Leszállt Budapesten a Shanghai Airlines első járata Kínából

2019. 06. 07., 15:30

Megérkezett Budapestre péntek reggel a Shanghai Airlines első járata a Sanghaj-Putungi repülőtérről. A járat hetente háromszor közlekedik a két város között.

A repülőgépet a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a szokásoknak megfelelően vízsugárral köszöntötték.

Az érkezés után tartott sajtótájékoztatón Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója hangsúlyozta, ez az első alkalom, hogy Sanghaj közvetlenül elérhető Budapestről. Hozzátette, jó a járat megnyitásának időzítése, a Budapest Airport a fejlesztésekkel azon dolgozik, hogy a kínai utasoknak is kényelmesebb legyen a repülőtér; mandarinul beszélő segítőket alkalmaznak és a Kínában elterjedt online fizetési módokat is bevezették.

Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára beszédében azt hangsúlyozta, hogy Kína egyik gazdasági központjával kötik össze Budapestet abban az évben, amikor a magyar-kínai diplomáciai kapcsolatok hetvenedik évfordulóját ünneplik. Hangsúlyozta: soha ilyen ütemben nem fejlődtek még a kapcsolatok, ehhez pedig stabil politikai és gazdasági háttérre van szükség.

A rendezvényen Tuan Csie-lung, a Kínai Népköztársaság magyarországi nagykövete, valamint Tien Liu-ven, a China Eastern Airlines Group alelnöke is a diplomáciai kapcsolatok évfordulóját hangsúlyozta ki.

Németh Anna, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese szerint a kínai turisták fontos látogatói Magyarországnak, az elmúlt évben 256 ezren érkeztek, 12 százalékkal többen, mint egy évvel korábban. Az új járat várakozásaik szerint újabb lendületet ad majd a fejlődésnek. (MTI)

Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS