4400 betonbiztos munkahely Kecskeméten

2020. 12. 14., 20:00

Jelentősen, újabb 50 milliárd forintos beruházással bővíti kecskeméti gyárát a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary, a fejlesztés keretében a vállalat megkezdi Magyarországon elsőként a tisztán elektromos meghajtású autók gyártását - jelentette be hétfőn Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a kecskeméti gyárból a Facebook-oldalán közvetített online sajtótájékoztatón.

Az 50 milliárd forint értékű beruházáshoz a magyar kormány 15 milliárd forint támogatást biztosít, a beruházással több mint 4400 munkahely jövője válik „betonbiztossá” – mondta Szijjártó Péter.

A miniszter hangsúlyozta: a világ egyik legnagyobb és legmodernebb autóipari vállalata döntött úgy, hogy óriási jelentőségű high-tech beruházást hoz Magyarországra, most amikor a világ autóipara „nem éppen az új beruházásokról szól”. A vállalat ehhez szükséges karosszériaüzemet épít, és megkezdi a kecskeméti gyár technológiai felkészítését a tisztán elektromos autók szériagyártására.

A miniszter a beruházást mérföldkőnek nevezte a Mercedes kecskeméti gyára, valamint a magyar gazdaság és autóipar szempontjából egyaránt.

Az ország autóipara Európa és a világ autóiparának zászlóshajója is, a klasszikus autóipari időszakot tekintve most nagy lépést téve afelé, hogy az elektromos autók gyártásában is hasonló pozíciót töltsön be a jövőben.

Hozzátette: akármilyen irányba megy a világ autóipara, akármilyen ütemben, a kecskeméti gyár és gyártás sorsa biztosított. Mindez tovább erősíti a magyar-német gazdasági együttműködést, a németek alkotják a legnagyobb beruházói közösséget Magyarországon, az összes külföldi beruházás egyötöde Németországból érkezett.

Fontosnak nevezte, hogy a Magyarországon működő német cégek 60 százaléka szerint javulni fog jövőre az üzleti helyzete, ami a járványhelyzetben biztató várakozás.

Kitért arra, hogy a világjárvány második hullámában a kormány olyan döntéseket hozott, amelyek megvédik az emberek egészségét és fenntartják a gazdaság működését. A magyar kormány világjárványra adott gazdasági válasza arról szól, hogy megvédje a munkahelyeket. A munkanélküliséggel szembeni harcban azokat a vállalatokat nevezte a kormány szövetségesének, amelyek a nehéz időszakban sem leépítenek, hanem megvédik a munkahelyeket és újakat hoznak létre, beruháznak, fejlesztenek.

Kiemelte: a magyar gazdaság életerejét mutatja, hogy miközben az egész világon gyárakat zárnak be, tömeges elbocsátásokat jelentenek be, addig Magyarországon újabb és újabb beruházásokat jelenthetnek be az ország valamennyi pontjáról. Ezek a beruházások világosan bizonyítják: az ország az új világgazdasági korszak nyertesei közé tartozik. Az új korszak brutális versennyel indul, a gazdasági kapacitások újraelosztásáért. A bezárt gyárak nem nyitnak újra automatikusan, a cégek a hatékonysági nyomás alá kerülve azt keresik, hogy hol tudnak az eddiginél jobban, hatékonyabban, gyorsabban termelni. „Ma Magyarország ebben a versenyben aratott egy óriási győzelmet” – húzta alá.

Szijjártó Péter köszönetet mondott a kormány nevében a Mercedes többezer kecskeméti és Kecskemét környéki dolgozójának, akik a gyár odaköltözése óta fantasztikus teljesítményt nyújtottak, és az újabb beruházást lehetővé tették.

Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: Kecskeméten fogják gyártani az EQB, azaz a tisztán elektromos meghajtású autót, amelynek 2021 utolsó negyedévétől kezdődhet a sorozatgyártása. Az új modell világpremierje jövő tavasszal lesz.  Az idén márciusban bejelentett új présüzem pedig 2022-ben megkezdi működését a közlése szerint.

A kecskeméti gyár 4400 dolgozójának kiemelkedő teljesítménye miatt esett a konszern választása ismét a kecskeméti gyárra, amelynek ezzel a vállalaton belül még fontosabb szerepe lesz.

Felidézte: tavasszal egy hónapra leállították a gyártást a járvány, és az alkatrészbeszállítás akadozása miatt. Az április végéig tartó kényszerszünetben számos védelmi intézkedést vezettek be, augusztus óta újból teljes üzemmel gyártanak.

Szemereyné Pataki Klaudia, Kecskemét polgármestere azt mondta: örömöt és büszkeséget éreznek az újabb beruházás miatt, amely több száz új munkahelyet teremt, valamint közel ötezer család jövője lesz kiszámíthatóbb és biztonságosabb. Az új gyárban a jövő autóit fogják gyártani, ebben Kecskemét lesz és marad egy jó darabig az első. A Mercedest korrekt és hűséges szövetségesnek nevezte, amelyre a nehezebb időkben is számíthatnak. A kormány az első pillanattól kezdve támogatta a beruházás megvalósulását, a fontos versenyt csak így sikerült megnyerni.

A kecskeméti gyárban 2019-ben mintegy 190 ezer Mercedes-Benz kompakt autót állítottak elő. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. 2019-ben közel 3,7 milliárd eurós forgalmat ért el, amely az előző évhez képest 2,7 százalékos növekedést jelent. (MTI)

(A fotón Christian Wolff és Szijjártó Péter)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 07. 14., 17:05
Július 14-től pályázhatnak az 5000 lakos alatti települések a helyi közvilágítás korszerűsítésére; a Magyar Falu Program keretében, a Jedlik Ányos Energetikai Program forrásaiból összesen 18 milliárd forint áll rendelkezésre – tájékoztatott Steiner Attila, az Energiaügyi Minisztérium energetikáért felelős államtitkára.
2025. 07. 14., 18:25
Már akadt vállalkozás, amely élt a július elején megnyílt lehetőséggel és sikeresen lekerült az alkalmazottjukat bejelentés nélkül foglalkoztatók listájáról, így mentesülve a listával járó súlyos szankciók alól.
2025-07-13 21:30:00
Az EPR alá tartozó gyártóknak, illetve első belföldi forgalomba hozóknak 2025. július 20-ig kell teljesíteniük az előző negyedévre vonatkozó mennyiségi adatszolgáltatási kötelezettségüket az Országos Környezetvédelmi Információs Rendszeren keresztül – hívja fel a figyelmet a MOHU.

  Rovathírek: HIPA

A következő két évben több üzemegységet is épít, illetve bővít a Gyermelyi Zrt. A beruházási program egy új, teljesen automatizált magasraktárt, tésztagyári kapacitásbővítést és csomagolásfejlesztést foglal magában.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Donald Trump kriptoüzlete – és a piachoz kötődő szabályozó tevékenysége – miatt világszerte egyre nagyobb figyelem irányul a digitális valutákra. Mivel a téma egy 2025. július 1-jével érvénybe lépett kriptopiaci törvény miatt itthon is forró, megkértük Kalocsai Kornélt, a Blockchain Magyarország Egyesület alapító-elnökét, hogy segítsen tisztán látni, egyrészt az amerikai elnök által előidézett változásokkal, másrészt azzal kapcsolatban, hogy a kriptopiacot hogyan kellene mindenki javára megtisztítani. A blockchain és kripto szakértő-tanácsadó a leggyakrabban előforduló buktatókra és csalásokra is felhívta a figyelmet.
Érdekes ingatlanpiaci helyzetet teremt a helyi önazonosság védelméről szóló törvény, amely júliustól már hatályba is lép. Sokan gondolják, hogy önmagában a létezése befolyásolhatja az árakat, de ez szinte kizárólag az önkormányzatokon múlik. Bár Szegő Péterrel még a parlamenti szavazás előtt beszélgettünk a témáról, a Duna House PR és elemzési szakértőjeként átfogó képet tudott adni róla, hogy mi történik lokálisan és országosan a jogszabály bevezetése után.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) közölte: sajnálattal veszi tudomásul, hogy a kormány szakmai egyeztetés nélkül hosszabbította meg a hatósági árak rendszerét, hiszen ezzel a szőnyeg alá söpörték a gazdaságban lappangó feszültségeket, amelyek így csak tovább gyűlnek és mindenképpen felszínre kerülnek. Az árrésstop legnagyobb vesztesei éppen a kisboltok lesznek, hiszen lemaradnak az árversenyben a multikkal szemben – vezeti le ebben az epizódban Kozák Tamás. Az OKSZ főtitkára azt is elmagyarázza, miért nincs rendjén az elmaradt egyeztetés és felvázolja a szövetség szakpolitikai javaslatait, amelyek viszont gyógyírt jelentenének – árrésstop helyett.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS