10-15 százalékot is spórolhatnak a cégek, ha versenyeztetik alvállalkozóikat

2021. 10. 19., 18:45

Az év utolsó negyedévében a vállalkozások számára az egyik legfontosabb feladat a jövő évi költségvetésük megtervezése. Most dől el, hogy melyik területre mennyi pénzt tudnak allokálni, és hol lesz szükség a kiadások további optimalizálására. Ennek egyik legfontosabb része a beszerzések előzetes tervezése és a beszállítói kapcsolatok felülvizsgálata, hiszen akár 10-15 százalékot is spórolhatnak azok a cégek, melyek időről időre megversenyeztetik alvállalkozóikat, vagy akár az online térben, korlátlan beszerzés bevezetése mellett döntenek.

Minden év utolsó negyedévének feladatai közül elsődlegesen fontos a jövő évi pénzügyi terv elkészítése, amely minden vállalkozás alapját jelenti. A cégeknek több területen is érdemes racionalizálni működésüket, de kétségkívül az egyik legfontosabb a költségek optimalizálása, aminek egyre nagyobb jelentősége van a költségszerkezetben, hiszen a terhek és kiegészítő költségek folyamatosan növekednek. A pénzgazdálkodás javítása segíti a cégeket abban, hogy csökkentsék működési költségeiket és javítsák likviditásukat.

A Brillit.com szakértőinek tapasztalata szerint a legtöbb vállalkozás beszerzési folyamataiban ugyanakkor tetten érhetők olyan átfedések, felesleges adminisztratív terhek, kevésbé hatékony elemek, amelyek automatizálásával és racionalizálásával 10-15 százalékos, vagy még ennél is nagyobb eredménynövelés érhető el – kiadáscsökkentés, illetve árbevétel-megtartás révén.

Az online üzleti közösség nemrégiben közzétett felméréséből kiderült, hogy a magyar vállalkozások 66 százaléka dolgozik együtt valamilyen rendszerességgel külső beszállítói partnerekkel, közülük viszont mindössze 2 százalék kutat folyamatosan új üzleti kapcsolatok után, 6 százalékuk félévente, 15 százalékuk pedig csak évente keres magának új partnereket és kér be újabb és újabb ajánlatot egy-egy szolgáltatásra. Pedig a hosszú távú sikeresség egyik kulcsa a beszerzések tervezhetősége és a kapcsolatrendszer folyamatos frissítése.

„Az üzleti kapcsolataink bővülésével számos megtakarítási lehetőség nyílhat meg a vállalkozásunk számára, hiszen – a nagyobb verseny révén – kedvezőbb feltételek mentén alakíthatjuk át a beszerzési szerződéseinket. A verseny kiszélesítésével pedig további árcsökkenést tud realizálni az a vállalkozás, amely az online térben, korlátlan beszerzés bevezetése mellett dönt” – mondja Bracsok Norbert, a Brillit.com szakértője.

Ezzel ugyanis egy időben egyszerre több beszerzés is futtatható ugyanarra a termékre vagy szolgáltatásra, ami segít abban, hogy minél előbb megtaláljuk a megfelelő cégeket az adott feladatra, legyen a cél akár a legolcsóbb ár, akár lokálisan a legközelebbi partner megtalálása. A beszerzések ráadásul időben tervezhetővé válnak, mert a beszerzés kiírásával pontosan meghatározható, hogy az adott termékre vagy szolgáltatásra mikor van szükségünk.

Emellett a rendszer segíti az adminisztratív terhek csökkentését is, hiszen a beszerzéseket automatikusan eljuttatja minden releváns cégnek, így ezzel nem a beszerzés kiírójának kell foglalkoznia, amivel jelentős időt és energiát tudnak megtakarítani a vállalkozások.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS