Kétszeresére nő a szállodák forgalma a márciusi hosszú hétvégén

2019. 03. 06., 14:46

Több mint a kétszeresére nő a belföldi turizmus forgalma a nemzeti ünneppel egybeeső hosszú hétvégén a márciusban szokásos adatokhoz képest, az átlagos foglalási érték 50 ezer forint, és jellemzően két éjre szól, a szálláshelyek között pedig a wellness a legnépszerűbb – derül ki a Szállás.hu friss elemzéséből.

A szállásfoglaló portál közleményében kiemelik: az év eleji négynapos pihenőt követően ez a 2. hosszú hétvége az idén, az utazási kedv megnőtt. Az átlagos foglalási érték nagyjából ötödével magasabb az időszakban szokásosnál – idézik Keresztes Nórát, a Szallas.hu marketing menedzserét a közleményben.

A felmérés szerint minden ötödik üdülést SZÉP-kártyával tervezik fizetni a vendégek, az üdülések átlagos értéke 62 ezer forint. Az apartmanok, a négy- és a háromcsillagos hotelek fogadják a legtöbb vendéget, a foglalások kétharmada ezek valamelyikébe szól.

A legnagyobb vendégforgalomra Hajdúszoboszló, Eger és a főváros számíthat. Szeged, Gyula és Hévíz felé is sokan utaznak. A legnépszerűbb települések toplistájára még Pécs, Siófok, Miskolctapolca és Debrecen került még fel.

Magyarország nevezetességei közül a Miskolctapolca Barlangfürdő, a Festetics-kastély és az egri vár a legvonzóbbak a Szallas.hu adatai szerint.

A forgalomból a megyék között legnagyobb arányban Heves (12,8 százalék), Pest (9,1 százalék) és Zala (8,5 százalék) megye részesülnek.

A foglalások többsége belföldre szól, ugyanakkor a külföldre indulók jellemzően Lengyelországba vagy Csehországba látogatnak. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS