A Pöttyös Túró Rudi hazájában is megünnepelték az évfordulót

2021. 09. 11., 12:00

A világ legnagyobb szövetkezeti tulajdonon alapuló tejipari vállalatát 150 éve alapították, az évfordulóról közös zászlófelvonással emlékeztek meg a FrieslandCampina leányvállalatai mind a 38 országban, ahol a társaság jelen van. A jubileumot Mátészalkán, a Pöttyös Túró Rudi „hazájában” is megünnepelték.

A FrieslandCampina gyökerei 1871-ig nyúlnak vissza, ebben az évben alapították a vállalat legrégebbi ismert jogelődjét. 1872-ben egy észak-hollandiai faluban, Wieringerwaardban 20 gazdával kezdődött az első hivatalos mezőgazdasági termelői együttműködés, majd Frízföldön, Warga faluban is szövetkezetbe tömörültek a gazdák.

Sok évtizedes munka, együttműködés és számos egyesülés után ezekből a szövetkezetekből 2010-ben jött létre a FrieslandCampina a mai formájában, amely ma közel 17 000 tulajdonos tejtermelő gazdasággal, 24 000 alkalmazottal és több mint 11 milliárd euró éves árbevétellel a világ legnagyobb szövetkezeti tulajdonban lévő tejipari vállalata. A legjobb családi gazdaságokból és a szerződött legjobb tejtermelő gazdaságokból származó minőségi alapanyagokból készült, értékes összetételű, tápanyagokban gazdag tejtermékeket a világ több, mint száz országában, naponta egymilliárdan fogyasztják.

A társaság megalapításának 150. évfordulója egyszerre fontos évforduló Európa és a világ tejipara, illetve a magyar élelmiszerágazat szempontjából is, hiszen a FrieslandCampina Hungária Zrt. 27 éve a magyar élelmiszeripar meghatározó szereplője, olyan népszerű márkák és tejtermékek piacvezető gyártója és forgalmazója, mint a Pöttyös, Milli, Oké, Landliebe, Completa, Frico és a Debic. 

A vállalat három telephelyen, közel 500 embert foglalkoztat, 450 magyar beszállító partnerrel áll kapcsolatban és 36 szerződött tejtermelő gazdaságból közel 50 millió kilogramm tejet vásárol és dolgoz fel éves szinten. Mátészalka Magyarország kedvenc tejdesszertjeinek hazája, ahol már több mint ötven éve gyártják az ikonikus Pöttyös Túró Rudit, de több más termék mellett a mátészalkai üzemben készül a több mint 40 éves, népszerű Milli Krémtúró is.

A FrieslandCampina vállalatcsoport a tejfeldolgozási tevékenységén túl, 2017 óta Budapesten működteti az EMEA régió leányvállalatait kiszolgáló pénzügyi és beszerzési szolgáltató központját is, ahol közel 350 munkavállaló dolgozik.

Az ünnepi zászlófelvonásra a mátészalkai telephelyen került sor, ahol Hanusi Péter, Mátészalka polgármestere, Koen van Ginneken, a Budapesti Holland Nagykövetség mezőgazdasági tanácsosa és Szautner Péter, a vállalat vezérigazgatója is részt vett.

„A jubileum alkalmából nemcsak a múlt előtt tisztelgünk, de fontos üzenetet fogalmazunk meg a jövő számára is. Ez a 150 év egyszerre szól a hagyományok őrzéséről, a helyi közösségek erősítéséről, a szövetkezeti tulajdon tartósan sikeres modelljéről, miközben a háttérben folyamatos fejlesztés, innováció zajlik a fogyasztók magas szintű kiszolgálása és a fenntartható működés érdekében” – fogalmazott Szautner Péter, a FrieslandCampina Hungária Zrt. vezérigazgatója.

A stabil működés és a folyamatos fejlesztések hosszú távú, kiszámítható partnerséget jelentenek a hazai beszállítóknak, tejtermelő gazdáknak és a dolgozóknak egyaránt.

A FrieslandCampina Hungária legutóbb 2021 áprilisában jelentette be, hogy 14,3 millió euró értékben innovatív kapacitásbővítő beruházást valósít meg a magyar kormány támogatásával, melynek révén jelentősen, közel 25 százalékkal növeli a mátészalkai tejüzem termelési kapacitását, és a belföldi igények kiszolgálásán túl újabb lépést tesz a minőségi tejtermékek külpiaci értékesítése irányába.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-19 06:30:00
A bankok azonnal ki akarják használni az állami támogatással jövőre induló új kölcsönöket: a munkáshitel már a januári nyitáskor igényelhető lesz, és falusi lakásfelújítási hitelt is több pénzintézet kínálja majd – derül ki a Bank360.hu felméréséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS