A családi cégek tudják, hogyan lehet átvészelni a válságokat

2022. 09. 11., 12:17

Nyolc magyarországi cég kapta meg idén a K&H családi vállalatok kiválósági díjat.

Hetedik alkalommal adták át a K&H családi vállalatok kiválósági díjat annak a nyolc magyarországi családi cégnek, amelyek hosszú távú stratégiájukkal, innovációjukkal, sikeres generációváltásukkal és fenntarthatóság törekvéseikkel kiemelkedő teljesítményt nyújtottak az elmúlt évben.

„A családi tulajdonú vállalatoknak meghatározó szerepük van a gazdaságban: a KPMG European Family Business Barometer 2019-es felmérése alapján a cégek mintegy 70 százaléka ilyen vállalat. Hazai szinten az Opten nyilvántartása szerint több mint 200 ezer családi jellegű vállalkozás van, így a foglalkoztatás jelentős része is ezeknek a cégeknek köszönhető. A K&H ezért évek óta kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy erősítse a hazai családi vállalkozások hosszú távon fenntartható működését és értékeik megőrzését – ezzel ugyanis a gazdaság stabilitását és növekedését támogatjuk” – mondta Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.

A hazai családi cégek nagyrésze a rendszerváltozás után jött létre vagy került újra családi tulajdonba. Az elmúlt több mint 30 évben már számos nehéz időszakot és különböző válságot átéltek, mégpedig sikeresen, legtöbbször a családi tulajdon megtartásával. Ez többnyire annak a példamutató vállalati kultúrának köszönhető, ami a rövidtávú üzleti érdekek helyett a munkatársak és ügyfelek megtartását és a folyamatos fejlesztéseket helyezi előtérbe.

„A most díjazott legjobb gyakorlatok azt mutatják, hogy a családi vállalati értékek közé már a környezeti fenntarthatóság is bekerült. Ez a saját működésből eredő környezetszennyezés és energiafelhasználás csökkentése vagy a fogyasztók számára készült termékek csomagolásmentes megoldása mellett a munkavállalók képzését és ösztönzését is magába foglalja” – hangsúlyozta Ékes Ákos.

A K&H családi vállalatok kiválósági díj 2022-es díjazottjai:

1. „Innováció” kategória:

• DYNTELL Magyarország Kft.
• Procontrol Elektronika Kft.

2. „Sikeres hosszú távú stratégia” kategória:

• Bergmann Könyvelő Iroda Pénzügyi Szolgáltató Kft.
• CLEARTEX Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.

3. „Környezetvédelmi fenntarthatóság” kategória:

• CE Glass Üveg-és Gépipari Zrt.
• Trans-Sped Logisztikai Szolgáltató Központ Kft.

4. „Sikeres generációváltás” kategória:

• Esztergomi Szerszámgépgyár Kft.
• TUTTI Élelmiszeripari Kft.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 09:11:00
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-10 18:10:00
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS