A Capgemini lehetne az egyik híd a digitális szakadék felett

A Capgemini lehetne az egyik híd a digitális szakadék felett
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 05. 30., 10:54

Nagy figyelmet fordítunk a tehetséggondozásra, talent programunkkal igyekszünk a kollégáink számára biztosítani azokat az eszközöket, lehetőségeket, amelyek lehetővé teszik a fejlődésüket – mondta az Üzletemnek Jérôme Cadiou, a Capgemini Magyarország ügyvezető igazgatója.

CÉGES LEGEK sorozatunk 28. cikkében a Capgemini Magyarország legjeit Jérôme Cadiou ügyvezető igazgató osztja meg az olvasóval.

Az előző év LEGNAGYOBB tanulsága:

A világjárvány miatt nem várt kihívásokkal kellett szembenéznünk, amelyekre igyekeztünk a lehető leggyorsabban és legprofesszionálisabban reagálni. Bebizonyosodott, hogy a távolság ellenére is remekül tudunk csapatban dolgozni és változatlan szolgáltatási színvonalat nyújtani egy világméretű járvány és annak negatív hatásai ellenére is.

Az idei év LEGFONTOSABB célkitűzése:

Jelenleg az ügyfélélmény (CX) javításán van most a fő fókusz, de számos egyedi megoldáson dolgozunk a pénzügyi- és gyártási szektorban egyaránt. A fenntarthatósági vállalásaink, a társadalmi felelősségvállalás, a nagy volumenű társadalmi problémákban való segítségnyújtás mellett továbbra is az a célunk, hogy az ügyfeleinknek a lehető legmagasabb színvonalon nyújtsunk segítséget, innovatív megoldásokat kínálva.

A vállalkozás eddigi LEGNAGYOBB dobása:

A Capgemini Magyarország idén ünnepli fennállásának 25. évfordulóját. A cég hivatalosan 1997-ben kezdte működését, de már 1994-től tervben volt a magyar piacra lépés. 2006-ra sikerült megdupláznunk a cég dolgozóinak számát, míg 2017-ben tovább tudtunk terjeszkedni: ekkor nyitottuk meg irodánkat – a budapesti és a székesfehérvári mellett – Debrecenben. A folyamatos építkezésre, az újabb és újabb bővülésre törekszünk a mai napig.

A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a történetükben:

Ahogy a vállalatok többségének, úgy a világjárvány nekünk is felborította a terveinket. Egy addig kevéssé ismert helyzettel találtuk szembe magunkat: egyik napról a másikra elvesztettük a kollégáinkkal és az ügyfeleinkkel a személyes napi kapcsolatot. Amellett, hogy a tőlünk megszokott magas színvonalon kellett továbbra is teljesítenünk, jelentős időt és energiát kellett arra is fordítanunk, hogy hogyan tartsuk meg a kapcsolatot a csapattal, hogyan tudjuk őket motiválni, hogyan érjük el, hogy ugyanúgy érezzék, tartoznak valahova; emellett különös figyelmet szentelve a fizikai és mentális egészségüknek.

A vállalkozás életében a LEGDRASZTIKUSABB váltás/változtatás:

A legmarkánsabb, legdrasztikusabb váltást egyértelműen a pandémiás időszak és az otthoni munkavégzés meghatározóvá válása jelentette. A távmunka újragondolásra kényszerítette gyakorlatilag az egész működésmódunkat, a kapcsolattartás, a munkaszervezés módszertanát, eszközeit. Noha csúcstechnológiát alkalmazó vállalat vagyunk, ez a fajta átrendeződés nem csak az eszközrendszerben, de a tervezésben, kivitelezésben is bejáratott folyamatok átrajzolását és a gondolkodásmód átalakítását is szükségessé tette, olyan változásokat kényszerítve ki hónapok alatt, amelyekhez általában egy generációváltásra van szükség. A cégcsoport rekordidő alatt dolgozta ki és vezette be az elmúlt néhány hónap során új keretrendszerét, amely világszerte egységesen, a megváltozott követelményekre figyelemmel alakítja át a mindennapi munkavégzés szabályait.

A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok:

Az új technológiák elterjedése és meghatározóvá válása, mint például a többrétegű felhőalapú megoldások, a mesterséges intelligencia, a Big Data vagy a Digital Customer Experience fogalomkörébe tartozó alkalmazások iránti igény szükségessé tették, hogy kialakítsuk, megszerezzük ezeket a kompetenciákat a versenyképességünk megőrzése érdekében. Cégünk ennek érdekében kiterjedt munkaerőtoborzási tevékenységet végez, már a szakirányú oktatási intézményekben és képző központokban is, illetve komplex átképzési programokat indítottunk be világszerte. Külön ki szeretném emelni a technológiafejlesztési laboratóriumainkat, ahol alapkutatások folynak olyan megoldások vonatkozásában, amelyek már a holnapután igényeire próbálnak válaszokat találni. Ezek egyike az idén januárban, az IBM-mel együttműködésben megnyílt Quantum Lab.

Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk:

A legfontosabb erőforrást a cégünkben a munkatársaink jelentik: azok a magasan képzett szakemberek, akik felmérik, átlátják az ügyfeleink igényeit és a tényezők, feltételek és lehetőségek figyelembevételével segítik őket az adott problémára legjobb válaszokat adó megoldások kidolgozásában. Az Igate 2015-ös felvásárlásával a cégcsoport mintegy 31.000 kiváló, széleskörű tapasztalatokkal rendelkező szakemberrel tudott bővülni világszerte, Magyarországon ennek köszönhetően 50 százalékkal nőtt a létszámunk, megalapozva ezzel a piaci pozícióink további erősítését és tevékenységünk bővülését új iparágak, szektorok irányába.

Erre kellene a jövőben a LEGTÖBBET költeni:

A kiemelt céljaink között két dolog szerepel, amelyre szeretnénk még nagyobb figyelmet fordítani a jövőben. Az egyik a társadalmi felelősségvállalás, amely kiemelt helyet foglal el a feladataink sorában. Lokálisan faültetéssel, szemétszedési akciókkal igyekszünk ezen a területen minél aktívabbak lenni, hiszen a környezeti problémákat egyetlen cég sem hagyhatja figyelmen kívül. Ügyfeleinknek is igyekszünk segítségére lenni mindabban, hogy miként csökkenthetik a környezetre gyakorolt kedvezőtlen hatásukat. Többéves tervünk van arra, hogy hogyan lehetünk minél inkább fenntartható szemléletűek. Igyekszünk mindent megtenni ezért. Vállalásaink közül az egyik legfontosabb, hogy minimalizáljuk a digitális technológia ökológiai lábnyomát.

A másik számunkra fontos terület a képzés, fejlesztés, edukáció. Csak egy jól informált társadalom tudja mérlegelni a technológiai döntéseinek világra gyakorolt hatását, legyenek azok ökológiai, társadalmi vagy épp gazdasági vonatkozásúak. Globális technológiai vezetőként óriási felelősségünk van ebben, szeretnénk, ha a Capgemini lehetne az egyik híd a digitális szakadék felett.  Ezért is veszünk részt a Skool interaktív iskolaprogramjában, hogy már a kisiskolásoknak megmutathassuk miként segíthet a technológia az emberiség problémáin. A tehetséggondozásra is igyekszünk nagy figyelmet fordítani, talent programunk keretében igyekszünk a kollégáink számára biztosítani azokat az eszközöket, lehetőségeket, amelyek lehetővé teszik a fejlődésüket, előrejutásukat.

A LEGERŐSEBB konkurenssel így kell versenyezni:

Ezen a területen, ahol egy Magyarország méretű piacon is rendkívül hasonló profilú cégek, vállalkozások ezrei kínálnak szinte megkülönböztethetetlen szolgáltatásokat, gyakorlatilag két tényező van, amivel versenyezni lehet: a minőség és a hozzáadott érték. Egy jól elvégzett munka önmaga legjobb reklámja. Az egyetlen eszköz, amivel meg tudjuk tartani ügyfeleinket és sokéves, eredményes partnerséget tudunk kialakítani, az a bizalom, amit csak egyenletes, magas színvonalú munkával, ügyfélközpontú, az üzleti értékre odafigyelő, etikus piaci magatartással lehet elérni.

Ma ezzel a LEGBONYULTABB megbirkózni az üzleti életben:

Két tényező is van, ami rendkívül nehéz terepet teremt mostanság ebben az iparágban. Az egyik a technológiai változások sebessége és a vele változó ügyféligények. Azok a megoldások, amelyek a tegnap piaci környezetében még versenyképesek voltak, gyakorlatilag hónapok leforgása alatt válnak elavulttá, meghaladottá. Ebben a sajátos közegben egyszerre kell megbirkózni a trendkövetés és a kiforrott, piackész megoldásokra támaszkodás ellentmondó kihívásaival. A másik tényezőt az IT-szektor felértékelődésével párhuzamosan jelentkező emberi erőforrás hiánya jelenti. Az elmúlt két évtizedben a szektorban folyamatosan emelkedett a képzett IT munkaerő iránti igény, ezt pedig a COVID még inkább felgyorsította. Ennek köszönhetően ebben a szektorban a legbonyolultabb feladat a megfelelő munkaerő megtalálása és megtartása, ami rendkívül nehéz egy ennyire kiélezetten kompetitív környezetben.

(Fotók: Capgemini Magyarország)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 09. 19., 10:49
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége és a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége szervezésében 2022. szeptember elején Budapesten tanácskozott a genfi székhelyű Munkaadók Nemzetközi Szövetségének Európai és Közép-Ázsia csoportja. A konferencián, amelyre 35 országból érkeztek küldöttek, a VOSZ-t dr. Kovács Patrik és Barabás Tamás társelnökök, valamint Varga Julianna nemzetközi és oktatási igazgató képviselte, aki egyben az esemény egyik szervezője is volt. A rendezvényről őt kérdeztük.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 09. 23., 12:05
epizód: 2022 / 9   |   hossz: 18:38
Milyen a gazdaság, a vállalkozások helyzete Covid után, a háború és az energiaválság árnyékában? Mekkora sokkokat okozott az elmúlt pár év? Nyílnak-e kivezető utak az európai és a magyar gazdaság előtt? Hogyan segítheti a kilábalást az államilag támogatott Széchenyi Hitel MAX program? A kérdésekre Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója válaszol.
2022. 07. 26., 10:30
epizód: 2022 / 8   |   hossz: 20:30
Milyen új utakat nyitott az internet a csalók előtt? Hogyan azonosíthatjuk vállalkozóként az átverési kísérleteket? Mikor kell szakértőhöz, esetleg egyenesen a rendőrséghez fordulnunk? És mitől menthet meg bennünket egy kis önképzés? Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd olyan céges csalásokra is felhívja a figyelmet, amelyek még a hozzáértők előtt sem feltétlenül nyilvánvalóak.
2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerő-piacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. vezérigazgatója válaszol.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS