Három réspiac, az orvosi, a szenior és az akadálymentes turizmus népszerűsítése áll a Magyar Turisztikai Ügynökség 19 megyét érintő edukációs rendezvénysorozatának középpontjában.
A program részeként az MTÜ Turizmus Akadémia címmel 2019. október közepétől 2020. februárig tartó rendezvénysorozatot szervez az ország 19 megyéjében, amelyre várja az érdeklődők jelentkezését.
Az első eseménynek október 15-én a gödöllői Királyi Kastély ad otthont, míg a zárásra január 22-én Mátreverebélyen a szentkúti zarándokközpontban kerül sor. A rendezvényeken Könnyid László köszönti majd a résztvevőket, immár az MTÜ vezérigazgató-helyetteseként. Könnyid László a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elnöki poszjáról igazolt az ügynökséghez, egyben a hévízi Hotel Európa fit vezetését is átadta.
A pályázat a turisztikai terméktípusokon belül három kiemelt terméket határozott meg, az orvosi, a szenior és az akadálymentes turizmust. Az eseménysorozat fő célja ezen három réspiaci turisztikai terméktípus népszerűsítése és a megfogalmazott stratégiai célok elérésének elősegítése.
Az egész napos programban a résztvevők megismerkedhetnek a nemzetközi és hazai gyakorlatokkal, az előadók olyan hasznos tapasztalatokat osztanak meg, amelyek jelentős segítséget nyújtanak a speciális célcsoportok sajátos igényeinek megismeréséhez.
A Magyar Turisztikai Ügynökség által koordinált GINOP-1.3.5-15 konstrukció keretében megvalósuló Turisztikai Innovációs Marketing Együttműködési Alapprogram (TIMEA) alaptevékenysége Magyarország turisztikai kínálatának népszerűsítése és a turizmus területén működő vállalkozások piacra jutásának elősegítése. (turizmus.com/Üzletem.hu)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.