A Capgemini lehetne az egyik híd a digitális szakadék felett

A Capgemini lehetne az egyik híd a digitális szakadék felett
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 05. 30., 10:54

Nagy figyelmet fordítunk a tehetséggondozásra, talent programunkkal igyekszünk a kollégáink számára biztosítani azokat az eszközöket, lehetőségeket, amelyek lehetővé teszik a fejlődésüket – mondta az Üzletemnek Jérôme Cadiou, a Capgemini Magyarország ügyvezető igazgatója.

CÉGES LEGEK sorozatunk 28. cikkében a Capgemini Magyarország legjeit Jérôme Cadiou ügyvezető igazgató osztja meg az olvasóval.

Az előző év LEGNAGYOBB tanulsága:

A világjárvány miatt nem várt kihívásokkal kellett szembenéznünk, amelyekre igyekeztünk a lehető leggyorsabban és legprofesszionálisabban reagálni. Bebizonyosodott, hogy a távolság ellenére is remekül tudunk csapatban dolgozni és változatlan szolgáltatási színvonalat nyújtani egy világméretű járvány és annak negatív hatásai ellenére is.

Az idei év LEGFONTOSABB célkitűzése:

Jelenleg az ügyfélélmény (CX) javításán van most a fő fókusz, de számos egyedi megoldáson dolgozunk a pénzügyi- és gyártási szektorban egyaránt. A fenntarthatósági vállalásaink, a társadalmi felelősségvállalás, a nagy volumenű társadalmi problémákban való segítségnyújtás mellett továbbra is az a célunk, hogy az ügyfeleinknek a lehető legmagasabb színvonalon nyújtsunk segítséget, innovatív megoldásokat kínálva.

A vállalkozás eddigi LEGNAGYOBB dobása:

A Capgemini Magyarország idén ünnepli fennállásának 25. évfordulóját. A cég hivatalosan 1997-ben kezdte működését, de már 1994-től tervben volt a magyar piacra lépés. 2006-ra sikerült megdupláznunk a cég dolgozóinak számát, míg 2017-ben tovább tudtunk terjeszkedni: ekkor nyitottuk meg irodánkat – a budapesti és a székesfehérvári mellett – Debrecenben. A folyamatos építkezésre, az újabb és újabb bővülésre törekszünk a mai napig.

A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a történetükben:

Ahogy a vállalatok többségének, úgy a világjárvány nekünk is felborította a terveinket. Egy addig kevéssé ismert helyzettel találtuk szembe magunkat: egyik napról a másikra elvesztettük a kollégáinkkal és az ügyfeleinkkel a személyes napi kapcsolatot. Amellett, hogy a tőlünk megszokott magas színvonalon kellett továbbra is teljesítenünk, jelentős időt és energiát kellett arra is fordítanunk, hogy hogyan tartsuk meg a kapcsolatot a csapattal, hogyan tudjuk őket motiválni, hogyan érjük el, hogy ugyanúgy érezzék, tartoznak valahova; emellett különös figyelmet szentelve a fizikai és mentális egészségüknek.

A vállalkozás életében a LEGDRASZTIKUSABB váltás/változtatás:

A legmarkánsabb, legdrasztikusabb váltást egyértelműen a pandémiás időszak és az otthoni munkavégzés meghatározóvá válása jelentette. A távmunka újragondolásra kényszerítette gyakorlatilag az egész működésmódunkat, a kapcsolattartás, a munkaszervezés módszertanát, eszközeit. Noha csúcstechnológiát alkalmazó vállalat vagyunk, ez a fajta átrendeződés nem csak az eszközrendszerben, de a tervezésben, kivitelezésben is bejáratott folyamatok átrajzolását és a gondolkodásmód átalakítását is szükségessé tette, olyan változásokat kényszerítve ki hónapok alatt, amelyekhez általában egy generációváltásra van szükség. A cégcsoport rekordidő alatt dolgozta ki és vezette be az elmúlt néhány hónap során új keretrendszerét, amely világszerte egységesen, a megváltozott követelményekre figyelemmel alakítja át a mindennapi munkavégzés szabályait.

A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok:

Az új technológiák elterjedése és meghatározóvá válása, mint például a többrétegű felhőalapú megoldások, a mesterséges intelligencia, a Big Data vagy a Digital Customer Experience fogalomkörébe tartozó alkalmazások iránti igény szükségessé tették, hogy kialakítsuk, megszerezzük ezeket a kompetenciákat a versenyképességünk megőrzése érdekében. Cégünk ennek érdekében kiterjedt munkaerőtoborzási tevékenységet végez, már a szakirányú oktatási intézményekben és képző központokban is, illetve komplex átképzési programokat indítottunk be világszerte. Külön ki szeretném emelni a technológiafejlesztési laboratóriumainkat, ahol alapkutatások folynak olyan megoldások vonatkozásában, amelyek már a holnapután igényeire próbálnak válaszokat találni. Ezek egyike az idén januárban, az IBM-mel együttműködésben megnyílt Quantum Lab.

Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk:

A legfontosabb erőforrást a cégünkben a munkatársaink jelentik: azok a magasan képzett szakemberek, akik felmérik, átlátják az ügyfeleink igényeit és a tényezők, feltételek és lehetőségek figyelembevételével segítik őket az adott problémára legjobb válaszokat adó megoldások kidolgozásában. Az Igate 2015-ös felvásárlásával a cégcsoport mintegy 31.000 kiváló, széleskörű tapasztalatokkal rendelkező szakemberrel tudott bővülni világszerte, Magyarországon ennek köszönhetően 50 százalékkal nőtt a létszámunk, megalapozva ezzel a piaci pozícióink további erősítését és tevékenységünk bővülését új iparágak, szektorok irányába.

Erre kellene a jövőben a LEGTÖBBET költeni:

A kiemelt céljaink között két dolog szerepel, amelyre szeretnénk még nagyobb figyelmet fordítani a jövőben. Az egyik a társadalmi felelősségvállalás, amely kiemelt helyet foglal el a feladataink sorában. Lokálisan faültetéssel, szemétszedési akciókkal igyekszünk ezen a területen minél aktívabbak lenni, hiszen a környezeti problémákat egyetlen cég sem hagyhatja figyelmen kívül. Ügyfeleinknek is igyekszünk segítségére lenni mindabban, hogy miként csökkenthetik a környezetre gyakorolt kedvezőtlen hatásukat. Többéves tervünk van arra, hogy hogyan lehetünk minél inkább fenntartható szemléletűek. Igyekszünk mindent megtenni ezért. Vállalásaink közül az egyik legfontosabb, hogy minimalizáljuk a digitális technológia ökológiai lábnyomát.

A másik számunkra fontos terület a képzés, fejlesztés, edukáció. Csak egy jól informált társadalom tudja mérlegelni a technológiai döntéseinek világra gyakorolt hatását, legyenek azok ökológiai, társadalmi vagy épp gazdasági vonatkozásúak. Globális technológiai vezetőként óriási felelősségünk van ebben, szeretnénk, ha a Capgemini lehetne az egyik híd a digitális szakadék felett.  Ezért is veszünk részt a Skool interaktív iskolaprogramjában, hogy már a kisiskolásoknak megmutathassuk miként segíthet a technológia az emberiség problémáin. A tehetséggondozásra is igyekszünk nagy figyelmet fordítani, talent programunk keretében igyekszünk a kollégáink számára biztosítani azokat az eszközöket, lehetőségeket, amelyek lehetővé teszik a fejlődésüket, előrejutásukat.

A LEGERŐSEBB konkurenssel így kell versenyezni:

Ezen a területen, ahol egy Magyarország méretű piacon is rendkívül hasonló profilú cégek, vállalkozások ezrei kínálnak szinte megkülönböztethetetlen szolgáltatásokat, gyakorlatilag két tényező van, amivel versenyezni lehet: a minőség és a hozzáadott érték. Egy jól elvégzett munka önmaga legjobb reklámja. Az egyetlen eszköz, amivel meg tudjuk tartani ügyfeleinket és sokéves, eredményes partnerséget tudunk kialakítani, az a bizalom, amit csak egyenletes, magas színvonalú munkával, ügyfélközpontú, az üzleti értékre odafigyelő, etikus piaci magatartással lehet elérni.

Ma ezzel a LEGBONYULTABB megbirkózni az üzleti életben:

Két tényező is van, ami rendkívül nehéz terepet teremt mostanság ebben az iparágban. Az egyik a technológiai változások sebessége és a vele változó ügyféligények. Azok a megoldások, amelyek a tegnap piaci környezetében még versenyképesek voltak, gyakorlatilag hónapok leforgása alatt válnak elavulttá, meghaladottá. Ebben a sajátos közegben egyszerre kell megbirkózni a trendkövetés és a kiforrott, piackész megoldásokra támaszkodás ellentmondó kihívásaival. A másik tényezőt az IT-szektor felértékelődésével párhuzamosan jelentkező emberi erőforrás hiánya jelenti. Az elmúlt két évtizedben a szektorban folyamatosan emelkedett a képzett IT munkaerő iránti igény, ezt pedig a COVID még inkább felgyorsította. Ennek köszönhetően ebben a szektorban a legbonyolultabb feladat a megfelelő munkaerő megtalálása és megtartása, ami rendkívül nehéz egy ennyire kiélezetten kompetitív környezetben.

(Fotók: Capgemini Magyarország)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-02-24 12:10:00
A világ legnagyobb elektromos autógyártójának számító, kínai BYD szegedi óriásberuházásával immár véglegessé vált, hogy hazánk hosszú idő óta először nem kullogni fog az események után, hanem diktálni fogja egy nagy globális technológiai forradalom tempóját – mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a vállalat február 23-i autóátadó ünnepségén.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS