Megállapodás a budapesti üzleti turizmus fellendítése érdekében

2020. 10. 02., 17:00

Együttműködési megállapodást írt alá a hivatás- és üzleti turizmusban rejlő lehetőségek kiaknázása és fellendítése érdekében a Magyar Turisztikai Ügynökség, a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány, a Magyar Kongresszusi Iroda, valamint Budapest Főváros Önkormányzata és a Budapest Fesztivál- és Turisztikai Központ pénteken a Budapest Turizmus Konferencia és Díjátadó 2020 eseményen.

Karácsony Gergely főpolgármester köszöntő beszédében kiemelte, hogy az együttműködés remélhetőleg sokat segít majd Budapest erősítésében az üzleti konferenciaturizmus területén.

Bár a gazdaságélénkítés állami feladat, Budapest mégis mentőcsomaggal segíti a helyi vállalkozásokat. A turisztikai vállalkozások ingatlanbérleti díját 70 százalékkal, a teraszok után fizetendő díjat 90 százalékkal csökkenti a Fővárosi Önkormányzat szeptember és március között. A taxisok pedig 70 százalékos engedményt kapnak a jövő évi drosztdíjból. „A legfontosabb az, hogy ebben a nehéz helyzetben segítsük a helyi vállalkozásokat, hiszen csak együtt tudunk majd felállni a járvány okozta válságból” – fogalmazott a főpolgármester.

Faix Csaba, a Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. (BVA) és a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) ügyvezetője kiemelte, hogy a központnak két küldetése van: egyrészt, hogy láthatóságot adjon a városban lévő izgalmas attrakcióknak, történéseknek. Másrészt pedig, hogy olyan együttműködéseket hozzon tető alá, amelyek segítik a turisztikai szektor szereplőit. „A ma aláírt Budapest megállapodás egy ilyen aktus, aminek a segítségével jóval több üzleti turista érkezhet a városba, ezzel munkát és lehetőséget adva a helyi vállalkozásoknak” – tette hozzá.

A Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány tájékoztatása szerint a tavasszal újjászervezett Magyar Kongresszusi Iroda feladata, hogy a világvárosokban általánosan elterjedt gyakorlatnak megfelelően – a fővárosnál a már kérelmezett névhasználati engedély birtokában – Budapest Convention Bureau márkanév alatt lássa el az üzleti turizmus fellendítését szolgáló valamennyi promóciós, szervezési és értékesítési feladatot.

Békefi Anna, a Budapest Convention Bureau szakmai igazgatója egyebek mellett azt emelte ki, hogy a megállapodás annak a kereteit biztosítja, hogy megalapozzák a Budapest iránti bizalmat, illetve professzionális módon szolgálják ki mind a maguknak helyszínt kereső rendezvények szervezőit, mint a hazai szolgáltatókat.

Az alapítvány tájékoztatása kitért arra is, hogy az együttműködés jelentőségét az adja, hogy a Magyarországon megvalósuló, külföldi megrendelésű üzleti rendezvények 73 százalékát Budapest látja vendégül. A Konferenciaszervezők Nemzetközi Szövetségének (ICCA) nemzetközi városrangsorában Budapest 2019-ben a mintegy 400 szereplő közül a 26. helyen állt. Az üzleti turizmus élénkítése közvetve a szabadidős turizmust is pozitívan érintheti, elsősorban a küldő országok itteni tapasztalatainak hatására, nem beszélve a válság miatti keresletkieséssel küzdő ágazati szolgáltatók, szállásadók, vendéglátók forgalmának növekedéséről.

Az MTÜ stratégiai területként tekint az üzleti turizmusra, ezért segíti a felek közötti információáramlást, lehetőségeihez mérten segíti és támogatja a szakmai feladatokat, piaci akciókat, valamint bevonja az érintetteket a meeting industry-t érintő döntések előkészítésbe. A Főváros Önkormányzata elsősorban az úgynevezett városi csomagajánlatok összeállításával és kedvezményes, illetve a lehetőségeihez mérten ingyenes szolgáltatásokkal járul hozzá az üzleti rendezvények elnyeréséhez és megvalósításához – tették hozzá.

A konferencián átadták a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ díjait is: Budapest Kulturális és Turisztikai Nagykövete Díjban 2020-ban Iain Lindsay, az Egyesült Királyság leköszönő magyarországi nagykövete részesült. Míg a Budapest Turizmusáért 2019-es díjat a Mesterségek Ünnepe rendezvénynek, addig a 2020-as elismerést a Zsidó Kulturális Fesztiválnak ítélték.

Fotó: Oleg Kononienko orosz űrhajós felvétele a Nemzetközi Űrállomásról.
Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 10., 10:10
A munkaviszony többféleképpen szűnhet meg. Lehet munkáltatói vagy munkavállalói felmondás, de a felek közös megegyezéssel is dönthetnek a munkakapcsolat végéről. Olyan is lehetséges, hogy felmondás közös megegyezéssel? Vagy itt már valami nem stimmel? – teszi fel (és válaszolja meg) a kérdést dr. Kocsis Ildikó ügyvéd, vitarendezési szakjogász.
2024-10-10 21:50:00
A Helyreállítási és Rezilienciaépítési Eszköz (RRF) – az EU helyreállítási alapjának, a NextGenerationEU-nak a központi eleme – továbbra is eredményesen működik. A végrehajtása gyorsul, és folyamatos reformokat és beruházásokat ösztönöz a tagállamokban – olvasható az Európai Bizottság közleményében.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS