A hosszú távú gondolkodás segítheti a családi vállalatokat

A hosszú távú gondolkodás segítheti a családi vállalatokat
2022. 06. 10., 10:06

Saját teljesítményük és az ország gazdasági kilátásai kapcsán is mérséklődtek a családi vállalatok várakozásai – derült ki a K&H családi vállalatok kutatásából. A családi cégek azonban ebben a nehéz helyzetben is hosszú távra terveznek: nagyobb részük készül beruházásra, mint az előző negyedévben. Ez a hozzáállás segítheti őket, hogy átvészeljék a jelenlegi, kihívásokkal tűzdelt időszakot.

Az infláció és az alapanyaghiány a családi vállalatokat is sújtja, ez magyarázza, hogy az előző negyedévhez képest 4 ponttal csökkentek saját teljesítményükre vonatkozó előrejelzéseik. A gazdaság tekintetében éppen ugyanekkora mérséklődés látható, ezzel mélyen negatív tartományban, -15 ponton állnak a kilátások a K&H családi vállalatok kutatása szerint, amelyben a szektor várakozásait vizsgálja.

„A hazai gazdaság számára a termelés és a foglalkoztatás szempontjából is kiemelt fontosságúak a családi cégek. 2016 óta ezért minden évben K&H családi vállalatok kiválósági díjjal ismerjük el azokat, akik példaként szolgálhatnak a szektor számára. Ez most különösen fontos, hiszen a családi vállalatokat is sújtja az infláció és az alapanyaghiány, hosszú távú gondolkodásuk azonban újra átsegíti őket a nehezebb időszakokon, ahogyan a koronavírus-járvány idején is történt” – mondta Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.

A pillanatnyi helyzet helyett a hosszú távú sikerekre koncentráló gondolkodás jól tetten érhető volt akkor is, amikor a járvány idején a családi cégek jellemzően nem az alkalmazottak elbocsátásával reagáltak, hanem a beruházások, digitális fejlesztések folytatásával, újabb szintre emelésével. Ez a hozzáállás jelentheti a kiutat a mostani, bizonytalan helyzetben is, a hatékonyság növelésével ugyanis csökkenthetők a költségek vagy növelhető a termelés ugyanazon a költségszinten, így az infláció okozta nehézségek legalább egy része leküzdhető.

A beruházást tervezők aránya a csökkenő optimizmus ellenére jelentősen emelkedett: a családi cégek 66 százaléka készül fejlesztésre, ami számottevően magasabb az előző negyedév 55 százalékos eredményénél. A háttérben a hosszú távú gondolkodás állhat, ugyanis a vállalatok ahelyett, hogy a költségek visszavágásával próbálnák meg átvészelni a nehézségeket, előre terveznek, és bíznak benne, hogy a ma elvégzett fejlesztések holnap versenyelőnyt fognak jelenteni.

A K&H családi vállalatok kiválósági díjra idén is várják a legjobbmegoldásokat négy, különösen aktuális kategóriában, ami az innováció, a környezetvédelmi fenntarthatóság, a hosszú távú stratégia és a sikeres generációváltás. A jelentkezéseket július 31-ig itt lehet benyújtani.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 09:11:00
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-10 18:10:00
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS