A Losonczi Innovation a pandémia ellenére megtartotta minden munkatársát

A Losonczi Innovation a pandémia ellenére megtartotta minden munkatársát
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 04. 14., 09:14

Idén a cég 27 éves fennállásának legerősebb árbevételét szeretnénk produkálni, amire az eddigi teljesítmény és megrendelésállomány alapján minden esélyünk megvan – mondta az Üzletemnek Ifj. Losonczi István, a Losonczi Innovation Kft. cégvezetője.

CÉGES LEGEK sorozatunk 24. cikkében a békéscsabai Losonczi Innovation Kft. legjeit Ifj. Losonczi István cégvezető osztja meg az olvasóval.

Az előző év LEGNAGYOBB tanulsága:

Mindent túl lehet élni, de csak akkor, ha egy cég tudatosan készül a nehezebb ciklusokra még a bőség és növekedés időszakában, valamint, ha képes áldozatokat hozni a munkatársaiért. A pandémia okozta recesszió a járműiparba is begyűrűzött és komoly visszaesések jelentkeztek a vevőink termelésében, ami így nálunk is számottevő bevételkiesést eredményezett. A gazdasági nehézségek ellenére egyetlen kollégánkat sem kellett elküldenünk, sem bércsökkentést alkalmaznunk, amire különösen büszkék vagyunk.

Az idei év LEGFONTOSABB célkitűzése: Az elmúlt években több nagy kutatás-fejlesztési projektbe invesztáltunk, aminek gyümölcsei most érnek be igazán. Az idei év legfontosabb célkitűzése, hogy a cég 27 éves fennállásának legerősebb árbevételét produkáljuk, amire az eddigi teljesítmény és megrendelésállomány mellett minden esélyünk megvan.

A vállalkozás eddigi LEGNAGYOBB dobása: Az elmúlt két évben sok pályázaton elindultunk, és eddig mindig sikerült díjra is váltanunk a jelentkezéseket. Cégünk zászlóshajója az AXIS Pro mérőkészülék 2020-ban a Magyar Formatervezési Díjon elnyerte a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának különdíját, 2021-ben Magyar Ipari Célgép Nagydíjon kiérdemelte az Év Ipari Célgépe címet a mérőkészülék kategóriában, 2022-ben pedig a Magyar Innovációs Nagydíjon kapott kiemelt elismerést. Idén még a Mach-Tech Ipar Napjai szakmai kiállításon is pályáztunk a Nagydíjra, és reméljük, a zsűri ezúttal is érdemesnek találja majd a mérőgépünket a kitűntetésre. A szakmai díjak mellett nagyon büszkék vagyunk arra is, hogy 2020-ban cégünk megnyerte az OFA Év felelős foglalkoztatója I. helyezett díját kisvállalkozói kategóriában, valamint 2021-ben a K&H családi vállalatok kiválósági díját ítélték nekünk a Sikeres generációváltás és családi értékek kategóriában. Ezen elismerések megerősítenek minket abban, hogy jó irányban haladunk.

A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a történetükben: A globális pandémia és az általa generált gazdasági visszaesés minden korábbi szabályt felrúgott, és olyan vészforgatókönyveket kellett készítenünk, ami alaposan felülírta a precízen felépített fejlesztési terveinket. A bizonytalansággal meg kellett tanulnunk együtt élni, és adaptív stratégiák mentén alakítani az üzleti terveinket.

A vállalkozás életében a LEGDRASZTIKUSABB váltás/változtatás: Ahogy a legtöbb rendszerváltás után alapított cég esetében, nálunk isaktuális a generációváltás kérdése, ami mindig sorsdöntő pillanat egy vállalkozás életében. Szerencsére a mi esetünkben ez hosszú és jól átgondolt folyamat eredménye, amire a családi vállalkozást alapító szülők és a második generáció is tudatosan felkészült.

A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok: A generációváltással egyidőben egy nagyobb szervezeti átstrukturálás is zajlik a cégünknél, aminek részeként teljesen új pozíciókat is nyitottunk. Korábban például nem volt szükség külön összeszerelő munkatársra, de az egyre növekvő megrendeléseink teljesítéséhez fel kellett vennünk egy erre dedikált kollégát.

Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk: 2014-ben a Losonczi Innovation saját tulajdonú telephelyre költözött, ahol felépítettünk egy olyan modern gyártóbázist, ami tökéletesen kiszolgálja minden jelenlegi jövőbeni igényünket és optimális munkakörülményeket nyújt munkatársaink. Mindmáig ez az üzemcsarnok a cég legdrágább beruházása.

Erre kellene a jövőben a LEGTÖBBET költeni: Cégünk legnagyobb értéke a kollégáinkban rejlik, ezért az emberi erőforrások fejlesztésére és megtartására szeretnénk a legtöbbet a fordítani a jövőben is. Hisszük, hogy az árbevételek stabil növekedését a bérköltségek növekedésének is követnie kell.

A LEGERŐSEBB konkurenssel így kell versenyezni: A legnagyobb versenyelőnyt a folyamatos innovációval tudjuk elérni. Proaktívan keresnünk kell azokat a valós piaci igényeket és problémákat, amire új, innovatív megoldásokat fejleszthetünk. Ezen felül pedig a kiváló minőség és a megfelelő árazás a kulcsa annak, hogy a vevőink ragaszkodjanak a Losonczi Innovation termékeihez és szolgáltatásaihoz.

Ma ezzel a LEGBONYULTABB megbirkózni az üzleti életben: Az elmúlt években sok olyan globális tényező alakította a gazdasági és ipari környezetet, amit senki sem tudott előre megjósolni. Az ilyen bizonytalan és gyorsan változó piacon rendkívül nehéz megtalálni az egyensúlyt aközött, hogy a kellően magas árbevételt stabilan fedezze az egyre növekvő költségeket, viszont ne legyenek túlárazva sem a termékeink.

(Fotók: Losonczi Innovation)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS