10-15 százalékot is spórolhatnak a cégek, ha versenyeztetik alvállalkozóikat

2021. 10. 19., 18:45

Az év utolsó negyedévében a vállalkozások számára az egyik legfontosabb feladat a jövő évi költségvetésük megtervezése. Most dől el, hogy melyik területre mennyi pénzt tudnak allokálni, és hol lesz szükség a kiadások további optimalizálására. Ennek egyik legfontosabb része a beszerzések előzetes tervezése és a beszállítói kapcsolatok felülvizsgálata, hiszen akár 10-15 százalékot is spórolhatnak azok a cégek, melyek időről időre megversenyeztetik alvállalkozóikat, vagy akár az online térben, korlátlan beszerzés bevezetése mellett döntenek.

Minden év utolsó negyedévének feladatai közül elsődlegesen fontos a jövő évi pénzügyi terv elkészítése, amely minden vállalkozás alapját jelenti. A cégeknek több területen is érdemes racionalizálni működésüket, de kétségkívül az egyik legfontosabb a költségek optimalizálása, aminek egyre nagyobb jelentősége van a költségszerkezetben, hiszen a terhek és kiegészítő költségek folyamatosan növekednek. A pénzgazdálkodás javítása segíti a cégeket abban, hogy csökkentsék működési költségeiket és javítsák likviditásukat.

A Brillit.com szakértőinek tapasztalata szerint a legtöbb vállalkozás beszerzési folyamataiban ugyanakkor tetten érhetők olyan átfedések, felesleges adminisztratív terhek, kevésbé hatékony elemek, amelyek automatizálásával és racionalizálásával 10-15 százalékos, vagy még ennél is nagyobb eredménynövelés érhető el – kiadáscsökkentés, illetve árbevétel-megtartás révén.

Az online üzleti közösség nemrégiben közzétett felméréséből kiderült, hogy a magyar vállalkozások 66 százaléka dolgozik együtt valamilyen rendszerességgel külső beszállítói partnerekkel, közülük viszont mindössze 2 százalék kutat folyamatosan új üzleti kapcsolatok után, 6 százalékuk félévente, 15 százalékuk pedig csak évente keres magának új partnereket és kér be újabb és újabb ajánlatot egy-egy szolgáltatásra. Pedig a hosszú távú sikeresség egyik kulcsa a beszerzések tervezhetősége és a kapcsolatrendszer folyamatos frissítése.

„Az üzleti kapcsolataink bővülésével számos megtakarítási lehetőség nyílhat meg a vállalkozásunk számára, hiszen – a nagyobb verseny révén – kedvezőbb feltételek mentén alakíthatjuk át a beszerzési szerződéseinket. A verseny kiszélesítésével pedig további árcsökkenést tud realizálni az a vállalkozás, amely az online térben, korlátlan beszerzés bevezetése mellett dönt” – mondja Bracsok Norbert, a Brillit.com szakértője.

Ezzel ugyanis egy időben egyszerre több beszerzés is futtatható ugyanarra a termékre vagy szolgáltatásra, ami segít abban, hogy minél előbb megtaláljuk a megfelelő cégeket az adott feladatra, legyen a cél akár a legolcsóbb ár, akár lokálisan a legközelebbi partner megtalálása. A beszerzések ráadásul időben tervezhetővé válnak, mert a beszerzés kiírásával pontosan meghatározható, hogy az adott termékre vagy szolgáltatásra mikor van szükségünk.

Emellett a rendszer segíti az adminisztratív terhek csökkentését is, hiszen a beszerzéseket automatikusan eljuttatja minden releváns cégnek, így ezzel nem a beszerzés kiírójának kell foglalkoznia, amivel jelentős időt és energiát tudnak megtakarítani a vállalkozások.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS