkahely, ezért tartunk a kollégák tudásmegosztásán alapuló, a fejlődésre szánt munkanapokat, és emiatt hoztuk létre a Szent Őrületek programot is, amelynek keretén belül kollégáink megmutathatják azt a tevékenységet, amivel idejüket töltik a munkán kívül és ami inspirálja őket” – foglalta össze a Telenor Magyarország szervezetfejlesztési vezetője törekvéseik esszenciáját. Müller Diána személyes célja, hogy a vállalatban ne csak felépítsék, hanem meg is tartsák a generációs sokszínűséget, a férfi-női egyensúlyt és a nemek közti esélyegyenlőséget.

A beszélgetés megtekinthető a Telenor Facebook oldalán.

A Telenor fotóján: Cserta Alexandra, Kováts Adél, Péterfi Judit, Kádár-Papp Nóra, Müller Diána

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS