A hosszú távú gondolkodás segítheti a családi vállalatokat

A hosszú távú gondolkodás segítheti a családi vállalatokat
2022. 06. 10., 10:06

Saját teljesítményük és az ország gazdasági kilátásai kapcsán is mérséklődtek a családi vállalatok várakozásai – derült ki a K&H családi vállalatok kutatásából. A családi cégek azonban ebben a nehéz helyzetben is hosszú távra terveznek: nagyobb részük készül beruházásra, mint az előző negyedévben. Ez a hozzáállás segítheti őket, hogy átvészeljék a jelenlegi, kihívásokkal tűzdelt időszakot.

Az infláció és az alapanyaghiány a családi vállalatokat is sújtja, ez magyarázza, hogy az előző negyedévhez képest 4 ponttal csökkentek saját teljesítményükre vonatkozó előrejelzéseik. A gazdaság tekintetében éppen ugyanekkora mérséklődés látható, ezzel mélyen negatív tartományban, -15 ponton állnak a kilátások a K&H családi vállalatok kutatása szerint, amelyben a szektor várakozásait vizsgálja.

„A hazai gazdaság számára a termelés és a foglalkoztatás szempontjából is kiemelt fontosságúak a családi cégek. 2016 óta ezért minden évben K&H családi vállalatok kiválósági díjjal ismerjük el azokat, akik példaként szolgálhatnak a szektor számára. Ez most különösen fontos, hiszen a családi vállalatokat is sújtja az infláció és az alapanyaghiány, hosszú távú gondolkodásuk azonban újra átsegíti őket a nehezebb időszakokon, ahogyan a koronavírus-járvány idején is történt” – mondta Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.

A pillanatnyi helyzet helyett a hosszú távú sikerekre koncentráló gondolkodás jól tetten érhető volt akkor is, amikor a járvány idején a családi cégek jellemzően nem az alkalmazottak elbocsátásával reagáltak, hanem a beruházások, digitális fejlesztések folytatásával, újabb szintre emelésével. Ez a hozzáállás jelentheti a kiutat a mostani, bizonytalan helyzetben is, a hatékonyság növelésével ugyanis csökkenthetők a költségek vagy növelhető a termelés ugyanazon a költségszinten, így az infláció okozta nehézségek legalább egy része leküzdhető.

A beruházást tervezők aránya a csökkenő optimizmus ellenére jelentősen emelkedett: a családi cégek 66 százaléka készül fejlesztésre, ami számottevően magasabb az előző negyedév 55 százalékos eredményénél. A háttérben a hosszú távú gondolkodás állhat, ugyanis a vállalatok ahelyett, hogy a költségek visszavágásával próbálnák meg átvészelni a nehézségeket, előre terveznek, és bíznak benne, hogy a ma elvégzett fejlesztések holnap versenyelőnyt fognak jelenteni.

A K&H családi vállalatok kiválósági díjra idén is várják a legjobbmegoldásokat négy, különösen aktuális kategóriában, ami az innováció, a környezetvédelmi fenntarthatóság, a hosszú távú stratégia és a sikeres generációváltás. A jelentkezéseket július 31-ig itt lehet benyújtani.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 03. 22., 13:09
Vezetői stílusom szerves része a folyamatos és drasztikusan őszinte visszajelzés, de ezt nagyon szépen be tudom csomagolni – mondta az Üzletemnek Hortobágyi László, a Nova Human Resource Kft. új üzletágának igazgatója.
2023. 03. 14., 13:43
Tíz év alatt sikerült egy marginális szereplőnek számító magyar kisvállalatból Magyarország elsőszámú fejvadász cégét felépíteni – mondta az Üzletemnek dr. Molontay Patrik, a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. ügyvezető igazgatója és Executive-üzletágvezetője.
2023-03-30 10:11:00
Továbbra is a széles szakadék a lakáspiacon a kínálat és a kereslet között, és ez egyre inkább tetten érhető a használt lakások átlagos négyzetméterárának alakulásában; januárhoz képest már több helyen árcsökkenés látható – derül ki az ingatlan.com legfrissebb elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 03. 26., 23:45
epizód: 2023 / 3   |   hossz: 19:51
Mi kerül akár több tízmillió forintba egy nagy teljesítményű hangsugárzón és miben különbözik a hagyományos értelemben vett hangfalaktól? Hogyan lehetséges, hogy nem vastagabb egy faliképnél, mégis úgy szólaltat meg analóg és digitális zenét, mint semmi más? A világhír felé haladó márka sztoriját Kiss Imre, a Popori Acoustics értékesítési és marketingvezetője mutatja be.
Miért és hogyan érdemes különbséget tenni vállalkozás és női vállalkozás között? Hogyan segítheti ez a szekció a VOSZ-on belül a hazai társas vállalkozások női vezetőit és dolgozóit? Mi az, amit egy női vállalkozás csípőből tud, de a cégeknek – még a nagyobbaknak is – még mindig tanulni kell? A szövetség legújabb szervezetét, a Női Vállalkozói Szekciót az elnök, Lakatosné Lukács Zsuzsanna mutatja be.
Mire számíthatnak a hazai vendéglátók és a szálláshely-szolgáltatók 2023-ban? Melyek az ágazat legfőbb problémái és kiugrási lehetőségei, mely régiók reménykedhetnek leginkább jó eredményekben? Hogyan támogatja a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége az ágazat szereplőit? A kérdésekre Duska Sándor, az Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekció elnöke válaszol.

  Rovathírek: GUSTO

A szervezők célja, hogy összehozzák a kenyér szerelmeseit, hogy kicserélhessék tapasztalataikat, hogy visszaemeljék a köztudatba az igazi kenyérsütés fogalmát, készítésének változatait, eredeti ízeit.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS