Európa legnagyobb turisztikai vállalatcsoportja elsősorban a szállodapiaci eredményeinek és a hajózási üzletágának köszönheti sikereit.
A gyenge németországi eredmények dacára a TUI a fő, közép-európai piacán 2018-ban növelni tudta profitját, miközben a szálloda- és hajózási ágazatban az üzleti eredmények új magasságokba juttatták a cégcsoport nyereségét – írja a turizmus.com.
Európa legnagyobb turisztikai vállalatcsoportja adózás előtti eredménye tavaly 10,9 százalékkal, 1147 millió euróra nőtt 2017-hez képest, míg a forgalma 6,3 százalékkal bővült, több mint 19,5 milliárd euróra.
A Hotels & Resorts üzletág profitja 19,4 százalékkal nőtt 426 millió euróra, beleértve a spanyol szállodacsoport, a Riu 390 milliós eredményét. A hajózási üzletág profitja 27 százalékkal bővült, 324 millió euróra.
A TUI vezérigazgatója, az eredmények bemutatásakor azt mondta, hogy
A cég a jövőben is folytatja a befektetéseket és a növekedést – mondta Fritz Joussen, a cég vezérigazgatója. A következő lépés, hogy a TUI-t átvezetik a digitális világba. A TUI igazgatósága 2019-ben legalább 10 százalékos növekedésre számít, annak ellenére, hogy a téli foglalások jelenleg 1 százalékkal elmaradnak a tavalyitól.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.