Nagy figyelmet fordítunk a tehetséggondozásra, talent programunkkal igyekszünk a kollégáink számára biztosítani azokat az eszközöket, lehetőségeket, amelyek lehetővé teszik a fejlődésüket – mondta az Üzletemnek Jérôme Cadiou, a Capgemini Magyarország ügyvezető igazgatója.
CÉGES LEGEK sorozatunk 28. cikkében a Capgemini Magyarország legjeit Jérôme Cadiou ügyvezető igazgató osztja meg az olvasóval.
Az előző év LEGNAGYOBB tanulsága:
A világjárvány miatt nem várt kihívásokkal kellett szembenéznünk, amelyekre igyekeztünk a lehető leggyorsabban és legprofesszionálisabban reagálni. Bebizonyosodott, hogy a távolság ellenére is remekül tudunk csapatban dolgozni és változatlan szolgáltatási színvonalat nyújtani egy világméretű járvány és annak negatív hatásai ellenére is.
Az idei év LEGFONTOSABB célkitűzése:
Jelenleg az ügyfélélmény (CX) javításán van most a fő fókusz, de számos egyedi megoldáson dolgozunk a pénzügyi- és gyártási szektorban egyaránt. A fenntarthatósági vállalásaink, a társadalmi felelősségvállalás, a nagy volumenű társadalmi problémákban való segítségnyújtás mellett továbbra is az a célunk, hogy az ügyfeleinknek a lehető legmagasabb színvonalon nyújtsunk segítséget, innovatív megoldásokat kínálva.
A vállalkozás eddigi LEGNAGYOBB dobása:
A Capgemini Magyarország idén ünnepli fennállásának 25. évfordulóját. A cég hivatalosan 1997-ben kezdte működését, de már 1994-től tervben volt a magyar piacra lépés. 2006-ra sikerült megdupláznunk a cég dolgozóinak számát, míg 2017-ben tovább tudtunk terjeszkedni: ekkor nyitottuk meg irodánkat – a budapesti és a székesfehérvári mellett – Debrecenben. A folyamatos építkezésre, az újabb és újabb bővülésre törekszünk a mai napig.
A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a történetükben:
Ahogy a vállalatok többségének, úgy a világjárvány nekünk is felborította a terveinket. Egy addig kevéssé ismert helyzettel találtuk szembe magunkat: egyik napról a másikra elvesztettük a kollégáinkkal és az ügyfeleinkkel a személyes napi kapcsolatot. Amellett, hogy a tőlünk megszokott magas színvonalon kellett továbbra is teljesítenünk, jelentős időt és energiát kellett arra is fordítanunk, hogy hogyan tartsuk meg a kapcsolatot a csapattal, hogyan tudjuk őket motiválni, hogyan érjük el, hogy ugyanúgy érezzék, tartoznak valahova; emellett különös figyelmet szentelve a fizikai és mentális egészségüknek.
A vállalkozás életében a LEGDRASZTIKUSABB váltás/változtatás:
A legmarkánsabb, legdrasztikusabb váltást egyértelműen a pandémiás időszak és az otthoni munkavégzés meghatározóvá válása jelentette. A távmunka újragondolásra kényszerítette gyakorlatilag az egész működésmódunkat, a kapcsolattartás, a munkaszervezés módszertanát, eszközeit. Noha csúcstechnológiát alkalmazó vállalat vagyunk, ez a fajta átrendeződés nem csak az eszközrendszerben, de a tervezésben, kivitelezésben is bejáratott folyamatok átrajzolását és a gondolkodásmód átalakítását is szükségessé tette, olyan változásokat kényszerítve ki hónapok alatt, amelyekhez általában egy generációváltásra van szükség. A cégcsoport rekordidő alatt dolgozta ki és vezette be az elmúlt néhány hónap során új keretrendszerét, amely világszerte egységesen, a megváltozott követelményekre figyelemmel alakítja át a mindennapi munkavégzés szabályait.
A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok:
Az új technológiák elterjedése és meghatározóvá válása, mint például a többrétegű felhőalapú megoldások, a mesterséges intelligencia, a Big Data vagy a Digital Customer Experience fogalomkörébe tartozó alkalmazások iránti igény szükségessé tették, hogy kialakítsuk, megszerezzük ezeket a kompetenciákat a versenyképességünk megőrzése érdekében. Cégünk ennek érdekében kiterjedt munkaerőtoborzási tevékenységet végez, már a szakirányú oktatási intézményekben és képző központokban is, illetve komplex átképzési programokat indítottunk be világszerte. Külön ki szeretném emelni a technológiafejlesztési laboratóriumainkat, ahol alapkutatások folynak olyan megoldások vonatkozásában, amelyek már a holnapután igényeire próbálnak válaszokat találni. Ezek egyike az idén januárban, az IBM-mel együttműködésben megnyílt Quantum Lab.
Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk:
A legfontosabb erőforrást a cégünkben a munkatársaink jelentik: azok a magasan képzett szakemberek, akik felmérik, átlátják az ügyfeleink igényeit és a tényezők, feltételek és lehetőségek figyelembevételével segítik őket az adott problémára legjobb válaszokat adó megoldások kidolgozásában. Az Igate 2015-ös felvásárlásával a cégcsoport mintegy 31.000 kiváló, széleskörű tapasztalatokkal rendelkező szakemberrel tudott bővülni világszerte, Magyarországon ennek köszönhetően 50 százalékkal nőtt a létszámunk, megalapozva ezzel a piaci pozícióink további erősítését és tevékenységünk bővülését új iparágak, szektorok irányába.
Erre kellene a jövőben a LEGTÖBBET költeni:
A kiemelt céljaink között két dolog szerepel, amelyre szeretnénk még nagyobb figyelmet fordítani a jövőben. Az egyik a társadalmi felelősségvállalás, amely kiemelt helyet foglal el a feladataink sorában. Lokálisan faültetéssel, szemétszedési akciókkal igyekszünk ezen a területen minél aktívabbak lenni, hiszen a környezeti problémákat egyetlen cég sem hagyhatja figyelmen kívül. Ügyfeleinknek is igyekszünk segítségére lenni mindabban, hogy miként csökkenthetik a környezetre gyakorolt kedvezőtlen hatásukat. Többéves tervünk van arra, hogy hogyan lehetünk minél inkább fenntartható szemléletűek. Igyekszünk mindent megtenni ezért. Vállalásaink közül az egyik legfontosabb, hogy minimalizáljuk a digitális technológia ökológiai lábnyomát.
A másik számunkra fontos terület a képzés, fejlesztés, edukáció. Csak egy jól informált társadalom tudja mérlegelni a technológiai döntéseinek világra gyakorolt hatását, legyenek azok ökológiai, társadalmi vagy épp gazdasági vonatkozásúak. Globális technológiai vezetőként óriási felelősségünk van ebben, szeretnénk, ha a Capgemini lehetne az egyik híd a digitális szakadék felett. Ezért is veszünk részt a Skool interaktív iskolaprogramjában, hogy már a kisiskolásoknak megmutathassuk miként segíthet a technológia az emberiség problémáin. A tehetséggondozásra is igyekszünk nagy figyelmet fordítani, talent programunk keretében igyekszünk a kollégáink számára biztosítani azokat az eszközöket, lehetőségeket, amelyek lehetővé teszik a fejlődésüket, előrejutásukat.
A LEGERŐSEBB konkurenssel így kell versenyezni:
Ezen a területen, ahol egy Magyarország méretű piacon is rendkívül hasonló profilú cégek, vállalkozások ezrei kínálnak szinte megkülönböztethetetlen szolgáltatásokat, gyakorlatilag két tényező van, amivel versenyezni lehet: a minőség és a hozzáadott érték. Egy jól elvégzett munka önmaga legjobb reklámja. Az egyetlen eszköz, amivel meg tudjuk tartani ügyfeleinket és sokéves, eredményes partnerséget tudunk kialakítani, az a bizalom, amit csak egyenletes, magas színvonalú munkával, ügyfélközpontú, az üzleti értékre odafigyelő, etikus piaci magatartással lehet elérni.
Ma ezzel a LEGBONYULTABB megbirkózni az üzleti életben:
Két tényező is van, ami rendkívül nehéz terepet teremt mostanság ebben az iparágban. Az egyik a technológiai változások sebessége és a vele változó ügyféligények. Azok a megoldások, amelyek a tegnap piaci környezetében még versenyképesek voltak, gyakorlatilag hónapok leforgása alatt válnak elavulttá, meghaladottá. Ebben a sajátos közegben egyszerre kell megbirkózni a trendkövetés és a kiforrott, piackész megoldásokra támaszkodás ellentmondó kihívásaival. A másik tényezőt az IT-szektor felértékelődésével párhuzamosan jelentkező emberi erőforrás hiánya jelenti. Az elmúlt két évtizedben a szektorban folyamatosan emelkedett a képzett IT munkaerő iránti igény, ezt pedig a COVID még inkább felgyorsította. Ennek köszönhetően ebben a szektorban a legbonyolultabb feladat a megfelelő munkaerő megtalálása és megtartása, ami rendkívül nehéz egy ennyire kiélezetten kompetitív környezetben.
(Fotók: Capgemini Magyarország)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.