Szálláshelyek: messze vannak a májusi adatok a járvány előttiektől

2022. 07. 07., 09:23

1,768 millió éjszakát töltöttek a vendégek a kereskedelmi szálláshelyeken 2022 májusában, ez az adat az egy évvel korábbi két és félszerese, 2019 májusához képest viszont 32 százalékos visszaesést jelent.

2022. májusban az előző év azonos hónapjához képest a belföldi vendégek száma közel kétszeresére, a vendégéjszakáké több mint másfélszeresére növekedett (2019 májusához képest viszont 22 százalékkal csökkent). A vendégszám 451 ezer, az eltöltött vendégéjszakáké 921 ezer volt. Az éjszakák 69 százalékát szállodákban töltötték, számuk az egy évvel korábbihoz viszonyítva mintegy másfélszeresére emelkedett. A panziókban és a közösségi szálláshelyeken a forgalom 1,2-, illetve 3,7-szeresére nőtt a tavaly májusihoz képest. A legnépszerűbb turisztikai régiók a Balaton és Budapest–Közép-Duna-vidék voltak, ahol a belföldivendég-éjszakák 24, illetve 16 százalékát regisztrálták.

 

A külföldi vendégek száma több mint hét és félszeresére, a vendégéjszakáké 2021 májusához képest több mint hatszorosára emelkedett (2019-hez viszonyítva azonban 40 százalékos volt a visszaesés). A szálláshelyekre érkezett 324 ezer vendég összesen 847 ezer vendégéjszakát töltött el. A vendégéjszakák 82 százalékát szállodában töltötték, ez hat és félszeres bővülés 2021 májusához mérten. A legnépszerűbb turisztikai régió Budapest–Közép-Duna-vidék volt, ahol a külföldivendég-éjszakák 62 százalékát regisztrálták.

A szálláshelyek összes bruttó árbevétele folyó áron 43 milliárd forint volt, az közel háromszorosára az egy évvel korábbinak.

Széchenyi Pihenőkártyával a kereskedelmi szálláshelyeken 11 százalékkal kevesebbet, összességében 2,1 milliárd forintot fizettek a kártyatulajdonosok. (KSH)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024. 12. 11., 09:11
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS