A hosszú távú gondolkodás segítheti a családi vállalatokat

A hosszú távú gondolkodás segítheti a családi vállalatokat
2022. 06. 10., 10:06

Saját teljesítményük és az ország gazdasági kilátásai kapcsán is mérséklődtek a családi vállalatok várakozásai – derült ki a K&H családi vállalatok kutatásából. A családi cégek azonban ebben a nehéz helyzetben is hosszú távra terveznek: nagyobb részük készül beruházásra, mint az előző negyedévben. Ez a hozzáállás segítheti őket, hogy átvészeljék a jelenlegi, kihívásokkal tűzdelt időszakot.

Az infláció és az alapanyaghiány a családi vállalatokat is sújtja, ez magyarázza, hogy az előző negyedévhez képest 4 ponttal csökkentek saját teljesítményükre vonatkozó előrejelzéseik. A gazdaság tekintetében éppen ugyanekkora mérséklődés látható, ezzel mélyen negatív tartományban, -15 ponton állnak a kilátások a K&H családi vállalatok kutatása szerint, amelyben a szektor várakozásait vizsgálja.

„A hazai gazdaság számára a termelés és a foglalkoztatás szempontjából is kiemelt fontosságúak a családi cégek. 2016 óta ezért minden évben K&H családi vállalatok kiválósági díjjal ismerjük el azokat, akik példaként szolgálhatnak a szektor számára. Ez most különösen fontos, hiszen a családi vállalatokat is sújtja az infláció és az alapanyaghiány, hosszú távú gondolkodásuk azonban újra átsegíti őket a nehezebb időszakokon, ahogyan a koronavírus-járvány idején is történt” – mondta Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.

A pillanatnyi helyzet helyett a hosszú távú sikerekre koncentráló gondolkodás jól tetten érhető volt akkor is, amikor a járvány idején a családi cégek jellemzően nem az alkalmazottak elbocsátásával reagáltak, hanem a beruházások, digitális fejlesztések folytatásával, újabb szintre emelésével. Ez a hozzáállás jelentheti a kiutat a mostani, bizonytalan helyzetben is, a hatékonyság növelésével ugyanis csökkenthetők a költségek vagy növelhető a termelés ugyanazon a költségszinten, így az infláció okozta nehézségek legalább egy része leküzdhető.

A beruházást tervezők aránya a csökkenő optimizmus ellenére jelentősen emelkedett: a családi cégek 66 százaléka készül fejlesztésre, ami számottevően magasabb az előző negyedév 55 százalékos eredményénél. A háttérben a hosszú távú gondolkodás állhat, ugyanis a vállalatok ahelyett, hogy a költségek visszavágásával próbálnák meg átvészelni a nehézségeket, előre terveznek, és bíznak benne, hogy a ma elvégzett fejlesztések holnap versenyelőnyt fognak jelenteni.

A K&H családi vállalatok kiválósági díjra idén is várják a legjobbmegoldásokat négy, különösen aktuális kategóriában, ami az innováció, a környezetvédelmi fenntarthatóság, a hosszú távú stratégia és a sikeres generációváltás. A jelentkezéseket július 31-ig itt lehet benyújtani.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 04. 16., 09:10
Kötelezővé teheti a munkáltató a túlórát? Van beleszólása a munkavállalónak a kötelező túlóra elrendelésébe? Megtagadhatja a munkavállaló a túlórázást vagy minden esetben köteles eleget tenni a munkáltató ilyen irányú utasításának? A kérdésekre dr. Kocsis Gergely ügyvéd válaszol.
2024-04-19 20:10:18
A 2023-2027. közötti időszakra vonatkozó, magyar Közös Agrárpolitika Stratégiai Tervvel összefüggő információk megújult formában új honlapon, a kap.gov.hu oldalon érhetőek el.
2024-04-19 17:10:00
A kutatás-fejlesztés nyomán létrejövő szellemi alkotások hatékony védelmének és hasznosításának elősegítése a célja a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala és a HUN-REN Magyar Kutatási Hálózat megújított együttműködésének.
2024-04-19 16:10:00
Az Országos Atomenergia Hivatal elindította Instagram oldalát, amelynek célja az ismeretterjesztés: rövid, szórakoztató posztok formájában mutatja be az atomenergia és annak békés célú alkalmazásához kapcsolódó érdekességeket elsősorban a diákoknak, illetve mindenkinek, aki az atomenergia iránt érdeklődik.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

Az Országos Atomenergia Hivatal elindította Instagram oldalát, amelynek célja az ismeretterjesztés: rövid, szórakoztató posztok formájában mutatja be az atomenergia és annak békés célú alkalmazásához kapcsolódó érdekességeket elsősorban a diákoknak, illetve mindenkinek, aki az atomenergia iránt érdeklődik.