Elkészült a Magyar Divat & Design Ügynökség „stratégiai munkaanyaga”

2019. 04. 14., 09:25

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) elkészítette a magyar divatipar fejlesztésére irányuló stratégiai munkaanyagát, amelynek célja, hogy Magyarország a régió divatközpontjává váljon; az ügynökség most a kormány-előterjesztés összeállításán dolgozik.

A közlemény idézi Bata-Jakab Zsófiát, az ügynökség vezetőjét, aki kifejtette: hat fő stratégiai pillér köré szerveződik a magyarországi divatágazat újbóli fellendítése. Ezek a szakmai koordináció erősítése, hatékonyabb iparági marketing, a magyar divatipari termékek kereskedelmi és exportlehetőségeinek javítása, a minőségi gyártás, valamint a nemzetközi színvonalú oktatás.

Az MDDÜ egyfajta koordinációs központként segíti a különböző szereplők közötti információcserét az együttműködési lehetőségek feltárását és megvalósítását. Ide tartozik a divatdiplomácia is, amelynek célja többek között a stratégiai partnerségek kialakítása más országok divatipari központjaival. Példaként a tavaly augusztusban az MDDÜ és az olasz Camera Nazionale della Moda Italiana között létrejött megállapodást említette, amelynek értelmében az olasz nemzeti divatkamara három éven át többek között mentorprogram segítségével támogatja a magyar divatipar fejlesztését.

Az MDDÜ a más ágazatokkal történő együttműködésre is nagy hangsúlyt helyez, ezért kötött stratégiai megállapodást még márciusban a Hiventures állami kockázati tőkebefektetővel. Mindez a magyar divat- és dizájn ipar fellendítését, valamint egy értékteremtő magyarországi divat- és dizájnipari startup ökoszisztéma kialakítását szolgálja.

Kiemelték, növelni kell a magyar divatipar ismertségét, ehhez pedig nemzetközi szinten olyan marketingkommunikációra van szükség, amely kifejezi a magyar divat és dizájn egyedi jellegét. Erre szolgál az ügynökség által kialakított ernyőmárka, így a magyar divat- és dizájntermékek külföldön Budapest Select márkanév alatt mutatkozhatnak be. Az iparág magyarországi képviselőinek ismertségét erősíti az MDDÜ által évente megrendezett Budapest Central European Fashion Week is.

A magyar divatágazat fellendítéséhez javítani kell az itt előállított termékek elérhetőségét, ehhez azonban előbb fel kell térképezni a teljes szektort, mérhetővé kell tenni az ágazat teljesítményét – olvasható a közleményben. Az ügynökség becslése szerint 3000 magyar cég foglalkozik divat- és dizájntermékekkel, az aktív tervezők száma 250 és 300 között mozog.

Kiemelt területet jelent még az oktatás- és a gyártásfejlesztés. Bata-Jakab Zsófia a közlemény szerint elmondta, folyamatban van a hazai gyártói kapacitás felmérése, emellett idén fókuszban lesz az iparági szakmunkák presztízsének helyreállítása is, mert ez a terület küzd a legnagyobb kihívásokkal.

Az MDDÜ a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult meg 2018-ban, két kiemelt részleggel: divatipar és dizájnipar. Az ügynökség célja a magyar divat- és dizájnipar nemzetközi ismertségének növelése és ezáltal az országimázs erősítése. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS