A Pöttyös Túró Rudi hazájában is megünnepelték az évfordulót

2021. 09. 11., 12:00

A világ legnagyobb szövetkezeti tulajdonon alapuló tejipari vállalatát 150 éve alapították, az évfordulóról közös zászlófelvonással emlékeztek meg a FrieslandCampina leányvállalatai mind a 38 országban, ahol a társaság jelen van. A jubileumot Mátészalkán, a Pöttyös Túró Rudi „hazájában” is megünnepelték.

A FrieslandCampina gyökerei 1871-ig nyúlnak vissza, ebben az évben alapították a vállalat legrégebbi ismert jogelődjét. 1872-ben egy észak-hollandiai faluban, Wieringerwaardban 20 gazdával kezdődött az első hivatalos mezőgazdasági termelői együttműködés, majd Frízföldön, Warga faluban is szövetkezetbe tömörültek a gazdák.

Sok évtizedes munka, együttműködés és számos egyesülés után ezekből a szövetkezetekből 2010-ben jött létre a FrieslandCampina a mai formájában, amely ma közel 17 000 tulajdonos tejtermelő gazdasággal, 24 000 alkalmazottal és több mint 11 milliárd euró éves árbevétellel a világ legnagyobb szövetkezeti tulajdonban lévő tejipari vállalata. A legjobb családi gazdaságokból és a szerződött legjobb tejtermelő gazdaságokból származó minőségi alapanyagokból készült, értékes összetételű, tápanyagokban gazdag tejtermékeket a világ több, mint száz országában, naponta egymilliárdan fogyasztják.

A társaság megalapításának 150. évfordulója egyszerre fontos évforduló Európa és a világ tejipara, illetve a magyar élelmiszerágazat szempontjából is, hiszen a FrieslandCampina Hungária Zrt. 27 éve a magyar élelmiszeripar meghatározó szereplője, olyan népszerű márkák és tejtermékek piacvezető gyártója és forgalmazója, mint a Pöttyös, Milli, Oké, Landliebe, Completa, Frico és a Debic. 

A vállalat három telephelyen, közel 500 embert foglalkoztat, 450 magyar beszállító partnerrel áll kapcsolatban és 36 szerződött tejtermelő gazdaságból közel 50 millió kilogramm tejet vásárol és dolgoz fel éves szinten. Mátészalka Magyarország kedvenc tejdesszertjeinek hazája, ahol már több mint ötven éve gyártják az ikonikus Pöttyös Túró Rudit, de több más termék mellett a mátészalkai üzemben készül a több mint 40 éves, népszerű Milli Krémtúró is.

A FrieslandCampina vállalatcsoport a tejfeldolgozási tevékenységén túl, 2017 óta Budapesten működteti az EMEA régió leányvállalatait kiszolgáló pénzügyi és beszerzési szolgáltató központját is, ahol közel 350 munkavállaló dolgozik.

Az ünnepi zászlófelvonásra a mátészalkai telephelyen került sor, ahol Hanusi Péter, Mátészalka polgármestere, Koen van Ginneken, a Budapesti Holland Nagykövetség mezőgazdasági tanácsosa és Szautner Péter, a vállalat vezérigazgatója is részt vett.

„A jubileum alkalmából nemcsak a múlt előtt tisztelgünk, de fontos üzenetet fogalmazunk meg a jövő számára is. Ez a 150 év egyszerre szól a hagyományok őrzéséről, a helyi közösségek erősítéséről, a szövetkezeti tulajdon tartósan sikeres modelljéről, miközben a háttérben folyamatos fejlesztés, innováció zajlik a fogyasztók magas szintű kiszolgálása és a fenntartható működés érdekében” – fogalmazott Szautner Péter, a FrieslandCampina Hungária Zrt. vezérigazgatója.

A stabil működés és a folyamatos fejlesztések hosszú távú, kiszámítható partnerséget jelentenek a hazai beszállítóknak, tejtermelő gazdáknak és a dolgozóknak egyaránt.

A FrieslandCampina Hungária legutóbb 2021 áprilisában jelentette be, hogy 14,3 millió euró értékben innovatív kapacitásbővítő beruházást valósít meg a magyar kormány támogatásával, melynek révén jelentősen, közel 25 százalékkal növeli a mátészalkai tejüzem termelési kapacitását, és a belföldi igények kiszolgálásán túl újabb lépést tesz a minőségi tejtermékek külpiaci értékesítése irányába.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS