Változatlanul kevés a női vezető az amerikai vállalkozások élén

2019. 07. 22., 17:15

A gazdasági válság óta eltelt időszakban 10-ről 22 százalékra nőtt a női vezetők aránya az amerikai nagyvállalatok élén, de a fizetésben még mindig 17 százalékos a különbség.

Az amerikai vállalatok előtt még hosszú út áll, hogy a nők aránya igazán jelentős legyen a vállalati vezetők körében, azonban úgy tűnik, hogy az elmúlt évtizedben jelentős változás történt ebben a kérdéskörben – írja a novekedés.hu.

Közel 22 százalék volt a nők aránya az újonnan kinevezett igazgatók között az idei első félévben, míg ez az arány 2010-ben 12 százalék volt a Challenger, Gray & Christmas közzétett elemzése szerint. Tavaly a női vezetők aránya 19 százalék volt.

Még mindig több a férfi azok között, akik a vezérigazgatókat helyettesítik. 78 százalékos arányukkal magasan többen vannak, mint a női vezetők. A nők dolláronként 83 centet kapnak a férfiakhoz képest.

Az üzleti szféra női vezetőinek aránya a következőképpen néz ki: ingatlan (42 százalék), fintech (33 százalék), üzleti szolgáltatások (24,5 százalék), vendéglátás (23 százalék).

A női vezérigazgató-helyettesek általában a pénzügyi vagy jogi területeket vezetik. A tanulmány szerint a jövő vezérigazgatói az irányításban részt vevő szervezeti egységekről érkeznek.

Néhány területen kevésbé fogadják el a női vezetőket: a közüzemi szolgáltatóknál volt a legnagyobb aránya a nem vezérigazgató női vezetőknek (17 százalék). A telekommunikációs cégeknél mindössze 6 százalék volt ez az arány. 

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024. 12. 11., 09:11
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS