Új naperőművet épített az MVM Csoport Kecskeméten

Új naperőművet épített az MVM Csoport Kecskeméten
2023. 12. 06., 20:10

Az MVM Csoport megújuló energiatermeléssel foglalkozó tagvállalata, az MVM Zöld Generáció Kft. egy új, 23,8 MW beépített teljesítményű naperőművet épített európai uniós támogatással. A 9,748 milliárd forintos beruházást 41 százalékban támogatásból, 59 százalékban saját forrásból finanszírozta az MVM Csoport.

Az MVM Csoport megújuló energiatermeléssel foglalkozó leányvállalata, az MVM Zöld Generáció Kft. a KEHOP-5.1.1-17-2023-00013 azonosító számú projekt keretében egy 23,8 MWp beépített teljesítményű napelemes erőművet épített Kecskeméten, Borbás városrész közelében, amellyel hozzájárul Magyarország klímapolitikai célkitűzéseinek eléréséhez.

A beruházás tervezett összköltsége 9,748 milliárd forint, amelyhez 4,025 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyújtott az Európai Unió a Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Program keretében.

A napelemes rendszer évi átlagban mintegy 99 687 GJ villamos energiát tud megtermelni, ami több mint 12 000 háztartás éves villamosenergia-szükségeltét fedezheti amellett, hogy éves szinten mintegy 27 000 tonnával csökkenhet az ország szén-dioxid kibocsátása.

A projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg.

A projektről bővebb információt a https://zoldgeneracio.mvm.hu/ oldalon olvashatnak.

  • A projekt címe: Napelemes erőmű létesítése Kecskeméten
  • Kedvezményezett neve: MVM Zöld Generáció Kft.
  • Projekt azonosító száma: KEHOP-5.1.1-17-2023-00013
  • A szerződött támogatás összege: 4 025 344 838 forint
  • Beruházási költségre vetített támogatás mértéke: 41,29 százalék
Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS