Májusi szálláshely-adatok: kevesebb vendégéjszaka, nagyobb árbevétel

2019. 07. 11., 09:27

A kereskedelmi szálláshelyek – folyó áron számolt – összes bruttó árbevétele éves összevetésben 8,8 százalékkal emelkedett 2019 májusában – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

2019. májusban a külföldi vendégek száma 1,3, a vendégéjszakáké 1,6 százalékkal csökkent év/év alapon. A szálláshelyekre érkezett 555 ezer vendég összesen 1,4 millió vendégéjszakát töltött el. A vendégéjszakák száma a közösségi szálláshelyek kivételével mindegyik szállástípusban mérséklődött. A vendégéjszakák közel kétharmadát a Budapest-Közép-Dunavidék régióban töltötték a külföldi vendégek, 1,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

A belföldi vendégek száma 0,7 százalékkal bővült, a vendégéjszakák száma 3,4 százalékkal csökkent a magas bázishoz képest. A vendégek száma 586 ezer, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma 1,2 millió volt. Ez utóbbi mutató értéke a közösségi szálláshelyek kivételével mindegyik szállástípusban csökkent. A vendégéjszakák számának csökkenésében szerepet játszhatott, hogy az előző évben a pünkösdi hosszú hétvége májusban volt.

A szállodák szobakihasználtsága 64,3 százalék volt.

Az összes bruttó árbevétel folyó áron 8,8 százalékkal (50 milliárd forintra), ezen belül a szállásdíjbevétel 9,1 százalékkal (30 milliárd forintra) emelkedett.

Széchenyi Pihenőkártyával a kártyatulajdonosok 3,8 százalékkal többet, összességében 2,1 milliárd forintot fizettek a kereskedelmi szálláshelyeken.

2019. május 31-én 3077 kereskedelmi szálláshely 87 ezer szobával működött, a szálláshelyek száma 109 egységgel volt kevesebb, mint egy évvel korábban. Számos szálloda és panzió a Kisfaludy-programban elnyert felújítás miatt tartott zárva. (KSH)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS