A matematikát az egyik legnehezebb otthon tanulni

2021. 03. 05., 11:30

A gyerekeknek az egyik legnagyobb nehézséget a matematika elsajátítása jelenti, hiszen olyan speciális tantárgyról van szó, ahol szorosan egymásra épül a tudásanyag, de digitálisan még nehezebb tartani a lépést óráról órára. Akinek szüksége van külön matekra, annak érdemes olyan interaktív oktató programot keresnie a neten, amivel be tudja pótolni a hiányosságait. A Matek Oázis időkímélő, barátságos és élvezhető korrepetálást nyújt mindenkinek interaktív videókkal, játékokkal és feladatsorokkal.

Sokszor még a szülők is alábecsülik, hogy gyermeküknek mekkora aggódással, szorongással jár egy-egy matek óra vagy pláne egy matekdolgozat. Pedig saját bevallásuk szerint a diákok 65 százaléka erős stresszt él meg a matekkal kapcsolatban, köztük azok is, akik egyébként nincsenek rossz viszonyban a matematikával.

A matematika egy olyan speciális tantárgy, ahol szorosan egymásra épül a tudásanyag. Ha valami kimarad, azt muszáj pótolni, másképp akadályozza a későbbi anyagok megértését, sőt, a tapasztalatok szerint össze is dől a rendszer.

Az interaktív digitális korrepetálásé a jelen

A szülők a pedagógusokat hibáztatják, pedig a 30 fő körüli osztálylétszámok és a feszített tananyag mellett képtelenség egyénileg foglalkozni a lemaradókkal, pláne a jelenlegi pandémiás időszakban, amikor sokszor online zajlik az oktatás.

B. Békési Bea, a Matek Oázis alapítója arról beszélt, a neten levő digitális anyagokra is igaz, hogy nem minden arany, ami fénylik.

„Akinek szüksége van külön matekra, annak érdemes olyan interaktív oktató programot keresnie a neten, amivel be tudja pótolni a hiányosságait, ami jól felépített módon a teljes tananyagot úgy magyarázza, hogy közben játékosan gyakoroltat is, jutalmazási rendszerrel motivál a haladásra. Nagyon kevés ilyen program van a magyar kibertérben, de a jó hír, hogy léteznek. Jellemzően azok, amik már a pandémia előtt is jelen voltak, és jó pár éve fejlesztik őket” – mondta a tanárnő.

Arról is beszélt, az iskolai matektanítással szemben az online oktatás lehetőséget ad a személyre szabott, innovatív tanulásmódszertani megoldások alkalmazására is, aminek az érettségire való felkészülésben is kiemelt szerep juthat. Az úgynevezett „tesztelve tanulás” bizonyítottan a leghatékonyabb tanulási módszer a hosszú távú felejtés ellen. A hagyományos „tanári monológ” jellegű tanítás helyett rövid időn belüli visszakérdezéssel előhívjuk az frissen tanultakat, amik így később is bármikor előhívatók lesznek.

„Speciálisan erre a célra kifejlesztett interaktív videónak nevezett oktató programmal, gyakorló teszt feladatsorokkal, és készségfejlesztő játékokkal érjük el, hogy ne csak könnyen megértsék a gyerekek a matekot, de az valóban használható tudás legyen akár dolgozatírás vagy a felvételi, és érettségi vizsgán is” – fogalmazott.

Az önbizalom helyreállítása csak sikerekkel érhető el

B. Békési Bea több mint tíz éve tanított már, amikor a matekórákon még mindig az volt a legnagyobb gondja, hogy a gyerekek egy része már unja a magyarázatot, míg a többiek azért küzdenek, hogy felfogják, mi is történik valójában. Az e-learning akkor még nagyon gyerekcipőben jár, de a férjének voltak tapasztalatai benne. A tanárnőnek azonnal beugrott, hogy a matematika tanítására is lehetne használni egy ilyen platformot.

„A számítástechnika biztosítani tudja azt a csodát, hogy megsokszorozhatom a jelenlétemet, és tényleg mindenkinek a maga tempójában magyarázhatom, és a maga szintjén adagolhatom az új ismereteket. A Matek Oázist ez alapján fejlesztettük ki, és fejlesztjük a mai napig. A lelkesedésünk töretlen, tele vagyunk ötletekkel, azon dolgozunk, hogy a matekot egyre könnyebben emészthetővé, minél jobban tanulhatóvá tegyük. És már nemcsak ketten a férjemmel, hanem egy egész lelkes csapattal valósíthatom meg a terveimet” – mesélte.

Mint mondta, a matek gondokkal küszködők számára olyan internetes korrepetálást, felkészítő anyagot állítottak össze, amellyel könnyedén megérthetik a matekot és olyan sikereket érhetnek el benne a gyermekek, amiről eddig sem ők, sem a szülők nem mertek álmodni.

A Matek Oázist vezető tanárnő szerint az interaktivitásnak köszönhető az is, hogy az iskolai kudarcok helyett sikerélményeket kezdenek gyűjteni a tanulók. Ezért szívesebben, jobb kedvvel matekoznak, helyreáll az önbizalmuk, amit például a közelgő érettségin azonnal kamatoztathatnak is a végzős diákok.

Ezt bárki kipróbálhatja a gyakorlatban is a Matek Oázis weboldalán elérhető ingyenes leckékkel, játékokkal.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 09. 27., 16:17
Saját honlapján és a népszámlálás internetes oldalán is közzétette az idei cenzus kérdőívének mintáját a Központi Statisztikai Hivatal. A népszámlálási kérdőívet bárki kitöltheti önállóan online, október 1. és 16. között.
2022-09-30 10:22:19
A családi otthonteremtési kedvezmény (csok) szabályai között a feltételek nem teljesítése esetén fizetendő büntetőkamatok mértéke irreálisan magassá vált, ezért a kormány új rendeletében ezeket 5 százalékban maximálja.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 09. 23., 12:05
epizód: 2022 / 9   |   hossz: 18:38
Milyen a gazdaság, a vállalkozások helyzete Covid után, a háború és az energiaválság árnyékában? Mekkora sokkokat okozott az elmúlt pár év? Nyílnak-e kivezető utak az európai és a magyar gazdaság előtt? Hogyan segítheti a kilábalást az államilag támogatott Széchenyi Hitel MAX program? A kérdésekre Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója válaszol.
2022. 07. 26., 10:30
epizód: 2022 / 8   |   hossz: 20:30
Milyen új utakat nyitott az internet a csalók előtt? Hogyan azonosíthatjuk vállalkozóként az átverési kísérleteket? Mikor kell szakértőhöz, esetleg egyenesen a rendőrséghez fordulnunk? És mitől menthet meg bennünket egy kis önképzés? Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd olyan céges csalásokra is felhívja a figyelmet, amelyek még a hozzáértők előtt sem feltétlenül nyilvánvalóak.
2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerő-piacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. vezérigazgatója válaszol.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

A mintegy 300 háztartás részvételével lezajlott mérés eredményei szerint fejenként 25,2 kg élelmiszert dobunk feleslegesen a szemétbe évente, a leggyakrabban elpazarolt élelmiszerek toplistáját pedig továbbra is az ételmaradékok vezetik.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS