14 ezer fesztiválozó véleményére voltak kíváncsiak

2020. 02. 14., 12:15

A nemrégiben sikeresen lezárult EFOP projekt eredményeként jelentősen bővült a Budapesti Gazdasági Egyetem, Magyarország meghatározó alkalmazott tudományok egyetemének kutatói tevékenysége. A 266 millió forintos európai uniós támogatásból többek között kutatásokat kiszolgáló új szervezet létesült, hallgatókat és fiatal oktatókat vontak be a kutatásokba, illetve új kutatási témákat dolgoztak fel.

Eredményesen zárult a Budapesti Gazdasági Egyetemen az EFOP-3.6.1-16-2016-00012 azonosítószámú „Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések - Innovatív megoldásokkal Zala megye K+F+I tevékenysége hatékonyságának növeléséért” című európai uniós projekt.

A 2017. január 01. – 2019. december 31. között 266 millió forint támogatásból megvalósult projekt általános célja – a technológiai fejlesztés és az innováció erősítése, a vállalkozói képességek fejlesztése, a kutatói továbbképzési programok, valamint a hálózatépítő tevékenységek és partnerségek révén – az Egyetem kutatási kapacitásainak bővítése volt, illetve ennek támogatása kutatási háttérszolgáltatásokkal.

A projekt eredményeként jelentősen bővült a BGE kutatási bázisa, fiatal kutatók, hallgatók kapcsolódtak be a munkába, akik kutatásmódszertani továbbképzéseken, hazai és nemzetközi szakmai konferenciákon vettek részt, publikálták eredményeiket. Kutatásokat kiszolgáló szervezet is alakult korszerű informatikai háttérrel.

A 30 hónap alatt összesen 45 kutató – köztük 28 fiatal kutató – és 33 hallgató végzett aktív tudományos tevékenységet, több mint 80 tudományos jellegű publikáció jelent meg, és még számos kiadásra vár.  A közreműködők mintegy 70 szakmai konferencián szerepeltek, bemutatva eredményeiket, a laikus közönség pedig ismeretterjesztő előadások keretében ismerkedhetett meg a kutatási programokkal.

A projekt támogatásával két éven keresztül két kiemelt tudományos program zajlott. A fesztivál-gazdaságtani kutatás középpontjában a rendezvényturizmus nemzetgazdasági jelentőségének és potenciáljának kimutatása állt. A kutatás során 14 ezer fesztiválozót, 1000 lakost, és – mélyinterjú keretében – 30 szervezőt kérdeztek meg az ország minden régiójából nonprofit és üzleti rendezvényekről.  A gazdasági hatásvizsgálat során azt vizsgálták, hogy országos és megyei szinten mekkora jövedelmet, hozzáadott értéket és adóbevételt generál, valamint mekkora foglalkoztatást eredményez egy-egy fesztivál.

A felsőoktatás-módszertani kutatás keretében pedig górcső alá kerültek az oktatók és hallgatók motivációi az oktatás folyamatában és feltérképezték az oktatók módszertani felkészültségét is.

Mindezek mellett több kisebb kutatás is zajlott, amelyek a 21. század fontos társadalmi-gazdasági kérdéseire keresték a választ.

„A projekt nyújtotta lehetőségeket teljes mértékben kihasználtuk, hiszen az Egyetemen művelt tudományterületek szinte mindegyike bekerült a programba. A kutatási témák kiválasztása során kiemelten ösztönöztük a multidiszciplináris megközelítéseket” – mondta el dr. Solt Katalin, professor emerita, a projekt szakmai vezetője.

A BGE tervei között szerepel a projekt során kialakított új szervezeti keretek, a továbbképzés rendszerének, az open access fórumoknak, a kutatást támogató szolgáltatásoknak további működtetése.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS