Gergely György: A kastélyozás életérzés

Gergely György: A kastélyozás életérzés
2021. 11. 05., 10:45

Az elmúlt három évtizedben nemzetközileg ismert európai gyártók kizárólagos képviselőjeként számos, igényes szállodában vehettünk részt vonzó enteriőrök kialakításában – mondta Gergely György, a Top Trade Kft. ügyvezető igazgatója.

Magyar Kastélyszállodák és Történelmi Épületek Szövetsége interjúban mutatja be tagjait és partnereit. A kérdező: Gulyás Eszter, a Szövetség elnöke, a válaszoló: Gergely György, a Top Trade Kft. ügyvezető igazgatója.

Mikor kerültél kapcsolatba az MKSZ-szel?

– A Top Trade Kft. a Szállodaszövetség régi, aktív tagja. Ott kerültünk kapcsolatba a szövetség szekciójából formálódó egyesülettel és az alapítókkal, akik lelkes elkötelezettjei voltak a kastélyszállók érdekképviseletének, népszerűsítésének.

Milyen terméket forgalmaz a cégetek?

– Erős közületi felhasználásra készült, elegáns padló-és falburkolatokat, textíliákat kínálunk hoteleknek, középületeknek és irodáknak. Fő profilunk a szállodák atmoszféráját nagy mértékben meghatározó padlószőnyegek, dizájn burkolatok, textiltapéták, függönyök és kárpitok forgalmazása. Az elmúlt három évtizedben nemzetközileg ismert európai gyártók kizárólagos képviselőjeként számos, igényes szállodában vehettünk részt vonzó enteriőrök kialakításában. Nemzetközi láncok tagjaitól a kis családi szállodákig sok ügyfelünk van, akik kitüntető módon visszatérően partnerként tartanak számon bennünket. 

Készül külön egyedi termék a kastélyosok számára?

– Projektjeink jelentős részénél egyedi, a hely szelleméhez illeszkedő mintákra, színekre van szükség, amit szőnyegben, tapétában, függönyben egyaránt tudunk kínálni. A rengeteg stílust, dizájnt, árnyalatot felölelő katalógusainkban szereplő sztenderd termékeink viszonylag gyorsan rendelkezésre állnak. A megrendelő igényei szerinti egyedi mintázat és gyártás gyakran nem is jelent számottevő költség emelkedést, de a gyári tervezőkkel történő egyeztetés folyamata megnövelheti a szállítási határidőt.

Milyen különleges kihívásokkal vagy esetleg könnyedséggel jár egy kastély „udvari beszállítójának” lenni?

– A kihívás a művészettörténeti, kulturális tradícióknak megfelelő, de a hatékony, huszonegyedik századi üzemeltetési követelményekkel szinkronban levő, környezetbarát termékek alkalmazása és hibátlan installációja. Könnyebbség a megrendelő értékek melletti elkötelezettsége, belsőépítészeti igényessége és a „kastélyszállósok” minőségben gondolkodása.

Lenne álom projekted egy kastélyban?

– Szerencsére már megvalósultak is vannak. Számunkra álomprojekt, ha az általunk szállított termékek hosszú ideig, közmegelégedésre szolgálják megrendelőinket és hatékonyan illeszkednek a kastély által nyújtott maradandó élményekhez.

Kedvenc idézeted?

– Sok van, de a most a hely szelleméhez választok egyet, amely sok vevőnkre is érvényes: „Ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal” (Oscar Wilde).

Miért tartod fontosnak a MKSZ tagságot?

– Az üzleti szempontok mellett fontos, hogy különlegesen elkötelezett, értékekben gondolkodó és azokat megőrizve fejlesztő, színes személyiségekkel lehet együttműködni, eszmét és tapasztalatot cserélni. Formális és kötetlen találkozásaink személyes élményekkel gazdagítanak.

Hogyan ajánlanád magánemberként az ismerőseidnek és barátaidnak a kastélyszállodákat?

– Fontosnak tartom kiemelni, hogy a kastélyozás egy életérzés, egy olyan feeling, melyet nehéz megfogalmazni, azt átélni kell.
Azonban, ha mégis szavakba kell önteni, akkor azt mondanám, hogy képzeljék el, hogy egy több száz éves épület és park is kínálhat számukra pihenést, wellnesst, egy finom bor vagy pálinka kóstolót, egy romantikus vacsorát, illetve alkalmas helyszíne lehet egy meghitt lánykérésnek, vagy egy pompás esküvőnek, de akár az üzleti partnereket is el lehet kápráztatni. Minden lehetséges és akár annak az ellenkezője is, mert a történelem ismétli önmagát, csak ezeket az éveket magunk írjuk és fontos, hogy részesei legyünk.

(Az interjút teljes terjedelmében közöljük Gulyás Eszter engedélyével.)

(Fotó: MKSZ és Prónay-kastély)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 03. 20., 16:40
Nem jellemezte magas cégfluktuáció a faipari szektort 2022-ben, alapvetően stagnált az itt működő cégek száma. Az egyéni vállalkozók köre tavaly közel 100 fővel tovább csökkent. A jövő rövidtávon várhatóan nem hoz jelentős kiugrást, 2023-ban csökkenő cégszámmal érdemes számolni – írja elemzésében az Opten.
2023. 03. 14., 13:43
Tíz év alatt sikerült egy marginális szereplőnek számító magyar kisvállalatból Magyarország elsőszámú fejvadász cégét felépíteni – mondta az Üzletemnek dr. Molontay Patrik, a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. ügyvezető igazgatója és Executive-üzletágvezetője.
2023-03-21 19:13:00
Ha Önnek van a feltételeknek megfelelő, eladó kutyája és részt kíván venni a NAV április hónapban tervezett kutyavásárán, akkor 2023. április 12-ig küldjön előzetes ajánlatot!

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miért és hogyan érdemes különbséget tenni vállalkozás és női vállalkozás között? Hogyan segítheti ez a szekció a VOSZ-on belül a hazai társas vállalkozások női vezetőit és dolgozóit? Mi az, amit egy női vállalkozás csípőből tud, de a cégeknek – még a nagyobbaknak is – még mindig tanulni kell? A szövetség legújabb szervezetét, a Női Vállalkozói Szekciót az elnök, Lakatosné Lukács Zsuzsanna mutatja be.
Mire számíthatnak a hazai vendéglátók és a szálláshely-szolgáltatók 2023-ban? Melyek az ágazat legfőbb problémái és kiugrási lehetőségei, mely régiók reménykedhetnek leginkább jó eredményekben? Hogyan támogatja a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége az ágazat szereplőit? A kérdésekre Duska Sándor, az Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekció elnöke válaszol.
2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.

  Rovathírek: GUSTO

Nekem nagyon tetszik, annyira, hogy kiálltam mellette főszerkesztőnkkel szemben is, aki szerint csak szokványos ipari képlettel van dolgunk.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS