A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal felkérése az Intelligens Szakosodási Stratégia kérdőív kitöltésére

2020. 02. 27., 06:55

A 2021–2027-es uniós programozási ciklus tervezési feladatainak egyik meghatározó pontja az Intelligens Szakosodási Stratégia (S3) tervezése. A dokumentum elkészítése és a stratégia megvalósítása az új ciklusban az uniós források lehívásának a feljogosító feltétele.

Az S3 tervezés egyik célja azonosítani azokat az erősségeket és nagy potenciállal bíró fejlesztési területeket, amely alapján meghatározhatók az S3 prioritások. Hasonlóan a korábbi programozási időszakhoz, az S3 prioritásokhoz való illeszkedés elvárt cél lesz a jövőbeni pályáztatás folyamatában is.

Az előző S3 prioritásai alapvetően ágazati szinten jelölték a fejlesztési irányokat. Ehhez képest az új programozási időszakban az S3 prioritások sokkal inkább ágazatközi jellegűek lesznek, így a legfontosabb társadalmi-gazdasági-környezeti kihívásokat fedik majd le.

Az S3 prioritások tervezésnek kulcseleme az EDP (Entrepreneurial Discovery Process) folyamata, amelynek lényege a vállalkozói, egyetemi, kutatóintézeti szféra és a társadalmi szereplők minél szélesebb körének bevonása a tervezési folyamatba. Ennek egyik legfontosabb állomását képezi az alábbi online kérdőív kitöltése. A kérdőív az érintettek véleményét méri fel az alábbi fő területek mentén:

  • tervezett fejlesztési, beruházási irányok;
  • együttműködési tervek;
  • helyi, térségi erősségek, fejlesztési irányok, amelyek szükségesek Magyarország versenyképességének növeléséhez;
  • a vállalkozási szektor modernizálásához szükséges területek.

Közreműködésével Ön is tudja támogatni az EDP folyamat minél eredményesebb lebonyolítását.

A kérdőív itt érhető el:

http://kerdoiv.nkfih.gov.hu/limesurvey/?sid=58753&lang=hu

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS