Ők már év elején bíztak a belföldi utazás lehetőségében

2021. 05. 20., 12:15

Úgy tűnik, a K&H SZÉP kártya tulajdonosok már év elején bíztak a közelgő újranyitásban, ugyanis a tavalyi év azonos időszakához képest idén alig csökkent a szálláshely alszámlára befizetett összeg. A K&H SZÉP kártyára jóváírt teljes összeg 27 százalékkal növekedett az első negyedévben, miközben a felhasználást leginkább az online vásárlások közel triplázódása húzta felfelé.

Az idei év első három hónapjában 27 százalékkal emelkedett a K&H SZÉP kártyára jóváírt összeg a tavalyi év azonos időszakához képest. Az alszámlák közötti bontás év eleji meghatározásánál láthatóan bíztak a kártyabirtokosok a járványhelyzet enyhülésében, ugyanis a szálláshely alszámlára kerülő összeg csupán 6 százalékkal csökkent a korlátozásokkal még alig érintett 2020 első negyedévéhez képest.

Ezzel együtt is a vendéglátás alszámla lett az első negyedév győztese, itt ugyanis 41 százalékkal növekedett a feltöltött összeg, míg a szabadidő alszámla esetén ez csupán 14 százalék. A számlák közti megoszlásnak az idei évben viszont kisebb a jelentősége, ugyanis december 31-ig minden alszámláról lehet fizetni bármely K&H SZÉP kártya elfogadóhelyen, ami még tovább fokozhatja a tavalyi intenzív, 18 százalékos K&H SZÉP kártya használat növekedést.

Az első negyedév eredményei alapján egyelőre kivárnak a kártyabirtokosok a költésekkel, ugyanis mindössze 3 százalékkal növekedtek a K&H SZÉP kártyáról kifizetett összegek a tavalyi év hasonló időszakához képest. Ezen belül viszont az online vásárlások forgalma közel megtriplázódott, a vendéglátás alszámlán a legfőképp, melynek legnagyobb nyertesei az online ételrendeléssel és kiszállítással foglalkozó oldalak voltak.

30 ezernél is több elfogadóhely

A K&H SZÉP kártya elfogadóhelyek száma márciusban átlépte a 30 ezret, mert gyorsuló ütemben csatlakoznak a vállalkozások elfogadóhelyként. Míg tavaly egész évben több mint 4 ezerrel, addig idén az első hónapban már közel 1400-zal gyarapodott a számuk. Ennek oka egyértelműen az, hogy a több mint negyedmillió K&H SZÉP kártya tulajdonos jelentős vásárlóerőt jelent.

(Fotó: Szerdahelyi Csaba)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS